WoK Geplaatst: 21 februari 2011 Delen Geplaatst: 21 februari 2011 Ik ben n beginner met de dreambox, maar gelukkig heb ik iemand die er wel wat van weet. Alleen nu gaat t iets verder, waarbij we allebei de weg kwijt zijn. Ik woon in n appartement, en alle woningen zitten gezamenlijk aangesloten op 1 schotel. Ik kan zowel 23.5 en 19.2 ontvangen (Hd n SD dus) maar moet dit min of meer zelf schakelen.... In de tuner configuratie (op eenvoudig) met "gebruik voltage" op "nee" kan ik de HD kanalen ontvangen (23,5) en de SD (19.2) NIET. gebruik ik wel voltage, dan kan ik 19.2 ontvangen, en 23.5 niet.... (diseqc a/b a:19.2 b:23.5) Hoe kan ik het zo instellen, dat het zelf schakelt?? Zodat ik dus gewoon lekker kan schakelen tussen de 2 posities, zonder elke keer in de instellingen te gaan frutsen. Hoop dat iemand mij hier mee kan helpen. Alvast bedankt! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
guppje29 Geplaatst: 21 februari 2011 Delen Geplaatst: 21 februari 2011 Je moet gebruik maken van Diseq Astra 1 = A Astra 3 = B Of juist andersom. Voltage gewoon aan laten staan. DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
paardengek Geplaatst: 21 februari 2011 Delen Geplaatst: 21 februari 2011 Tunerconfiguratie: eenvoudig Diseqc A voor de astra 19.2 Diseqc B voor de astra 23,5 Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
WoK Geplaatst: 21 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2011 Met modus diseqc a/b Met poort a 19.2 en poort b op 23.5 werkt t niet Andersom ook niet (afstemmen mislukt) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...