Ga naar inhoud


Digitenne in Antwerpen


BIG M

Aanbevolen berichten

wil graag weten wat ik nodig heb heb om digitenne redelijk te ontvangen hier in hoboken (antwerpen) en vooral welke buitenantenne ik nodig heb aangezien ik enkele dagen gelden bij iemand thuis in wilrijk(antwerpen) gewoon digitenne aan het kijken was dit op 3e verdiep in een winkelcentrum met een binnenantenne, uiteraad was het signaal niet echt optimaal maar je kon gewoon normaal kijken, dacht tot voor kort dat dit dus onmogelijk was.

 

 

"i think, therefore i am"
draaiend met: VU+DUO 500GB, golden media wizard hd class, Pinnacle ip9600 hd with android
4X TELENET hd-digicorders 500GB
enog meer om op te noemen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: BIG M
wil graag weten wat ik nodig heb heb om digitenne redelijk te ontvangen hier in hoboken (antwerpen) en vooral welke buitenantenne ik nodig heb aangezien ik enkele dagen gelden bij iemand thuis in wilrijk(antwerpen) gewoon digitenne aan het kijken was dit op 3e verdiep in een winkelcentrum met een binnenantenne, uiteraad was het signaal niet echt optimaal maar je kon gewoon normaal kijken, dacht tot voor kort dat dit dus onmogelijk was.



Verwarrend als je de term Digitenne gaat gebruiken.

Digitenne is de firma die in Nederland gestart was met comercieel aanbieden van TV via DVB-T. Deze is inmiddels opgeslort door KPN.

Dus Digitenne ontvangen in Wilrijk met een binnenhuisantenne is onmogelijk.

Wat wel kan is DVB-T signaal van de mast te Antwerpen (Roseveltplaats) ontvangen in Wilrijk met een binnenhuisantenne.

Als dit jouw opzet is om de VRT zenders één, ketnet/canvas, één+, ketnet+/canvas+ (2 laatste worden waarschijnlijk omgevormt tot 1 derde net) en de radio zenders.
Is dit in Hoboken mogelijk, ja. Met binnenhuisantenne hangt van teveel factoren af om daar op te kunnen antwoorden. Centrum Hoboken ligt 800 meter verder dan Wilrijk centrum van de antennemast te Antwerpen.
Met buitenantenne heb je zeker ontvangst.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EdjeKroketje
Digitenne bestaat nog steeds en is een wholesale product dat onder andere geleverd wordt door KPN.

Digitenne wordt buiten KPN ook geleverd door Scarlet en EDPnet.

Dit lees ik op de website van Digitenne: http://www.digitenne.nl/


En door Online i.c.m. ADSL.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EdjeKroketje
Digitenne bestaat nog steeds en is een wholesale product dat onder andere geleverd wordt door KPN.

Digitenne wordt buiten KPN ook geleverd door Scarlet en EDPnet.

Dit lees ik op de website van Digitenne: http://www.digitenne.nl/


Goed maar blijft een misplaatste term in België als je niet het Nederlande DVB-T bedoeld!

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
Origineel bericht van: EdjeKroketje
Digitenne bestaat nog steeds en is een wholesale product dat onder andere geleverd wordt door KPN.

Digitenne wordt buiten KPN ook geleverd door Scarlet en EDPnet.

Dit lees ik op de website van Digitenne: http://www.digitenne.nl/


Goed maar blijft een misplaatste term in België als je niet het Nederlande DVB-T bedoeld!

mvg


Jammer dat de OP geen reactie meer geeft, maar met een goede buitenantenne moet het mogelijk zijn om in Antwerpen de Nederlandse dvb-t zenders (Digitenne) te ontvangen.
Ontvangst van de Belgische dvb-t zenders is tot Rotterdam prima te doen, dus waarom niet andersom ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goes is inderdaad ontvangbaar in Antwerpen.

Wel moet je genoeg hoogte hebben voor goed ontvangst.

 

Maar Breda niet, die is nog ontvangbaar in de grensstreek.

 

Het feit dat in Rotterdam ontvanst is omdat Schoten maar 70 Km verwijderd is en Schoten in alle richtingen straald.

 

Goes is bv in Blankenbergen niet ontvangbaar, terwijl dit maar 56 Km van de mast verwijderd is. Goes straald land inwaarts.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook digitenne in nederland (waar ik ruim 20 jaar heb gewoond) gehad deze persoon ook een nederlander die dus in wilrijk woont kan gewoon met kpn kasje en een binnenantenne de volgende zenders ontvangen

ned1 ned2 ned3 rtl4 5 7 8 sbs etc etc en zelfs EREDIVISI LIVE waar hij een abbonement op heeft, het verbaasde mijn namelijk. de tv met de conax module erin krijgt hij echter geen beeld ik weet echter niet meer welke merk ontvanger hij had en wat voor antenne maar het werkt dus wel en is dus te ontvangen nerderlandse DVB-t hier in belgie althans in wilrijk, woon zel zo,n 5 km van hem vandaan en zit ook ietsjes hoger met overaal om heen open zicht dus theoretisch zou ik dus het ook ontvangen

"i think, therefore i am"
draaiend met: VU+DUO 500GB, golden media wizard hd class, Pinnacle ip9600 hd with android
4X TELENET hd-digicorders 500GB
enog meer om op te noemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi, met voldoende hoogte dus.

 

Toch zou ik opteren voor een buiten antenne.

U gaf zelf al aan dat het beeld niet optimaal was bij uw kennis.

 

Hoogte is van groot belang.

Heb nog niet lang geleden in Blankenberge antenne geplaatst met ontvangst van Franse zenders van de Mast Bouvigny zo een 104,5 Km verwijderd. Ontvangst optimaal.

Moet wel zeggen dat sinds de uitschakeling van de Franse analoog zenders, nu de frequenties zijn ingenomen door de DVB-T zenders, ze ook de volume knop hebben open gedraait.

 

Zendmast van Bouvigny is dan ook wel een grote jonge. Mast is 307 meter, heuveltje is 184 meter boven zeespiegel, maakt totale hoogte 491 meter.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

TokeMUp,

 

Ik zie dat je in Blankenberge bij iemand een antenne hebt geïnstalleerd voor ontvangst van de tnt-zenders via Bouvigny.

 

Zou dit in Brugge ook lukken denk je?

 

Ik werk nu met een dvb-t antenne binnenshuis, maar zou eventueel wel een antenne op zolder kunnen plaatsen, dat is op een meter of 5 hoog. Ik zou daar eventueel een YAGI-antenne kunnen plaatsen en deze dan richten op Bouvigny.

 

Zou dit kunnen lukken (stabiele ontvangst) denk je?

 

Groeten,

 

Pieter

 

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meten is weten,

 

Brugge is maar 95 Km van Bouvigny.

Locatie in Blankenberge was 104 Km van Bouvigny op 9 meter hoog op het dak.

 

Of dit in uw geval gaat lukken kan ik niet zeggen, maar de kans is er wel. Misschien toch eens denken aan buiten plaatsen in plaats van op de zolder.

 

mvg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het antwoord, ik probeer eerst eens met de antenne op zolder als het een beetje warmer wordt. Maar veel kans dat het inderdaad pas lukt met een buitenantenne. Maar dat is weer heel wat gedoe. Want er staat nog geen mast of zo op het dak...

 

Voorlopig heb ik nog de franse zenders op satelliet zoals france 2 en france 3. Maar zou ook graag TF1 ontvangen.

 

Groetjes,

 

Pieter

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

ik heb campingantenne op de zolder op 5m hoogte en ontvang in totaal 92 zenders, de vlaamse incl mux(gecodeerd) de waalse la une, deux,trois, euronews...en alle franse ook de HD's en deze zijn soms een beetje lastiger. Heb aan antenne een versterkerttje met 2x TV out en op 1 uitgang ga ik dan nog eens nnar een 1-5 splitter en via het bestaande kabelnetwerk mijn hele huis rond op elke flattv of via afzonderlijke dvb-t ontvangers. Helemaal op het einde zefs nog een rf moulator ertussen gestoken met mij sateliet signaal zodat ik dat signaal er nog bij voeg, gezien dit wel wat storing veroorzaakt heb ik nog alle sd kanalen , de hd vallen erdoor weg...epg werkt ook bij de meeste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

ben je zeker dat het Bouvigny was en niet Dunkerque?

Erik

BigBisat op 13-19-28; Triax 110 op 23.5; Channelmaster 1.2m via Moteck VBox;  Spaun multiswitch; 1x DB800HDse; 2x DB8000HD; 1 x VU+Solo4K. OpenPli. LAN Gigabit. 2 x QNAP HS-251+ met 2 x 6TB Western Digital Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...