Ga naar inhoud


Binnenkomend internet/telefonie werkt niet na een tijdje


Tuneboy

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Als het niet werkt moet je eerder denken aan vervanging van je Sagem modem.


Tja indien dit kon ging iedereen hem laten vervangen want die dingen trekken echt op niks. Maarja wat doe je eraan. De VDSL ISP's hier in Belgie werken alleen maar met die modems. Een andere is uitgesloten en wordt niet toegelaten op de netwerken...
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Tha Great Mac

Niet toegelaten vanwege bv. MAC adres check denk je? In een modern modem kunt je eventueel het MAC adres van je oude modem clonen, dan ziet de provider niet dat je een andere hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan ik niet zeggen. zover gaat mijn kennis niet smile

Maar ik weet wel dat ze idd via een check controleren met welke modem je op hun netwerk zit.

Die sagem's en bboxen2 zijn echt dichtgetimmerde boxen ( gelijk de tv vlaanderen goedgekeurde ontvangers) waar je enkel het nodige kan aanpassen. Zelfs de firewall kun je niet volledig afzetten....

Nuja als dit lukt ga ik mij een andere router kopen omdat deze belkin nu in bruikleen is.

 

Mvg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja lap tis weeral van da.... heeft 8 uur gewerkt en daarna heeft de firewall van de sagem alles weer toegegooid. Had het gedacht aangezien de routing toch nog door de sagem gaat.

 

Kan er iemand mij zeggen hoe ik de sagem in bridge modus kan zetten zodat ik een ppooe sessie kan maken met mijn belkin?

Kan die Belkin wel een vdsl sessie maken?

 

Thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hhmm zoals ik al gelezen heb moet je de sagem zelfs niet in bridge modus zetten. Je kan een 2de pppoe sessie starten vanuit de de router die er aan hangt. Heb dit geprobeerd maar de verbinding blijft op disconnected staan in de belkin router. User en pass zijn ingevuld. Sagem staat op standaard instellingen. Heb zelfs al geprobeerd om de pppoe op de sagem te disabelen en dan via de belkin een sessie te maken maar ook dit lukt niet.

Iemand advies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het voorlopig kunnen oplossen. Blijkbaar kan ik maar 1 pppoe sessie maken met mijn abonnement. Dus heb die van mijn sagem modem gedeactiveerd en die op de belkin actief gezet. De routering gaat nu via de Belkin en niet meer via de sagem 3464. Hopelijk blijft deze nu werken

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...