Ga naar inhoud


Ubuntu en andere Distro ervaringen ?


Lamko

Aanbevolen berichten

Citaat:

DennisB :
Helemaal mee eens Lamko. Ik draai nu sinds de aanschaf van mijn HTPC op 100% Ubuntu en heb inmiddels mijn server taken die eerst op de FreeBSD stonden en de Debian voor cccam allemaal op de Ubuntu staan. Inmiddels al uitgebreid met SoGo, Postfix, SabNZB, Couchpotato, Sickbeard, Airvideo, "NAS", FTP, XBMC en Apache draaien. En ik verbaas me nog steeds over de stabiliteit van het systeem. Het enige wat ik nog storend vind is het updatebeheer, maar dat is een kwestie van uitzetten. Sinds november 24/7 server geworden dus. Ik ben er zeer content mee cool


Wat ik me wel even aan deze setup afvraag is heb jij er ook last van dat Sabnzbd een geheugenlek heeft ?
Na iets van 10 dagen kan ik Sabnzbd restarten om alle geheugen weer vrij te geven want anders is mijn Vps niet meer vooruit te branden

Btw draai :
Ubuntu 10.04 64 Bit met Sabnzbd 0.56

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb geen geheugenlek in deze opzet. Ik heb net even gekeken aangezien ik sinds ongeveer nu 10 dagen SabNZB, Couchpotato en Sickbeard de HTPC heb draaien. Maar mijn geheugen voor SabNZB is ongeveer 75MB, Couch 25MB, en Sick ook 25MB.

 

Welke VM gebruik je voor de VPS? Of heb je die ergens in een rack staan? Uit ervaring weet ik dat Virtualbox wat problemen heeft met de allocatie van geheugen. Misschien dat het daar aan ligt?

 

Edit: Nu in totaal 363Gig gedownload met SabNZB. Als ik dus kijk naar de 75MB die hij nu alloceerd denk ik dat ik geen probleem heb.

Dreambox8000, Dreambox800HD & Multytenne

HTPC: Ubuntu 10.4, XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

260MB zeg. Dat is wel heel erg veel voor SabNZB!.

 

Ik persoonlijk heb wel ervaring met virtualisatie, maar dan meer op de meer "standaard" VM producten. Een collega van mij heeft er meer kaas van gegeten dus heb het even aan hem gevraagd. Hij heeft veel ervaring met LPar, ESX en sinds kort SunSolaris. Hij wist me te vertellen dat OpenVZ werkt met "Guaranteed" en "Burst" memory(?) Bijvoorbeeld 512 Guaranteed en Burstable 2gig. Je kan dus eigenlijk niet rekenen op het stukje burstable RAM. Java schijnt dit van te voren te reserveren en kan het dus lijken of je een memory leak hebt. Maar of dit ook geld voor Python durf ik niet te zeggen. Mijn collega gaf aan dat je natuurlijk ook gewoon limieten kan instellen met 'ulimit'. Dan SabNZB op 150MB zetten. Als ik naar mijn 75MB kijk moet dat wel afdoende zijn.

 

Net ook even een paar Google searches gedaan op bovenstaande en heb wel meteen een paar hits op dit issue. Misschien dat je daar iets verder mee kan.

Dreambox8000, Dreambox800HD & Multytenne

HTPC: Ubuntu 10.4, XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een google op python openvz gaf me een interessante link :

http://www.webhostingtalk.com/showthread.php?t=855618

 

Ben nu van een dikke 300 MB totaal voor mijn Vps naar 130 MB gegaan. En ik maar denken dat het een geheugenlek in Sabnzbd was smile

Thx

 

BTW

Heb je trouwens Spotweb al eens geprobeerd ?

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag Spotweb vanmiddag genoemd op Tweakers en had eigenlijk wel meteen mijn intresse. Ik ga hem vanavond of anders morgen even installeren. Ziet er interessant uit in ieder geval.

 

Nu nog een XBMC addon voor de drie laugh

Dreambox8000, Dreambox800HD & Multytenne

HTPC: Ubuntu 10.4, XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb Spotweb nu draaien hier. Was eigenlijk wel simpel om te installeren en te configureren. Zit alleen even met de vraag over pear. Zal ik nog een ownsetting.php maken of niet. Verder is mijn MySQL nu met zo'n 30MB gegroeid. Dus dat valt ook wel mee.

 

Ik heb alleen geen knop voor het updaten van de database. Maar dat doe ik via een cron-job. Ben nu net ongeveer 15 minuten bezig geweest om de gehele database binnen te halen. Ik denk dat ik nog even de settings in moet om die knop naar voren te halen. Verder ook wel handig dat je een kant en klare template van FTD er in kan hangen.

 

Verder ziet er er goed uit. Heb alleen het niet via git gedaan, maar gewoon op de handmatige manier. git komt wel als ik dit wat vind.

Dreambox8000, Dreambox800HD & Multytenne

HTPC: Ubuntu 10.4, XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is hier ook lekker bezig met "php retrieve.php" en ja ik heb hem ook maar een kans op mijn CentOS (thuis)server gegeven.

 

Ben benieuwd hoelang hij hier bezig gaat zijn. Kan me alleen niet herinneren dat ik het aantal threads gedefineerd heb/had maar ik heb ook geen zin om hem nu te stoppen laugh

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...