Ga naar inhoud


Visiosat Bi-Sat G3C montage vraag


Golfdiesel

Aanbevolen berichten

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: J A C C O
Het wil nog niet lukken, heb nu geprobeerd de schotel op astra 1 uit te richten. Krijg 80% signaal en 100% kwaliteit. Ga ik zenders zoeken krijg ik een stuk of 7 BBC zenders.
De andere twee LNB's hebben 80% signaal en helemaal geen kwaliteit. Wat doe ik fout? De LNB's zitten in de goede volgorde.

Je hebt duidelijk de schotel/LNB uitgericht op Astra 2 (28.2E). Het komt voor dat frequenties etc hetzelfde zijn op verschillende satellieten, waardoor het niet een raar resultaat is.

Oplossing is de schotel/LNB iets naar het westen te draaien en opnieuw proberen.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bedankt iedereen voor t mee denken.

 

Ik ben weer even aan het afstellen geweest.

 

Op astra 1 heb ik vrijwel alle zenders binnen gekregen. Astra 2 nog niet alles lijkt mij, volgens de ontvanger heb ik 100% kwaliteit.

Astra 3 wil nog helemaal niet maar ik heb de indruk dat deze ontvanger astra 3 niet in zijn systeem heeft staan. Er staat alleen Astra 3A tussen.

 

Iemand een idee?

 

Ik denk dat ik maar een goede satfinder ga bestellen dit maakt t wat makkelijker denk ik. Ik denk dat t de SCHWAIGER SF 9000 SAT-FINDER PLUS gaat worden.

//VU+Duo//DM7025+//DM500// //Visiosat//Funke//

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de boel nog net niet helemaal goed staat uitgericht.

Ook al zegt de ontvanger dat astra 1 en 2 100%kwaliteit heeft.

 

Of zouden de LNB instellingen verkeerd kunnen zijn? Heb de standaard instellingen in de ontvanger staan.

//VU+Duo//DM7025+//DM500// //Visiosat//Funke//

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu geen beeld op de 23,5 kunt krijgen ,door de lnb om hoog en naar beneden schuiven,

dan moet je de Elevatiehoek veranderen , de schotel een beetje naar beneden drukken

of om hoog treken ,de schotel niet meer draaien, ik neem aan dat je de 19,2 op de

goede lnb ontvangt, dan hoef je hem eerst niet meer te draaien

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, de LNB's zijn bij elkaar gezocht. Ik had nog twee Inverto Silver Line twin LNB's die gebruik ik voor de 19.2 en 28.2 posities en in het midden zit een ALPS twin LNB (mijn hemel wat is dat ding enorm groot vergeleken met de Inverto's). De feedhorn van de ALPS past precies tussen de Inverto's in.

 

Vanmiddag alle kabeltjes tussen LNB's en Diseqc's in orde gemaakt. Morgen, als het weer een beetje fatsoenlijk is de muurbeugel aan de muur maken en dan in het weekend de schotel aan de muur hangen.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Golfdiesel

Alles is groot van dicht bij, ze zijn inderdaad een beetje groot,

straks als hij hangt valt het wel mee hoor

We krijgen beter weer, ik denk dat dan wel zal lukken.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo hij zit aan de muur en ik heb beeld ;-)

 

Ik moet nog wel wat finetunen, maar in ieder geval werkt alles.

In ons oude huis had ik een Triax 78cm met alleen de 19.2E en 28.2E posities. Nu heb ik op de Visiosat ook de 23.5E positie toegevoegd.

 

Op de 23.5 en 28.2 heb ik nu de signaal niveau's die ik in het oude huis ook had, alleen op 19.2E is het lager als dat ik eerder had (10.4dB tegen 12.3dB, weergave op de Dreambox 7025).

Ik heb al met de hoogte instelling en skew zitten spelen maar het is nog niet helemaal top.

 

Binnenkort toch nog maar een keer het dak op om verder te spelen en dan ook de satfinder een keer aansluiten (zit ergens n een verhuisdoos...)

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Golfdiesel
Binnenkort toch nog maar een keer het dak op om verder te spelen en dan ook de satfinder een keer aansluiten (zit ergens n een verhuisdoos...)

Je hebt al beeld en alles, waarom dan nog spelen met een satfinder?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Origineel bericht van: Golfdiesel
Binnenkort toch nog maar een keer het dak op om verder te spelen en dan ook de satfinder een keer aansluiten (zit ergens n een verhuisdoos...)

Je hebt al beeld en alles, waarom dan nog spelen met een satfinder?


Om de signaal niveau's misschien nog wat te optimaliseren.
Ik zie overigens net dat de ontvangststerkte van de transponders op de 19.2E op een aantal van de Duitse transponders wel hoger zijn dan op de Nederlandse transponders. Maar goed even aankijken hoe het gaat bij de eerste regenbui ;-)

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Klopt, het signaal varieert tussen de verschillende transponders. Om duidelijk te krijgen of er verbetering optreedt zou je dus feitelijk voor het gemak per satelliet een zender (en dus transponder) moeten kiezen als je gaat 'spelen'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik de reden van de wat lagere ontvangst sterkte ook wel gevonden heb.

Bij m'n oude installatie gebruikte ik Spaun switches maar ik heb er nu twee EMP Centauri switches tussen zitten. Ik zit net even de specs te vergelijken (had ik eerder moeten doen, weet ik) en wat blijkt, de EMP's hebben een ingangsdemping van 6dB terwijl de Spaun switches een demping van 2dB hebben. 4dB verschil is aanzienlijk.

Misschien toch over een tijdje maar eens in de buidel tasten en twee Spaun SAR411's kopen...

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...