Ga naar inhoud


Heeft iemand ervaring met UPC internet + bellen?


bigtwin

Aanbevolen berichten

He hallo, ik heb een vraagje... Ik heb nu internet en tv van kpn, maar ik wil van de tv af, want ik vind het beeld niet al te best... ik wilde nu alleen dit internet plus bellen abonnement, maar weegt dit op tegen een ander internet plus bellen abonnement van andere providers? heb gezien dat xs4all ook wel goed is, maar is dat niet gewoon van kpn? en upc lees ik net goede verhalen over, maar hoe zijn zij qua prijs/kwaliteit? als laatste: denken jullie dat ik beter kan verlengen of dat ik een nieuw abonnement moet afsluiten (ivm korting)! hoor het graag!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Alventali
Ik heb in tegenstelling tot andere posters hier.
Wel goede ervaringen met internet + bellen (ik had daar ook nog Digitale TV bij)van UPC
Haalde voor 95% netjes de snelheid.
En bellen naar alle vaste nummers binnen europa voor alleen het start tarief (ik geloof 5 of 10 cent.)
Is natuurlijk wel het duurdere bel abbonoment
Maar dat kon voor mij met gemak uit omdat ik met regelmaat in een hotel in het buitenland zit en de vrouw dus nagenoeg voor niets rechstreeks naar mijn hotel kamer kon bellen.

Ik heb 1 keer een wat langere storing gehad.
Toen viel de telfoon zo af en toe weg voor een minuut.
Is uit eindelijk na een week wat op gelost door voor internet een los modem neer te zetten.

1 keer het modem stuk gehad door inslag ergens op centraal punt. ( in totaal ruim 250 modems in de regio stuk)
binnen 24 uur had ik een nieuw modem.

Ook na mijn verhuizing buiten UPC gebied.
Absoluut geen problemen gehad met opzeggen en gekke afschrijvingen nadien.

Er zijn dus ook tevreden klanten van UPC.

Maar ook nu bij Ziggo tot nu toe geen klachten.



Je bent niet alleen hoor wink

UPC is sinds de 'chello-tijd' aardig vooruitgegaan.
Alleen de administratie is nog altijd een chaos, verder gaat alles inmiddels al stukken beter.

Ik ben in Oktober 2009 begonnen met de Droomdeal (Alles in 1 voor 45 euro + 1 jaar filmnet/ondemand)

Eigenlijk nooit 'echte' problemen gehad. en voor technische zaken weet ik prima welke vragen ik moet stellen om voorbij de eerste lijns helpdesk te komen (die weten nog altijd niet meer als in hun script staat)

Toen we introkken was er geen AOP. deze is binnen 3 dagen gratis door een monteur aangelegd

bij een kapotte mediabox hadden we ook binnen 3 dagen een nieuwe in huis met een retourdoos erbij.

bovenstaande 2 'calls' heb ik via twitter gedaan (webcare reageert best adequaat)

de enige storing die ik heb gehad was een complete stroomstoring in heel de gemeente rond de kerst in 2010 smile

Dat de administratie nog steeds een zooitje is baseer ik niet op lucht uiteraard. Zo ben ik vorige maand overgestapt op een 60MB internetverbinding.

Voorafgaand aan het upgraden 3maal uitgebreid gebeld voor informatie.

Bij de daadwerkelijke upgrade aanvraag duidelijk aangegeven dat ik geen wireless wilde en ook geen router maar gewoon het cisco modem.

voor de zekerheid nog achteraangebeld om te dubbelchecken en mij werd beloofd dat ik de juiste spullen zou ontvangen.

volgende dag het pakketje. (altijd handig een extra lading fconnector kabeltjes) met daarin een Thomson wireless modem+router...

Meteen gebeld. ik kon deze tijdelijk gebruiken tot ik de gelegenheid had om bij de lokale upc shop het modem om te ruilen voor de juiste. dit was het advies van een doorgewinterde medewerker die gewoon wist dat terugsturen hoogstwaarschijnlijk weer een verkeerd modem zou opleveren.

Tevens was mijn upgrade niet ingeboekt en had het nieuwe modem nog doodleuk 25mb ipv 60.

Al met al heeft de upgrade van FP25 naar FP60 mij in totaal gekost:
- 9 werkdagen
- 15 telefoongesprekken
- 4 twitterberichten
- 2 modems
- en 1 ritje naar de upcshop op koopavond

Maar wat het netwerk en de stabiliteit ervan betreft niets anders dan lof smile

haal de volledige snelheid (was op het 25 abbo ook al zo)

FP25:
1119090240.png

FP60:
1163755440.png

en ook de signaalwaarde's in ons oude flatje op 8 hoog zijn prima!

signaalwaardes:
Citaat:

downstream:
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 0.5 dBmV 36.7 dB
Channel 2: -0.3 dBmV 36.7 dB
Channel 3: -0.3 dBmV 36.4 dB
Channel 4: -0.8 dBmV 35.9 dB
Channel 5: 0.0 dBmV 35.9 dB
Channel 6: 0.9 dBmV 36.4 dB

Upstream:
Power Level:
Channel 1: 38.2 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV



Wat het bellen betreft.

Wij bellen niet zo heel veel maar tot nu toe nog geen ruis/kraak en/of storing meegemaakt

Digitale TV
Sja.. ondemand en uitzendinggemist blijft bij upc een problemen kindje, maar de beeldkwaliteit en interface van de boxen is helemaal niets mis mee smile

**DM800PRO - OpenPli 2.0 - 500GB HDD, 1GB USB

**Triax 78tds + Multifeed + 4x ALPS LNB (13,19,23,28)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...