Ga naar inhoud


Front speakers in 5.1 set vervangen door grotere & 2e hands


Bigfoot

Aanbevolen berichten

Bij mij thuis heb ik nu een setje staan te weten een Kenwood VR-6060 5.1 versterker (5x100watt - 8 0hm) met daarbij speakers van Harman Kardon HKTS 7. In de specs van deze speakerset staat dat het aanbevolen vermogen van de versterker 10-80 watt is bij 8 ohm, en de sub is 100watt (actief).

 

Nu wil ik graag de geluidskwaliteit bij het afspelen van muziek verbeteren, en dacht er aan om de frontspeakers te vervangen door een setje 2e hands speakers, voor rond de 50-75 euro.

 

Hebben jullie nog een suggestie wat hierbij goed zou passen? Deze speakers moeten ook 8 ohm zijn neem ik aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zoek 2e hands frontspeakers. Moelijk in te schatten of het goed samen met de andere speakers, dat zien we van zelf wel, maar ik denk dat ze daarvoor wel 8 ohm moeten zijn?

 

Formaat: mag best groot zijn, ben sinds een paar maanden gescheiden en woon nu op mezelf. Dus ik hoef geen rekening te houden met de WAF.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm,

 

ik zou toch ook voor alle 5 dezelfde gaan hoor.

tenzij je uw versterker kan instellen dat je ze per box kan apart instellen...maar dan nog ga je zeker bij muziek verschil horen.

 

Ik denk niet dat je - indien je dat op je versterker kan instellen per box - bij film het verschil zult horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag op een tweedehands site een set KEF Cresta staan voor 75 euro en dat zal een aardige upgrade zijn.

 

Maar ik weet natuurlijk niet hoe die samen gaan met die Harman Kardon mits je de receiver voor muziek alleen op stereo laat weergeven.

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb zelf 5 RL45 van B&O

ook maar 75 per paar met standaard

8 ohma :D

 

een merk voorstellen

is wel een schot voor de boeg

want worden die tweedehands nog wel aangeboden?

 

of is er juist een tweedehands voor dat budget van het voorgestelde merk op de bekende sites?

that is the question.

 

ciao

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

tonski..

 

je zegt B&O bedoel je dan Bang & Olufsen?

want dat type ken ik niet RL45.

 

ik heb voor mijn muziek de goeie oude Bang & Olufsen BeoVox cx 100, die zijn zeker 6 jaar oud maar spelen stukken beter dan de meeste nu...

 

ik zou muziek nooit door 5 speakers laten gaan.

ik heb een 5.1 voor films en tv.

en dan 2X 2 L en R luidsprekers voor de muziek.

je kan wel 2X L en R hebben, dat speelt geen rol...maar zeker niet in surround modus op een surround set (is mijn voeling hé :-) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann
je zegt B&O bedoel je dan Bang & Olufsen?
want dat type ken ik niet RL45.


wat "ken je niet" de red line 20 of 45 of 60?

foei :D


ik had er 2 voor stereo uit 1988
(prima)
en heb wegens de klank-kleur voor die 5.1 met surround receiver gewoon extra rl's bij gehaald
dus naar mijn mening een prima stereo speaker en heel goed als surround (ofschoon iets over bemeten)

ciao

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...