Ga naar inhoud


Coax konig 120 of koka799


fredzetee

Aanbevolen berichten


De konig 120 heb je voor 35 euro voor 100 mEter de koka799 voor ca 65 euro de 100 Meter. En het maakt niet zoveel uit begrijp ik.......

 

Waar komt dat prijsverschil vanaf dan?

 

Door het prijsverschil ga ik vooR de konig 120db......

 

By the way : de konig 120 db is 120 db en de koka 90 db meen ik. Is hoger of lager beter?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fredzetee
De konig 120 heb je voor 35 euro voor 100 mEter de koka799 voor ca 65 euro de 100 Meter. En het maakt niet zoveel uit begrijp ik.......

Waar komt dat prijsverschil vanaf dan?

Door het prijsverschil ga ik vooR de konig 120db......

By the way : de konig 120 db is 120 db en de koka 90 db meen ik. Is hoger of lager beter?



Die 90 en 120dB hebben betrekking op de afscherming tegen stoorsignalen. Hoe hoger hoe beter, maar je moet al vreselijk veel krachtige stoorsignalen in de omgeving hebben wil je niet genoeg hebben aan 90dB. Dat heeft overigens niets te maken met de lengte van de kabel. De demping van de kabel is veel belangrijker. Die bepaalt hoeveel signaalverlies optreedt. Hoe lager de demping hoe beter. Dit heeft wel te maken met de lengte van de kabel, hoe langer hoe meer demping.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fredzetee
thanks allemaal. Ik begrijp dat de konig 120 een betere afscherming heeft (120db) en goedkoper is. Dat maakt de keus gemakelijk smile

(En ik dacht nog wel dat de coax heel belangrijk was. Weer wat geleerd!)


De Coax is ook wel belangrijk, het ligt er net aan wat je er mee doet. Als je de schotel aan de gevel hebt hangen en de kabel gaat bijna direct het huis in dan maakt het inderdaad niet zo heel veel uit omdat de afstanden kort zijn.
Ik had bij ons oude huis de schotel achter in de tuin staan en er zat in totaal voordat het bij de ontvanger was ongeveer 30 meter coax tussen schotel en ontvanger. Het lag ook in de grond, dus dan wil je wel een goede kabel hebben.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fredzetee
thanks allemaal. Ik begrijp dat de konig 120 een betere afscherming heeft (120db) en goedkoper is. Dat maakt de keus gemakelijk smile

(En ik dacht nog wel dat de coax heel belangrijk was. Weer wat geleerd!)


nou lees ik net dat de konig 120 een ccs kern heeft en geen koperen. Dat is denk ik de reden waarom die goedkoper is.

Wat is een CSS kern eigenlijk? (ik heb al ff gegoogled maar kon zogauw niets vinden)


ter info :

konig 120 : (0,45 euro/ meter)
Coaxiale kabel met ccs kern en 120 dB dubbele afscherming. Voorzien van meteraanduiding en met name geschikt voor satelliet en CATV installaties.
• Kern: 1 mm • Materiaal: CCS • Diameter: 7.0 mm • Afscherming: Aluminium


konig 90 : (0,55 euro/meter)
Coaxiale kabel met koperen kern en 90 dB afscherming. Voorzien van meteraanduiding en met name geschikt voor satelliet en CATV installaties.
• Kern: 1 mm • Materiaal: Koper • Diameter: 6.8 mm • Afscherming: Aluminium



Gezien het commentaar hierboven zal het ook wel niet zo belangrijk zijn maar wil het toch graag weten smirk
Link naar reactie
Delen op andere sites

CCS = copper clad steel. Dat is dus een stalen kern met een laagje koper op de buitenkant.

Aangezien bij hoog frequente signalen het overgrote deel van het transport plaatsvind op de oppervlakte van de geleider (het zogenaamde "skin effect") maakt het dus inderdaad weinig uit.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fredzetee
Origineel bericht van: fredzetee
thanks allemaal. Ik begrijp dat de konig 120 een betere afscherming heeft (120db) en goedkoper is. Dat maakt de keus gemakelijk smile

(En ik dacht nog wel dat de coax heel belangrijk was. Weer wat geleerd!)


nou lees ik net dat de konig 120 een ccs kern heeft en geen koperen. Dat is denk ik de reden waarom die goedkoper is.

Wat is een CSS kern eigenlijk? (ik heb al ff gegoogled maar kon zogauw niets vinden)


ter info :

konig 120 : (0,45 euro/ meter)
Coaxiale kabel met ccs kern en 120 dB dubbele afscherming. Voorzien van meteraanduiding en met name geschikt voor satelliet en CATV installaties.
• Kern: 1 mm • Materiaal: CCS • Diameter: 7.0 mm • Afscherming: Aluminium


konig 90 : (0,55 euro/meter)
Coaxiale kabel met koperen kern en 90 dB afscherming. Voorzien van meteraanduiding en met name geschikt voor satelliet en CATV installaties.
• Kern: 1 mm • Materiaal: Koper • Diameter: 6.8 mm • Afscherming: Aluminium



Gezien het commentaar hierboven zal het ook wel niet zo belangrijk zijn maar wil het toch graag weten smirk


Dan geen twijfel mogelijk: KOKA799 van hirschmann of triax. (belden is ook perfect)

Heb zelf slechte ervaring met goedkopere kabels (vooral met konig of andere onbekende Chinese merken)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...