Ga naar inhoud


ondertiteling vanaf web laden?


Gast kweenie31

Aanbevolen berichten

Hmm, ik denk dat ik binnenkort over ga schakelen naar een HD-pakket, maar ik vraag me af zijn er al ontvangers die bijv. de ondertiteling vanaf internet kunnen laden en deze tekst kunnen projecteren op het scherm terwijl het programma wordt getoond, Lijkt me wel handig als ik naar elk willekeurig buitenlands programma zit te kijken, waarschijnlijk zal men manueel de vertaling dienen te zoeken, voor de meeste films enzo staat er wel een ondertitteling op het internet, terwijl de satelietontvanger geen ondertiteling beschikbaar heeft, daardoor moet weer de set harder staan om niets te missen (af en toe is het zelfs wel eens gemakkelijk om nederlandse programma's ondertiteld te hebben)

 

Ik loop hier al een tijdje aan te denken, maar kan over deze mogelijkheid maar weinig informatie vinden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


van menig film zijn er zogenaamde srt bestanden te vinden, die met de passende plugin gestart kunnen worden opdat ondertitels in jouw voorkeur taal op het scherm verschijnt

 

maar let wel;

dergelijke plugins zijn er niet voor zomaar alle receivers

en

het zal nooit realtime synchroon kunnen lopen

in tegenstelling daartoe is een in het satelliet signaal meegezonden subcarrier zoals teletekst, meestal wel nagenoeg synchroon

 

of de zendgemachtigde heeft het zelf verprutst

 

wil je srt bestanden afspelen via een passende plugin zul je dat meestal op de zogenaamde enigma2 (open embedded receivers) kunnen

 

als je zoekt op srt ondertitels vindt je wellicht genoeg 'stuff"

ciao

 

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die subtitels kan je wel laten meelopen bij buitenlandse zenders als het gaat over films/series/documentaires.

Er zijn er 2 plug-ins gekend voor Linux ontvangers op Enigma 1 en Enigma2:

De damir subtitle en Dr Tic.

Dat werk wel, al zitten er een paar ongemakken aan vast.

De Nederlandse srt files zijn niet altijd te downloaden via de box zelf, als de selectie gebeurd vanuit de EPG info, andere taal is vaak ook een andere benaming van de film.

Je moet dan via de pc de srt gaan zoeken en omzetten naar *.dts formaat voor dr tic

Een srt file is voor internet films en zijn er in verschillende snelheden, die lopen niet altijd synchroon met de getoonde film.

Dat is eerst aanpassen aan de snelheid van de film.

En als dat allemaal gelukt is, heb je ook nog de onderbrekingen voor de reclame.

De subs blijven gewoon doorlopen, als je ze niet in pauze zet.

Het kan dus allemaal wel, maar of je ongestoord achter je tv zal zitten is wat anders.

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: mebo870
Het kan dus allemaal wel, maar of je ongestoord achter je tv zal zitten is wat anders.

Het leidt je aandacht in ieder geval af tijdens de reclames, dus win-win situatie? :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...