Ga naar inhoud


Heeft iemand ervaring met UPC internet + bellen?


bigtwin

Aanbevolen berichten

Ik ben al even van plan om over te stappen. Heb ooit een abbonnement van mijn werkgever overgenomen en zit sindsdien bij xs4all. Opzich aardig, maar steeds weer wat dingen, wat veranderingen enzo, waardoor ik nu denk, het moet maar een keer.

 

Nou ben ik niet voor het ieder jaar switchen, maar wil nu een keus voor lange tijd maken. Daarbij lijkt UPC me wel wat. Die hebben geen gedoe met tot max 20Mb, maar daar neem je gewoon gegarandeerd 25 Mb internet plus bellen voor € 45 euro af. Ja, krijg je digitale tv en radio erbij, maar dat hoef ik natuurlijk allemaal niet.

 

Vraag is eigenlijk, heeft iemand hier ervaring met internet van upc? Is 25Mb ook bij films downloaden 25Mb? Wordt je naar 1 dvd vanwege fair use al afgeknepen, hoe zit het met de retentie periode van de newsserver, hebben ze die newsserver eigenlijk wel? Is daar de administratie ook een puinhoop, zoals bij vele andere bedrijven, hoe zit het met de kwaliteit van de helpdesk? En dat soort zaken die je als internet gebruiker bezig houden...

 

Ik ben heel benieuwd naar ervaringen.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb hele slechte ervaringen met UPC. De deurwaarder was de enige

verstandige, die ik ben tegengekomen. Heb eens een schrijven gestuurd met de adressering "Aan een verstandig persoon bij UPC".

Nooit antwoord gekregen. Die hebben ze dus niet kunnen vinden!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bigtwin
Nou, dat is duidelijk allemaal.

Wat is dat wel dé goede keuze, als ook download snelheid en retentie belangrijk is?


Ik ben nu alweer een jaar terug bij Ziggo alles in een en het bevalt me prima

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier heb ik momenteel 40 mb van xs4all (vdsl)

je haalt de snelheid ook echt

en 3mb upload!!!!

 

je moet natuurlijk niet te ver van de centrale af wonen

 

de nieuwsgroepen van xs4all ,newszilla zijn (momenteel nog)begrenst op 20 mb download.

 

en als je je contract verlengt met 1 jaar dan krijg je een mooie fritzbox modem 7140 met erg veel mogelijkheden (in bruikleen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook slechte ervaringen met UPC.

Het kost zeer veel energie om van ze af te komen. Na een jaar komen ze als een duveltje uit een doosje een incassotrajectje opstarten.

Na weer een jaar een soort "dreigbrief" waarin staat dat je beeld/signaal wordt afgesloten. (he he eindelijk snappen ze het!)

Na weer een jaar heten ze mij welkom als nieuwe bewoner en schrijft UPC zichzelf de hemel in.

Na enkele weken waarschuwen ze dat je nog niet op hun aanbieding bent ingegaan en je risico loopt zonder beeld te komen zitten.

 

De enige keren dat ik geen beeld heb is bij een zware onweersbui ;-)

 

Een tijdje geleden heeft UPC haar huisstijl veranderd naar die animerende artisjok o.i.d.

Het blijft in mijn ogen een zeer klantonvriendelijk bedrijf.

 

Mijn vrienden zijn het niet.

 

Maar nu ik eraan denk! Lijkt me een leuk idee om eens een hoge spanning op mijn kabel te zetten. En dan kijken welk grijs kastje in de straat raar gaat doen. whistle

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bigtwin
Ik ben al even van plan om over te stappen. Heb ooit een abbonnement van mijn werkgever overgenomen en zit sindsdien bij xs4all. Opzich aardig, maar steeds weer wat dingen, wat veranderingen enzo, waardoor ik nu denk, het moet maar een keer.

Nou ben ik niet voor het ieder jaar switchen, maar wil nu een keus voor lange tijd maken. Daarbij lijkt UPC me wel wat. Die hebben geen gedoe met tot max 20Mb, maar daar neem je gewoon gegarandeerd 25 Mb internet plus bellen voor € 45 euro af. Ja, krijg je digitale tv en radio erbij, maar dat hoef ik natuurlijk allemaal niet.

Vraag is eigenlijk, heeft iemand hier ervaring met internet van upc? Is 25Mb ook bij films downloaden 25Mb? Wordt je naar 1 dvd vanwege fair use al afgeknepen, hoe zit het met de retentie periode van de newsserver, hebben ze die newsserver eigenlijk wel? Is daar de administratie ook een puinhoop, zoals bij vele andere bedrijven, hoe zit het met de kwaliteit van de helpdesk? En dat soort zaken die je als internet gebruiker bezig houden...

Ik ben heel benieuwd naar ervaringen.


Ik zou als ik jou was, om tebeginnen is op de upc site kijken, er is redelijk wat verandert in het pakket aanbod.

Als jij denkt dat je daar een gegarandeerde snelheid haalt, zou ik maar bij xs4all blijven zitten, temeer daar je aangeeft de rest van hun pakket niet tewillen, maar je zal toch moeten dokken, voor standaard TV analoog dus,daar bovenop komt de rest van je kosten.

Je zit er een jaar aanvast en krijgt de gebruikelijke upc shit er gratis bij, met een HELLdesk, die het niet zonder bezemwagen kan stellen, kortom bloed zweet en tranendal.

Dus blijf lekker waar je nu zit, en spaar door voor een SDSL verbinding oid,levert xs toch ook?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schrik een beetje van de berichten over UPC.

 

En ik schrik ook een beetje van het feit dat ik het nu zo goed blijk te hebben, maar dat ik dat zelf niet weet.

 

Zoals gezegd, ik ben niet iemand die ieder jaar switcht; ik ben al zo'n jaar of 10 bij xs4all. Dat komt eigenlijk ook door dat gedoe met email adressen wisselen en zo.

 

Ik heb al langer het idee dat xs4all vroeger duur, maar dan ook goed was. Nu heb ik al langer het idee dat daarvan alleen maar duur overgebleven is... En dat met meerdere "dingetjes"

 

Maar goed, ik geloof jullie en dank jullie vooral voor jullie reakties!

 

Ik blijf nog maar even bij xs...

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Overigens, dat Fritzbox modem dat je bij een xs4all jaar abonnement krijgt, is niet zo'n geweldig modem. Ja, kan IPv6, nee kan geen mixed wireless N aan, ofwel, kiezen of je 2,4 óf 5 Ghz wilt gebruiken. Beide tegelijkertijd kan niet. En dat was nou net het mooie van die N standaard... Ja, Ghz lan, maar dan ook maar 2 poortjes, dus toch weer spullen kopen. Dan maar gelijk een wireless dingetje kopen, met mixed wireless N mode en 4 Ghz lan-poorten.

 

Als je op de Fritzbox site of op IHAD kijkt, zie dat xs altijd die goedkope boxjes afneemt, die ze in Duitsland niet willen hebben. Daar betalen ze liever iets meer voor goed spul.

 

Laat mij nou denken dat ik ook daarvoor bij xs zat...

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt maar 2 basiskeuzes: internet via je telefoonlijn (ADSL) of via de antennekabel (DOCSIS). Als je bij de happy few zit waar glas te beschikking is komt die mogelijkheid er natuurlijk ook nog bij.

 

Bij ADSL heb je de snelheidlimiet van je telefoondraadje wat misbruikt wordt voor data. Afhankelijk van de afstand tot de centrale, maximaal tussen de 1 en 20Mbit/sec. Als je nu al op het maximum zit zal het kiezen van een andere provider je snelheid echt niet meer omhoog brengen.

 

Bij de 2de heb je vrijwel geen snelheidslimiet maar wel de beperking dat je niet kunt kiezen tussen providers. Je zit in het Ziggo of UPC gebied, of misschien een van de andere kabelproviders. Er is geen keuze, je adres/woonplaats bepaalt bij wie je zit.

 

Oftewel: voor jou is de keuze simpel:

je gaat naar UPC, OF je blijft bij ADSL.

 

Zelf zit ik al bijna 10 jaar bij UPC en heb ik geen reden tot klagen. Usenet server hebben ze niet, ik heb een apart abbonnement. Mijn 60Mbit kan ik op ieder moment van de dag vol trekken. Er wordt wel iets geknepen, in de spitsuren zakt mijn usenet terug tot 30 of 40Mbit maar daar heb ik geen probleem mee.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in tegenstelling tot andere posters hier.

Wel goede ervaringen met internet + bellen (ik had daar ook nog Digitale TV bij)van UPC

Haalde voor 95% netjes de snelheid.

En bellen naar alle vaste nummers binnen europa voor alleen het start tarief (ik geloof 5 of 10 cent.)

Is natuurlijk wel het duurdere bel abbonoment

Maar dat kon voor mij met gemak uit omdat ik met regelmaat in een hotel in het buitenland zit en de vrouw dus nagenoeg voor niets rechstreeks naar mijn hotel kamer kon bellen.

 

Ik heb 1 keer een wat langere storing gehad.

Toen viel de telfoon zo af en toe weg voor een minuut.

Is uit eindelijk na een week wat op gelost door voor internet een los modem neer te zetten.

 

1 keer het modem stuk gehad door inslag ergens op centraal punt. ( in totaal ruim 250 modems in de regio stuk)

binnen 24 uur had ik een nieuw modem.

 

Ook na mijn verhuizing buiten UPC gebied.

Absoluut geen problemen gehad met opzeggen en gekke afschrijvingen nadien.

 

Er zijn dus ook tevreden klanten van UPC.

 

Maar ook nu bij Ziggo tot nu toe geen klachten.

 

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb ik het UPC abo van €45,00. Is €5,00 meer dan m,n abo toentertijd bij XS4ALL voor alleen maar 20Mb internet terwijl ik amper de 12Mb haalde. Heb nu echt 25Mb internet, telefoon en analoge en digitale TV. Alles op 1 rekening. Al meer dan 1 jaar zonder problemen in gebruik en zou niet meer terug willen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...