Ga naar inhoud


Visiosat Bi-Sat G3C montage vraag


Golfdiesel

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Golfdiesel

de EMP's hebben een ingangsdemping van 6dB terwijl de Spaun switches een demping van 2dB hebben. 4dB verschil is aanzienlijk.

Ik wil je bedanken voor deze proefondervindelijke informatie. smile
Dit vind ik echt waardevol. Veel switches zijn niet duur, maar jij bevestigt dat de duurdere toch een aanzienlijk verschil maken.
Het is niet alleen een verschil in demping, maar uiteindelijk ook in het aantal zenders dat je bij slecht weer nog op je ontvanger binnenkrijgt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Eduard07
Veel switches zijn niet duur, maar jij bevestigt dat de duurdere toch een aanzienlijk verschil maken

En vergeet niet dat 3 dB "maar" een halvering van het signaal is.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

een switch is zeer zeker belangrijk maar die gaat je zeker geen 3 a 4db meer of minder signaal geven al zit er natuurlijk wel verschil in en daarbij de satellieten die jij wil ontvangen daar moeten ook met een wat mindere switch hoge signaalwaardes bij te behalen zijn en regen (een gewone regenbui) zal ook geen rol mogen spelen mists de schotel goed is afgesteld ook al is de switch wat minder van kwaliteit dan zou je nog meer dan genoeg regenmarge moeten hebben

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stevie-v

ook al is de switch wat minder van kwaliteit dan zou je nog meer dan genoeg regenmarge moeten hebben

Maar we hebben het hier over een Visiosat, niet over een BigSat, en dan is een slechtweerreserve op de HD-zenders van Astra 3 toch wel een vereiste.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stevie-v
een switch is zeer zeker belangrijk maar die gaat je zeker geen 3 a 4db meer of minder signaal geven al zit er natuurlijk wel verschil in en daarbij de satellieten die jij wil ontvangen daar moeten ook met een wat mindere switch hoge signaalwaardes bij te behalen zijn en regen (een gewone regenbui) zal ook geen rol mogen spelen mists de schotel goed is afgesteld ook al is de switch wat minder van kwaliteit dan zou je nog meer dan genoeg regenmarge moeten hebben


Als de ene switch een demping heeft van 2dB en de andere switch een demping van 6dB dan zit daar toch een verschil van 4dB in lijkt mij. Of het in de praktijk zo'n groot verschil is weet ik niet, maar minder demping geeft toch meer signaal lijkt mij.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Golfdiesel

Als de ene switch een demping heeft van 2dB en de andere switch een demping van 6dB dan zit daar toch een verschil van 4dB in lijkt mij. Of het in de praktijk zo'n groot verschil is weet ik niet, maar minder demping geeft toch meer signaal lijkt mij.

Zeker! Het kan zijn dat je een zender net wel of net niet ontvangt doordat het wel of niet door de threshold heenkomt. Ik heb die gevoeligheid bij EurosportHD en HistoryHD op Astra3, en ga daar binnenkort ook wat aan doen om van die gevoeligheid af te komen.
Ik heb dus nu o.a. een Spaun-switch klaarliggen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik haak hier even op in, omdat ik de zelfde schotel en G3C houder heb.

Prima signaal op de regionalen (90%) maar 0% signaal op de transponders van CDS (Astra 23.5)

Hoe kan dat nou ?

 

Andere lnb geprobeerd, maar dat maakt niks uit.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RVP
Ik haak hier even op in, omdat ik de zelfde schotel en G3C houder heb.
Prima signaal op de regionalen (90%) maar 0% signaal op de transponders van CDS (Astra 23.5)
Hoe kan dat nou ?

Andere lnb geprobeerd, maar dat maakt niks uit.



Iemand nog een tip om de missende transponders alsnog te krijgen ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RVP

Iemand nog een tip om de missende transponders alsnog te krijgen ?

Je bekabeling of je switch?
De regionalen zitten op een horizontale transponder, een aantal andere Nederlandse op verticale. De lnb moet wel steeds een puls krijgen om op de andere polarisatie te komen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RVP
Switch er tussenuit , andere kabel, niks....

Hoe kan je nou op de ene transponder vol signaal hebben en op de andere totaal geen signaal.

Als een lnb niet polariseert, bijvoorbeeld. En jij moet nu vaststellen of dat het probleem is. En zo ja, waar de oorzaak ligt.

Check eerst eens even of je lnb wel een puls krijgt. Dus: schuim je transponderlijst maar flink af en wissel steeds tussen horizontaal en vertikaal.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even getest.

 

12051-v-27500 goed signaal (NBT)

11919-h-27500 goed signaal (RTV Noord)

 

De polarisatie werkt dus wel.

Waarom heb ik dan geen signaal op

11739-v-27500 ???

 

Ik kan mij voorstellen dat er tussen de transponders verschil in sterkte zit, maar 90% signaal of 0% klopt niet.

 

Wat nu ?

 

PS: mijn tuner is een SD ontvanger (Echostar 5020), maar dan nog moet ik signaal krijgen op de HD zenders toch ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...