Ga naar inhoud


[Release!] Newgato-HD skin (Elgato-HD MKII).


Apple740

Aanbevolen berichten

In /etc/enigma2/ heb ik het bestand skin_user.xml gewist welke dus bij mij de boosdoener van het herstarten was.

Die was daar geplaatst om de sat positie zichtbaar te maken in Kerni-HD1R2 skin.

 

Bij mij werkt de skin nu wel op zowel de DM8000 en de ET9000.

Alhoewel op de DM8000 geen satpositie wordt weergegeven maar op de ET9000 wel.

 

 

DM7025 & DM8000 & CT-ET9000 | OpenPli | Visiosat BigBisat | Triax 64cm draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 102
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Karel456
In /etc/enigma2/ heb ik het bestand skin_user.xml gewist welke dus bij mij de boosdoener van het herstarten was.
Die was daar geplaatst om de sat positie zichtbaar te maken in Kerni-HD1R2 skin.

Bij mij werkt de skin nu wel op zowel de DM8000 en de ET9000.
Alhoewel op de DM8000 geen satpositie wordt weergegeven maar op de ET9000 wel.


Bij mij werkt ook dit nog niet blijft opnieuw opstarten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Loui (K)
Geprobeerd maar werkt hier niet op de DM8000HD met de laatste OpenPli v2.0 hij start elke keer opnieuw op.


Uit de crashlog haal ik dit:

adding font /usr/share/fonts/Newgato-HDnewfont/fonts/HandelGotDBol.ttf...FATAL: failed: Operation not permitted

Het gaat dus fout op het moment dat het nieuwe lettertype uit Newgato-HDnewfont wordt toegevoegd, jouw systeem geeft hier geen toestemming voor? crazy

@ allen met herstart problemen, is dit alleen bij Newgato-HDnewfont of ook met de standaard Newgato-HD?
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Loui, heb jij mogelijk de map "Newgato-HDnewfont" in /usr/share/fonts/ geplaatst? Indien ja, dit is niet de bedoeling. De map "Newgato-HDnewfont" die je in dit topic hebt kunnen downloaden is gewoon een complete skin en moet in "usr/share/enigma2" worden gezet.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
@Loui, heb jij mogelijk de map "Newgato-HDnewfont" in /usr/share/fonts/ geplaatst? Indien ja, dit is niet de bedoeling. De map "Newgato-HDnewfont" die je in dit topic hebt kunnen downloaden is gewoon een complete skin en moet in "usr/share/enigma2" worden gezet.



Ik heb deze skin uitgepakt en de map [Newgato-HDnewfont] in usr/share/enigma2 gezet dus waar hij ook hoort. ik gebruik de Laatste Pli 2.0 van 09-03-2011.stuur anders de Newgato-HDnewfont skin die bij jou wel werk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er waarschijnlijk achter waarom bij sommigen de zaak blijft rebooten. Alleen [Newgato-HDnewfont] in usr/share/enigma2 plaatsen werkt niet, je moet ook de normale [Newgato-HD] er bij zetten.

 

Dus beide mappen in usr/share/enigma2 zetten, dan kun je vervolgens de newfont variant opstarten via het skinmenu.

 

(tijdens het testen ben ik nooit tegen dit probleem opgelopen omdat ik de normale [Newgato-HD] er al op had staan voordat ik met newfont begon wink )

 

In post 3 van dit topic, waar ik [Newgato-HDnewfont] aanbied als losse download zou ik dus deze waarschuwing bij moeten plaatsen, maar ik kan dat bericht niet

meer aanpassen. Hopelijk leest een mod hier mee en kan hij dat voor me doen (dus vermelden dat beide mappen verplicht zijn als je Newfont wilt gebruiken).

 

V1.2 volgt later vandaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740

Uit de crashlog haal ik dit:
adding font /usr/share/fonts/Newgato-HDnewfont/fonts/HandelGotDBol.ttf...FATAL: failed: Operation not permitted
Het gaat dus fout op het moment dat het nieuwe lettertype uit Newgato-HDnewfont wordt toegevoegd, jouw systeem geeft hier geen toestemming voor?


Er staat volgens mij een foutje in je skin.xml bestand, deze regel:
<font filename="Newgato-HDnewfont/fonts/HandelGotDBol.ttf" name="Regular" scale="95" />
Dit werkt niet volgens de crashlog

De gebruikte fonts van alle skins staan in: /usr/share/fonts

Plaats de file: HandelGotDBol.ttf in die directory, de regel in skin.xml moet dan zijn:
<font filename="HandelGotDBol.ttf" name="Regular" scale="95" />

Grts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mobieltje
Origineel bericht van: Apple740

Uit de crashlog haal ik dit:
adding font /usr/share/fonts/Newgato-HDnewfont/fonts/HandelGotDBol.ttf...FATAL: failed: Operation not permitted
Het gaat dus fout op het moment dat het nieuwe lettertype uit Newgato-HDnewfont wordt toegevoegd, jouw systeem geeft hier geen toestemming voor?


Er staat volgens mij een foutje in je skin.xml bestand, deze regel:
<font filename="Newgato-HDnewfont/fonts/HandelGotDBol.ttf" name="Regular" scale="95" />
Dit werkt niet volgens de crashlog

De gebruikte fonts van alle skins staan in: /usr/share/fonts

Plaats de file: HandelGotDBol.ttf in die directory, de regel in skin.xml moet dan zijn:
<font filename="HandelGotDBol.ttf" name="Regular" scale="95" />

Grts.


Kan ook, maar dan moeten mensen eerst een losse ttf in /usr/share/fonts plaatsen. De manier die ik hierboven
beschreef, dus beide mappen ( [Newgato-HD] en [Newgato-HDnewfont] ) plaatsen in /usr/share/enigma2/ lijkt
mij eenvoudiger en werkt afdoende.
[Newgato-HDnewfont] is niet alleen een losse ttf ter aanvulling op [Newgato-HD] maar de skin heeft ook andere lay-out details. Een
2e map is min of meer noodzakelijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met alle respect hoor, dat is toch geen oplossing!

 

Om een skin te gebruiken met je twee skins in je dreambox zetten.

 

Dat is het voordeel als je een skin aanbied als *.ipk file, dan wordt hij direct (goed) geinstalleerd op je juiste plaats in meerdere director´s.

 

De skin Newgato-HD werkt na aanpassing goed bij mij.

Let er wel op dat ook de subdirectory´s gekopieerd worden.

DCC heeft er soms problemen mee.

 

Grts.

PS. de skin Newgato-HDnewfont zal ik ook testen en hier later posten.

Newgato-HD.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mobieltje
Met alle respect hoor, dat is toch geen oplossing!

Om een skin te gebruiken met je twee skins in je dreambox zetten.


Lijkt me geen ramp, de meesten zullen sowieso wat heen en weer switchen om te bepalen welk lettertype het best bevalt. Als er uiteindelijk behoefte
bestaat om de skins in de downloads van bijv. Pli te krijgen dan maken we er een ipk van.

Citaat:
De skin Newgato-HD werkt na aanpassing goed bij mij.


Wat heb je aangepast? Alleen Newgato-HDnewfont gaf toch problemen of bij jou ook de standaard versie?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...