Ga naar inhoud


[DM800HD] Bij zappen naar RTL7 HD afstemmen mislukt.


hugogertie

Aanbevolen berichten

Ik heb eeb probleem met de DM800 dat wanneer ik op RTL7 HD en de andere zenders op deze transponder afstem steeds de melding krijg afstemmen mislukt. Wanneer ik dan naar RTL8 zap en weer terug naar RTL7HD werkt de zender wel ook wanneer ik terug ga van VRT HD naar RTL7 HD werkt de zender ook dus diseqc probleem is het niet.

Ik heb Newnigma 3.1 met de laatste Henksat settings, ik heb ook andere lijsten geprobeerd maar zelfde effect.

Weet iemand een oplossing hier voor ?

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Cobus R
dus diseqc probleem is het niet.

Ik denk van wel of de lnb


LNB is nieuw en hier heeft de Vu Duo dus geen probleem maar de DM800 wel. Ze hebben niet dezelfde settingslijst dat kan ik wel proberen.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hugogertie
Origineel bericht van: Cobus R
dus diseqc probleem is het niet.

Ik denk van wel of de lnb


LNB is nieuw en hier heeft de Vu Duo dus geen probleem maar de DM800 wel. Ze hebben niet dezelfde settingslijst dat kan ik wel proberen.


Zelfde effect op met de lijst die nu in de duo zit wanneer ik die in de DM800 zet.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nu ook andere lijsten geprobeerd maar lost niets op sterker nog nu komt het probleem op omroep brabant terug en RTL7 HD werkt nu wel.

Ik vind die DM800 een echte tegenvaller vergeleken met andere ontvangers van dream zoals de 7020 en de dm 500 en 600.

De DM 800 heb ik toch wel de meeste problemen mee gehad tot nu toe, zeer traag en veelal resetten met PLI maar het meest stabiel onder Newnigma en met Gemini was het helemaal een ramp.

Heb hier ook nog een Vu duo een Clark/tech ET 9000 maar die is van een latere generatie dus eigenlijk geen vergelijk.

Heb nu de orginele quat duoLNB die van CD erop zitten.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: holles
De dm800 is heel gevoelig bij de diseqc. Welke switch heb je en welke instelling gebruik je voor de 23e?


Heb nu Quat DuoLNB die van CD erop zitten. dit had ik al vermeld.
Zijn er dan problemen over bekend ?
Op m ijn dm600 heeft deze altijd prima gewerkt.
Ik heb het probleem ook wanneer ik de dm800 op een rotor zet die al op de astra 23 staat, en alleen zap op de astra 23 naar de diverse zenders. Daar heb ik dezelfde problemen als op de Quat Duo LNB.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een probleem wat de DM800 heeft met de switch. DM500 van mij had hier ook soms last van. Even naar een andere transponder of sateliet zappen en hij loopt weer. Bij de DM800 was dit probleem er ook. Image Jade en open PLi geven geen soulaas. Voor mij is het een kwestie van accepteren dat ie af en toe geen signaal geeft.

XTrend ET9000 - DM 800 HD - Triax 88 quad - Visiosat Big Bisat - 80 cm Universal sat - Panasonic Plasma Viera series - Epson TW-3500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een Cabaal Diagonaal dual LNB en ben soms 23,5 kwijt. Volgens mij is het geen probleem van de dreambox of welke ontvanger, maar van de LNB.

 

Soms lijkt hij gewoon niet te starten. Dan wel zenders op 19,2 maar niets op 23,5 tot een volledige herstart van receiver.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...