Ga naar inhoud


[Release!] Newgato-HD skin (Elgato-HD MKII).


Apple740

Aanbevolen berichten


  • Reacties 102
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Enigma 2, sorry dacht dat de vraag voor mij was, excuseer mijn lompheid

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

********************************NIEUW********************************

 

Nieuwe versie, v1.2

 

Veranderingen:

 

-Signaalsterkte in % toegevoegd aan de infobar

-Videoresolutie toegevoegd aan de movieplayer infobar

-kleine lay-out fixes/aanpassingen.

 

Getest en goed op DM800 & 8000 @ Openpli 2. Andere images geen garantie. smile

 

Let op, als je gebruik wilt maken van [Newgato-HDnewfont] dien je beide mappen uit bijgevoegde zip file in de directory "usr/share/enigma2/" te plaatsen. Wil je alleen gebruik maken van de standaard skin/font dan is het plaatsen van alleen [Newgato-HD] voldoende.

Newgato-HD+Newgato-HDnewfont_v1.2.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooie skin met veel informatie. wat m.i. ook weer het probleem is. als je niet dicht bij de tv zit dan is e.a moeilijk leesbaar door de kleine letters die gebruikt worden. ik heb in de woonkamer een 50" tv en zit op ong. 4m afstand en heb moeite met het lezen van de kanalenlijst en de lijst van opgenomen bestanden.

 

of moet ik soms aan de bril?

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Nieuwe versie, v1.2
Veranderingen:
-Signaalsterkte in % toegevoegd aan de infobar
-Videoresolutie toegevoegd aan de movieplayer infobar
-kleine lay-out fixes/aanpassingen.
Getest en goed op DM800 & 8000 @ Openpli 2. Andere images geen garantie. smile
Let op, als je gebruik wilt maken van [Newgato-HDnewfont] dien je beide mappen uit bijgevoegde zip file in de directory "usr/share/enigma2/" te plaatsen. Wil je alleen gebruik maken van de standaard skin/font dan is het plaatsen van alleen [Newgato-HD] voldoende.

Het maken of aanpassen van een skin is nog niet zo eenvoudig.....
De nieuwe versie 1.2 getest.

De Newgato-HD getest, werkt goed, maar nog steeds is het kanaalnummer met vier cijfers niet te zien, van 1 t/m 999 gaat het goed, maar stem je af op b.v. kanaal 1651 valt er 1 cijfer weg, dat is ook te zien bij de channel selection lijst, zie de plaatjes Newgato-HD-1 en Newgato-HD-2.

De Newgato-HDnewfont getest, die werkt nog steeds niet (als je hem alleen gebruikt)
Zoals ik al schreef is er een conflict met de HandelGotDBol.ttf font die je gebruikt.
Om er zeker van te zijn dat deze font niet werkt in deze skin heb ik de Elgato-HD gedownload via het menu van OpenPLi 2.0, zodra ik er de nieuwe font in zet en gebruikt werkt de skin niet meer, dezelfde fout als jouw Newgato-HDnewfont versie.
(Zet je allebei de skins in je decoder werkt deze skin wel, maar ook hier is het probleem te zien van het kanaalnummer, zie de plaatjes Newgato-HDnewfont-1 en Newgato-HDnewfont-2)

Verder is er iets geks met je computer of je besturingssysteem dat je gebruikt:
1 - in elke directory staat dit bestand: Thumbs.db, niet nodig en wat de skin alleen maar groter maak.
2 - Als je de skin in je decoder kopieert met DCC, dan worden de subdirectory´s niet (mee) gekopieerd, kopieer ik een ander bestand met subdirectory´s dan werkt dat wel?

Grts.

post-29338-1318261863,8899_thumb.jpg

post-29338-1318261863,9078_thumb.jpg

post-29338-1318261863,9331_thumb.jpg

post-29338-1318261863,9411_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Een skin installeer je ook niet met DCC. DCC is telnet en ftp voor kneuzen wink

 

Gewoon \\ipadresdreambox\Configfiles\usr\share\enigma2 in je browser invoeren en de skin daar naartoe kopieeren.

 

Ik vind deze skin qua info balk en dergelijke wel aardig, maar ik prefereer toch een skin waarbij er in de diverse menus, een video preview is, ofwel je nog steeds gewoon het TV beeld kunt volgen als je in de EPG/Info of een menu zit.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb beide mappen in usr/share/enigma2 geplaatst in mijn oude Open PLi 1 van 10-09-2010 op mijn DM8000 en ook deze nieuwe versie draait als een tierelier.

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel


Ik vind deze skin qua info balk en dergelijke wel aardig, maar ik prefereer toch een skin waarbij er in de diverse menus, een video preview is, ofwel je nog steeds gewoon het TV beeld kunt volgen als je in de EPG/Info of een menu zit.


Staat in de planning. wink



Origineel bericht van: Mobieltje

De Newgato-HD getest, werkt goed, maar nog steeds is het kanaalnummer met vier cijfers niet te zien, van 1 t/m 999 gaat het goed, maar stem je af op b.v. kanaal 1651 valt er 1 cijfer weg


Is gefixed in de komende versie. Op één uitzondering na: bij de Newfontversie is het alleen te fixen in de infobar, helaas niet in de channelselector list. Er wordt gebruik gemaakt van een zgn. listbox renderer die geen rekening houdt met de breedte van de font. De Newfont is dusdanig breed dat 4 cijfers naast elkaar niet meer passen.
De skin waar ik de font origineel vandaan heb heeft precies hetzelfde probleem. Schoonheidsfoutje dus waar mee geleefd zal moeten worden (totdat iemand de renderer in Enigma2 aan gaat passen).



Origineel bericht van: Sigma
Draad helaas niet op Newnigma2 jammer krijg crashlog


Zonder geposte crashlog kunnen we niets. wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sigma
Draaid helaas niet op Newnigma2 jammer krijg crashlog


Zonder geposte crashlog kunnen we niets. wink

Bij deze de crashlogs



Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Heel mooi.

 

Als je het menu ook zo maakt, probeer dan dan het TV scherm zo groot mogelijk te maken zoals in de LT6 skin.

 

Ik weet hoeveel werk het is, want ik maakte vroeger de aanpassingen in de default skin voor de ronaldd image.

 

Respect dus!

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...