Ga naar inhoud


Storing op optische uitgang bij zappen


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Kan iemand bevestigen dat als je de optische uitgang van de VU+ op een versterker aansluit er een kort knisperend geluid te horen is als je zapt?

 

Ik ervaar dit probleem bij de VU+ DUO en als ik een andere satellietontvanger optisch aansluit aansluit (maak niet uit welk merk) heb ik dat probleem niet.

 

Het is best duidelijk hoorbaar en ik kan mij niet voorstellen dat het een exemplarisch probleem is.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruik al meer dan een jaar de optische uitgang en ik heb iets dergelijks nog nooit meegemaakt. Niet met downmix aan en ook niet met downmix uit, niet op kanalen met AC3-geluid en ook niet met MPEG.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

@Tonskidutch,

 

Dank voor de bevestiging. Ik wilde even zeker weten dat het niet aan mijn apparatuur of kabels ligt.

 

Dat jij het probleem ook ondervind, is voor mij voldoende aanleiding om de apparaatuur niet langer te verdenken. Ik las een paar weken terug dat een ander lid er ook last van had.

 

Met mijn 8000 geen probleem. Het is niet heel hinderlijk, maar het viel wel op.

 

Ik ga de nieuwste firmware proberen en zal daarmee dit weekend ook alle media(test)files nog eens proberen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michel,

 

ik dacht daarnet nog ... ik test eens even met je mee.

heb ik enkel spdif erin, hoor je dat bij zappen (denon avr 1603)

heb ik naast de spdif ook cinch erin, hoor ik die kwietsch niet...

 

kan dus toch aan het schakelen liggen van de avr.

misschien probeer je eens hetzelfde

ciao

 

Walking On The Moon

The Police

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

@tonskidutch

 

AVR = Audio Video Receiver?

 

Ik zou juist de conclusie hebben getrokken dat het daar niet aan ligt.

 

Als er alleen optical S/PDIF in zit en geen cinch, zou je juist mogen verwachten dat er geen verdere storingsbron kan zijn.

 

Het ligt volgens mij gewoon echt aan de receiver of eventueel drivers, want anders zou dat betekenen dat iedereen die hier last van heeft een slecht werkende AV receiver heeft die alleen 'raar' doet als er bepaalde apparaatuur aan hangt.

 

Nee, ik vermoed toch echt een driver of hardware issue aan de kant van de VU+ DUO omdat dit probleem niet bij mijn mediaplayer en ook niet bij de DM8000 optreed.

 

Daar hoor ik het alleen als ik het apparaat uit of aanzet en dat lijkt me nog vrij logisch omdat daar het signaal van 0 opgebouwd wordt.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben tijdens schrijven en lezen gelijktijdig een beetje aan het zappen.... en testen met kabels.

als ik de cinch eraf trek... > heb ik wederom die skwietsch bij zappen

 

dus naar mijn mening een schakelprobleem van PCM naar DD/ac3 op de AVR

 

als de cinch eraan zit heb ik absoluut geen probleem en hoor niets tijdens zappen

als duolist een soortgelijk behavior vaststelt bij zijn AVR, is het aardig om te weten welke receiver hij heeft die dan misschien enkel met spdif beter omschakelt op audio signaal.

ciao

 

Walking On The Moon

The Police

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Daar hoor ik het alleen als ik het apparaat uit of aanzet en dat lijkt me nog vrij logisch omdat daar het signaal van 0 opgebouwd wordt.
Ook dat hoor ik niet bij het in- of uitschakelen van de DUO, niet vanuit/naar standby en ook niet tijdens een reboot. Ik gebruik een Marantz versterker.
Als je zo de forums eens doorleest, kom je die melding een enkele keer tegen. Voor hetzelfde geld ligt het aan de combinatie versterker-box.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...