Ga naar inhoud


Visiosat Bi-Sat G3C montage vraag


Golfdiesel

Aanbevolen berichten

Ik heb een Visiosat Bi-Sat G3c gekocht voor de ontvangst van de 19.2, 23.5 en 28.2 posities.

Nu zie ik verschillende afbeeldingen voor de montage van de LNB houders.

 

Ik zie bijvoorbeeld deze: (is van een G4, maar verder moet dat niet veel uitmaken) Foto is uit een ander draadje gepakt, hoop dat de maker van de foto daar geen moeite mee heeft.

 

Koppen.jpg

 

Op deze foto zie je dat de LNB voor de 28.2 positie veel hoger staat dan de LNB voor de 23.5 positie. Als ik de montagebeugel voor de LNB houders bekijk die ik heb dan staan de 28.2 en 23.5 op dezelfde hoogte en de 19.2 is wat lager gepositioneerd. Zo staat het ook in de meegeleverde handleiding.

 

Wat is er nu juist, de handleiding van Visiosat of moet ik meer afgaan op de foto en dan zou de montagebeugel verkeerd om gemonteerd zitten als ik de handleiding volg. Die zit namelijk zo:

 

G3C.jpg

 

 

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Tha Great Mac

Dat hoger lager deel klopt wel, je moet namelijk middels de LNB-houder de verschillen in elevatie opvangen. Op het plaatje is ook te zien dat je eea nog kunt bijstellen in hoogte, ik denk dat dat bij jouw houder nog moet gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Dat hoger lager deel klopt wel, je moet namelijk middels de LNB-houder de verschillen in elevatie opvangen. Op het plaatje is ook te zien dat je eea nog kunt bijstellen in hoogte, ik denk dat dat bij jouw houder nog moet gebeuren.


Nou snap ik hem geloof ik smile
Ik richt de schotel uit op 23.5 met de 23.5 houder in de 0-positie. Daarna moet ik de elevatie verschillen van 19.2 en 28.2 ten opzichte van 23.5 opvangen door de houders te verschuiven.

Er zaten zoveel losse papiertjes in de verschillende zakjes met montage materiaal in de doos van Visiosat dat het er niet duidelijker op wordt ;-)

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Golfdiesel
Nou snap ik hem geloof ik smile
Ik richt de schotel uit op 23.5 met de 23.5 houder in de 0-positie. Daarna moet ik de elevatie verschillen van 19.2 en 28.2 ten opzichte van 23.5 opvangen door de houders te verschuiven.

Exact en eventueel nog een beetje skew...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Golfdiesel
Bedankt voor de antwoorden. Nu moet het gaan lukken smile

Vergeet ook niet te melden hoe het je vergaan is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Golfdiesel
Foto is uit een ander draadje gepakt, hoop dat de maker van de foto daar geen moeite mee heeft.


Het is mijn foto en mijn handje op de foto, dus geen probleem :D Dit werkt dus zo bij mij goed. wink

DM7020S/160gbHDD + DM800/250gbHDD + Visiosat G3D (13,0/19,2/23,5/28,2 ) in cascade met de Triax TD110 + STAB HH120. Schwaiger SF 9000 Satfinder Plus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dezelfde set zaterdag aangeschaft. Visiosat voor ontvangst van astra 1,2 en 3. Volgens de handleiding die ik erbij heb moet eerst de middelste LNB (23,5) uitgericht worden. is deze goed dan kunnen de andere twee in hoogte versteld worden tot er een goed signaal is bereikt, eventueel nog een beetje draaien.

 

Nu is het bij mijog niet gelukt. Heb op de middelste LNB (23,5) afgesteld signaal is ongeveer 90% en kwaliteit is 100%. maar op die andere twee LNB's (19,2 en 28,5) heb ik ongeveer 70% signaal en helemaal geen kwaliteit.

 

Ik heb geen smartcard in de ontvanger. Wil alleen de FTA zenders ontvangen. Wanneer alles werkt dan schaf ik een smartcard aan.

 

Iemand tips voor me?

 

Alvast bedankt

//VU+Duo//DM7025+//DM500// //Visiosat//Funke//

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie, ik ben er net achter gekomen dat ik hem he b afgesteld op astra 3A dit moet 3B zijn. Nou staat deze niet in de lijst van mijn ontvanger maar dan stel ik de schotel wel af op astra 1 (19,2)

 

Mijn ontvanger is van het merk Strong type SRT 6850

//VU+Duo//DM7025+//DM500// //Visiosat//Funke//

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wil nog niet lukken, heb nu geprobeerd de schotel op astra 1 uit te richten. Krijg 80% signaal en 100% kwaliteit. Ga ik zenders zoeken krijg ik een stuk of 7 BBC zenders.

De andere twee LNB's hebben 80% signaal en helemaal geen kwaliteit. Wat doe ik fout? De LNB's zitten in de goede volgorde.

 

//VU+Duo//DM7025+//DM500// //Visiosat//Funke//

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar je ook even om moet denken dat je de volgorde vanaf de lnb naar DiSEqC Switch ,

gelijk is aan de instellingen in het lnb menu van de ontvanger, 1op 1 dus

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...