Ga naar inhoud


Ubuntu en andere Distro ervaringen ?


Lamko

Aanbevolen berichten


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nou had ik met een WD vaak opstart problemen in mijn (linux) HTPC in de woonkamer. Die heb ik toevallig vervangen toevallig een Samsung en sindsdien heb ik helemaal geen (opstart) problemen meer.

 

De WD doet het ook nog steeds... al had ik verwacht dat ie er wel mee zou stoppen maar misschien was het ook wel een probleem hd. Het is alvast geen hd waar een OS vanaf opgestart wordt dus dat kan het ook nog zijn dat ik niks meer gemerkt heb.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eigenlijk geen ervaringen verder met de WD. Heb altijd Maxtor gehad en nu dan sinds kort een WD. Mijn gamepc heeft een 60GB SSD van OCZ en mijn htpc een 40GB intel postville. Die werken tot op heden echt super. Lekker snel in ieder geval, en voor gamen ideaal. Ik speel veel WoW en dan is snelheid echt heerlijk! laugh

Dreambox8000, Dreambox800HD & Multytenne

HTPC: Ubuntu 10.4, XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor opstartproblemen dan ? Mijn voeding kan het soms amper trekken al die hardeschijfen 2x 500 en 2x 1,5 TB weet je zeker dat het niet zo iets was ?

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lamko
Wat voor opstartproblemen dan ? Mijn voeding kan het soms amper trekken al die hardeschijfen 2x 500 en 2x 1,5 TB weet je zeker dat het niet zo iets was ?
Ik heb niet zo veel HD's in mijn HTPC's voor HD ruimte heb ik een NAS (met 1,5 Tb is die ook niet zo belachelijk groot) EN ik neem eigenlijk bijna niks op wink

Nou het was echt/meer dat de hd <--> bios die elkaar niet zo heel lief vonden want met deze "Green" Samsung heb ik helemaal geen problemen meer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ik eerst min of meer ook maar ik ben er vanaf gestapt omdat ik nu rustig aan iets kan (ver)boouwen zonder dat iemand anders hier in huis (lees vriendin) een van de 2 zou willen gebruiken. Al hoef ik aan die (Conceptronic) NAS eigenlijk nooit en aan die HTPC weinig wat te doen.

 

2 aparte apparaten bevalt me/ons eigenlijk beter en de HTPC('s) staat toch niet altijd aan (oudere hardware wat misschien meer aan Watts kosten maar nog perfect voldoen). De NAS staat wel altijd aan maar daar daar gaan de hd's op standby na 15 min. niks doen en de hardware daarvan is wel "zuinig".

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...