Ga naar inhoud


Binnenkomend internet/telefonie werkt niet na een tijdje


Tuneboy

Aanbevolen berichten


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

damm ik krijg dit niet aan de praat. Heb mijn sagem 3436 gewoon gereset naar defaults en enkel mijn user en pass ingevuld. Verder is er niks veranderd aan de configuratie. Ik heb dan de LAN1 verbonden met de WAN poort van de belkin en op de belkin een pppoe sessie gemaakt maar de status van de belkin blijft op disconnected. Wat doe ik verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Tuneboy
Kan er iemand mij zeggen hoe ik de sagem 3464 in bridged modus kan zetten. en of ik nog iets anders moet doen ivm IP adressen veranderen. Mijn sagem heeft 192.168.1.1 en mijn belkin router heeft 192.168.2.1

Je router moet aan de WAN zijde een ip-adres hebben in de range van het modem, dus 192.168.1.x
Aan de LAN zijde van de router mag ie 192.168.2.1 blijven, de aangesloten apparatuur dient in die range (192.168.2.x) een IP adres te krijgen.
Als je dat eenmaal hebt gedaan ben je klaar, je hoeft geen bridged mode te gebruiken om het te laten werken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Origineel bericht van: Tuneboy
Kan er iemand mij zeggen hoe ik de sagem 3464 in bridged modus kan zetten. en of ik nog iets anders moet doen ivm IP adressen veranderen. Mijn sagem heeft 192.168.1.1 en mijn belkin router heeft 192.168.2.1

Je router moet aan de WAN zijde een ip-adres hebben in de range van het modem, dus 192.168.1.x
Aan de LAN zijde van de router mag ie 192.168.2.1 blijven, de aangesloten apparatuur dient in die range (192.168.2.x) een IP adres te krijgen.
Als je dat eenmaal hebt gedaan ben je klaar, je hoeft geen bridged mode te gebruiken om het te laten werken.


Kan ik dan gewoon een pppoe sessie starten op de belkin en dit zou moeten werken zonder bridgen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Sterker nog, zelfs dat is niet nodig...

 

WAN poort router -> modem

Andere zaken gaan op de LAN poorten van de router, dan wel via WiFi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok hier even wat details hoe ik het werkend heb gekregen buiten het portforwarding probleem dat ik niet in orde krijg.

De WAN poort van de Belkin is verbonden met LAN1 van de sagem 3464

Op de sagem heb ik volgende gegeven:

 

Subnet = 192.168.1.0

Netmask = 255.255.255.0

IP pool start = 192.168.1.2

IP pool end = 192.168.1.127

gateway = 192.168.1.1

broadcast = 192.168.1.255

IP sagem = 192.168.1.1

 

Op de Belkin heb ik volgende gegevens ingesteld:

 

WAN static = 192.168.1.10 (dus geen pppoe gebruikt)

subnet mask = 255.255.255.0

ISP gateway = 192.168.1.1

LAN (IP van belkin?) = 192.168.2.1

subnet mask = 255.255.255.0

DHCP = OFF

 

 

Dus met deze instellingen kan ik al mijn apparaten aansluiten op de Belkin en hebben deze toegang tot internet.

Alleen van buitenaf kan ik niet op mijn fileserver die is aangesloten op de Belkin doordat de portforwarding niet is ingesteld. Al mijn apparaten hebben een statisch IP. Hoe moet ik dit doen??

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Tuneboy
Alleen van buitenaf kan ik niet op mijn fileserver die is aangesloten op de Belkin doordat de portforwarding niet is ingesteld. Al mijn apparaten hebben een statisch IP. Hoe moet ik dit doen??
Alvast bedankt

Hiertoe dien je de gewenste poorten te forwarden van je modem naar je router en vervolgens van je router naar het apparaat wat van buitenaf beschikbaar moet zijn. Is eigenlijk heel simpel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Origineel bericht van: Tuneboy
Alleen van buitenaf kan ik niet op mijn fileserver die is aangesloten op de Belkin doordat de portforwarding niet is ingesteld. Al mijn apparaten hebben een statisch IP. Hoe moet ik dit doen??
Alvast bedankt

Hiertoe dien je de gewenste poorten te forwarden van je modem naar je router en vervolgens van je router naar het apparaat wat van buitenaf beschikbaar moet zijn. Is eigenlijk heel simpel.


Ja ik weet hoe je dat doet als je met 1 router werkt portforwarding en ik kan die op sagem en belkin instellen maar om die 2 samen te brengen weet ik niet hoe je die moet instellen.
Is er daar ergens een tutorial voor of kan jij me dit zeggen hoe precies ik dit moet doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Bv. poort 80

 

Komt binnen op je modem, deze moet je forwarden naar je router (192.168.1.10). Dan vervolgens moet je router deze forwarden naar je dreambox (192.168.2.x). En dan ben je er.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Zie je wel dat het eigenlijk niet zo moeilijk was... Vergeet natuurlijk niet dat je zaken wel even (een beetje) moet beveiligen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja tuurlijk !!

 

Maar ik betwijfel of heel de boel gaat blijven werken. Tenslotte loopt al het verkeer nog altijd via de sagem en die brakke firewall ervan. Indien dit niet lukt ga ik toch met pppoe sessie moeten werken denk ik en bridgen.

 

Mvg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...