WoK Geplaatst: 21 februari 2011 Delen Geplaatst: 21 februari 2011 Ik ben n beginner met de dreambox, maar gelukkig heb ik iemand die er wel wat van weet. Alleen nu gaat t iets verder, waarbij we allebei de weg kwijt zijn. Ik woon in n appartement, en alle woningen zitten gezamenlijk aangesloten op 1 schotel. Ik kan zowel 23.5 en 19.2 ontvangen (Hd n SD dus) maar moet dit min of meer zelf schakelen.... In de tuner configuratie (op eenvoudig) met "gebruik voltage" op "nee" kan ik de HD kanalen ontvangen (23,5) en de SD (19.2) NIET. gebruik ik wel voltage, dan kan ik 19.2 ontvangen, en 23.5 niet.... (diseqc a/b a:19.2 b:23.5) Hoe kan ik het zo instellen, dat het zelf schakelt?? Zodat ik dus gewoon lekker kan schakelen tussen de 2 posities, zonder elke keer in de instellingen te gaan frutsen. Hoop dat iemand mij hier mee kan helpen. Alvast bedankt! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
guppje29 Geplaatst: 21 februari 2011 Delen Geplaatst: 21 februari 2011 Je moet gebruik maken van Diseq Astra 1 = A Astra 3 = B Of juist andersom. Voltage gewoon aan laten staan. DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
paardengek Geplaatst: 21 februari 2011 Delen Geplaatst: 21 februari 2011 Tunerconfiguratie: eenvoudig Diseqc A voor de astra 19.2 Diseqc B voor de astra 23,5 Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
WoK Geplaatst: 21 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2011 Met modus diseqc a/b Met poort a 19.2 en poort b op 23.5 werkt t niet Andersom ook niet (afstemmen mislukt) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cobus R Geplaatst: 21 februari 2011 Delen Geplaatst: 21 februari 2011 Met wat voor een systeem wordt er gebruikt gemaakt (lnb's disecq switches enz enz )dan probeer dat eerst eens te achterhalen. het lijkt in ieder geval niet een standaard systeem. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
WoK Geplaatst: 21 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2011 Goeie vraag. Het ding dat in de meterkast staat: Fracarro SWI 6504 4 IF + 1 Ter. Switch....wat er bovenop t dak staat...geen idee.... Wat moet ik allemaal weten?? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vGnp Geplaatst: 21 februari 2011 Delen Geplaatst: 21 februari 2011 Origineel bericht van: WoK 4 IF + 1 Ter. Switch Dat klinkt als een multiswitch waarop maar 1 LNB kan worden aangesloten?!? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
WoK Geplaatst: 21 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2011 Volgens mij 4... Tenminste als k zo zie wat er op staat en wat t volgende documentje zegt... http://www.fracarro.fr/index.php?option=...&Itemid=270 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loui (K) Geplaatst: 22 februari 2011 Delen Geplaatst: 22 februari 2011 Mischien in stand toneburst zodat deze gaat schakelen aan of uit.Of geavanceerd dan kun je 19.2 lmb1 kiezen met votage en 23.5 lmb1 zonder voltage. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
WoK Geplaatst: 22 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2011 Bovenstaand heeft helaas niets kunnen oplossen...nog steeds op zoek naar de oplossing. Wat ik wel heb gevonden is n lijstje van bij de switch: 1. 18v 2. 14v 3. 18v + 22khz 4. 14v + 22khz Does that help ?? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loui (K) Geplaatst: 23 februari 2011 Delen Geplaatst: 23 februari 2011 Origineel bericht van: WoK Bovenstaand heeft helaas niets kunnen oplossen...nog steeds op zoek naar de oplossing. Wat ik wel heb gevonden is n lijstje van bij de switch: 1. 18v 2. 14v 3. 18v + 22khz 4. 14v + 22khz Does that help ?? Ja hier staat het al je moet toneburst gebruiken als schakel punt dus astra 19.2 normaal op a en 23.5 op b met toneburst aan. die 22khz dat is de toneburst signaal.Dus de stand eenvoudig A/B kan zijn dat bij jou astra 19.2 omgewisseld is dus kies dan A astra 23.5 en B Astra 19.2 1. 18v ASTRA 19.2 2. 14v ASTRA 19.2 3. 18v + 22khz ASTRA 23.5 4. 14v + 22khz ASTRA 23.5 Of ligt eraan hoe jou LMB's zitten 1. 18v ASTRA 23.5 2. 14v ASTRA 23.5 3. 18v + 22khz ASTRA 19.2 4. 14v + 22khz ASTRA 19.2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
WoK Geplaatst: 23 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2011 Hmmm... Thanks! Ik ga er vanavond is mee knutselen! (is kijken hoe/waar ik dit moet verwerken) Als ik er (alweer) niet uitkom ga ik screenshots maken, en hopelijk dat iemand me dan nog verder kan helpen. Thanks for now! Appreciate it! Dave Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loui (K) Geplaatst: 23 februari 2011 Delen Geplaatst: 23 februari 2011 Origineel bericht van: WoK Hmmm... Thanks! Ik ga er vanavond is mee knutselen! (is kijken hoe/waar ik dit moet verwerken) Als ik er (alweer) niet uitkom ga ik screenshots maken, en hopelijk dat iemand me dan nog verder kan helpen. Thanks for now! Appreciate it! Dave 1. 18v ASTRA 19.2 2. 14v ASTRA 19.2 3. 18v + 22khz ASTRA 23.5 4. 14v + 22khz ASTRA 23.5 Of ligt eraan hoe jou LMB's zitten 1. 18v ASTRA 23.5 2. 14v ASTRA 23.5 3. 18v + 22khz ASTRA 19.2 4. 14v + 22khz ASTRA 19.2 Dit is een voorbeeld en bij jou staat het zo Configuratie modus Eenvoudig Modus DISEqC A/B Poort A ASTRA 19.2 Poort B ASTRA 23.5 Gebruik Voltage en 22Khz Ja Verstuur DISEqC enkel bij satelliet wijziging Kan zijn dat bij jou dus astra 19.2 op B moet en Astra 23.5 op A.maar dat is uitproberen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
WoK Geplaatst: 23 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2011 Het omdraaien van A en B heb ik al wel geprobeerd (zonder resultaat) Ik heb zo'n vermoeden dat ik in het "geavanceerde" menu dingen moet gaan instellen.... En daar snap ik tot nog toe de ballen van.. Verander ik de sat positie, veranderd LNB nummer ook, verander ik LNB nummer, veranderd sat positie niet... Zoiets was het iig...vanavond maar weer is gaan spelen, en dan direct de laptop er naast, en alles hier neerzetten... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
satencom Geplaatst: 23 februari 2011 Delen Geplaatst: 23 februari 2011 WoK, je haalt een paar door elkaar, op de 23,5 heb je HD en SD maar ook op de 19,2 heb je HD en SD ,daar heb je geen switch bij nodig , maar wat je wel nodig hebt is een switch om tussen twee lnb's te schakelen, en als het G.S.O. Systems is, dat zou ook nog kunnen ,daar zal je even naar moeten vragen . Dus wat we moeten weten, wat van lnb's er op de schotel zitten, en zitten er wel 2 lnb's op de schotel. Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen