Ga naar inhoud


Ubuntu en andere Distro ervaringen ?


Lamko

Aanbevolen berichten


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Blijken meer mensen met astraweb last van te hebben maar anderen hebben er geen last van.

 

Ben er niet zo over te spreken vooral dat hij de newsserver connectie openhoud als je de spots aan het bekijken bent.

 

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er op als je alle spots mooi in een keer opent dus via tabbladen dat dan de connectie weer vrijgegeven wordt. Dus per request/tab eenmalig 1 connectie.

Even over het geheugengebruik nog ik had het vandaag nog veel erger alle geheugen was vol behalve 10 MB. Misschien dat het php retrieve bestand niet zo lekker loopt op Openvz. Ik ga t wel even aankijken waar het nu precies inzit. Bij het openen van spotweb zie ik in ieder geval geen geheugenverschillen.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk best vervelend als je een VPS huurt en tegen dit soort issues aanloopt. Je betaald ervoor, dus mag je er wat voor terug krijgen lijkt mij.

 

Op mijn server doet het retrieve.php eigenlijk weinig tot bijna niets met mijn RAM. Mijn PHP proces RAM begint op 5MB en loopt tijdens het update proces op tot ongeveer 10MB. Als het proces klaar is geeft hij meteen het RAM weer vrij.

 

Misschien niet beter om de hele zut over te zetten naar een eigen thuis oplossing?

 

Dreambox8000, Dreambox800HD & Multytenne

HTPC: Ubuntu 10.4, XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, inderdaad. Daar valt nog overheen te komen cool Trouwens, wel goedkoop. Ik zit bij een VPS toch meer richting de 10 per maand te denken. Hoe maak je verbinding met je VPS? VNC of NX?

Dreambox8000, Dreambox800HD & Multytenne

HTPC: Ubuntu 10.4, XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkel ssh maar nx is ook een optie ! Hier de specs :

512 MB 768 burst

50 GB

100 mbit

400 GB/Mnd limiet

 

Je kunt ook kiezen voor ongelimiteerd maar dan heb je maar 10 mbit. Maar het was juist mijn idee om een snelle host te hebben en ik zit meestal toch maar op iets van 100 GB dus voor mij meer dan voldoende.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook maar eens aan het rekenen geslagen. Mijn server/HTPC gebruikt idle rond de 25watt en stressed 40w. Gemiddelde zit volgende de energiemeter rond de 30w. Dit komt neer op zo'n 262watt per jaar. Keer een gemiddelde van 0.23 eurocent de KWH is dat op jaarbasis €60/12=€5,-

 

Dat valt me eigenlijk nog wel mee voor mijn eigen gebruik laugh

Dreambox8000, Dreambox800HD & Multytenne

HTPC: Ubuntu 10.4, XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn server onderdelen ook bewust uitgekozen om zo energiezuinig te moeten zijn. Zie mijn post hier. Inmiddels wel wat verbeterd aan de airflow in de kast voor de temperaturen. Ik zit nu op 35 graden voor geheugen en HD en stressed GPU op 45 graden celsius.

 

Ik had eerst een Dell Optiplex SX280, maar die stampte zo'n beetje 110watt per uur er doorheen. Maar met een celeron kon ik daar eigenlijk niets extras mee. Deze draaide eerst op FreeBSD en later Debian en was puur voor serving.

 

Dreambox8000, Dreambox800HD & Multytenne

HTPC: Ubuntu 10.4, XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die twee schijven die ik in de HTPC heb zijn van Samsung. Die staan in RAID 0 en heb ik nooit problemen mee gehad.

 

Ik heb verder nog een Desktop PC op zolder staan als gamepc staan met dualboot Win7 en Ubuntu. De Ubuntu partitie staat op een WesternDigital Caviar Green Power (WD20EARS)en daar heb ik geen problemen mee onder Linux.

 

Ik wilde daar ook eerst de Samsung kopen (HD204UI) maar dat heb ik bewust niet gedaan vanwege de firmware problemen die gemeld zijn. (BIOS starten en dan flashen vind ik altijd een beetje eng)

Dreambox8000, Dreambox800HD & Multytenne

HTPC: Ubuntu 10.4, XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...