Ga naar inhoud


Binnenkomend internet/telefonie werkt niet na een tijdje


Tuneboy

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb het volgend probleem. Ik zit bij Scarlet voor mijn internet en telefonie. Nu is het zo dat na een tijdje alle inkomend verkeer geblokkeerd wordt zowel voor mijn internet als telefonie. Ik gebruik een sagem fast 3464 voor deze functies. Nu heb ik gebeld naar de helpdesk en die vroegen of ik toevallig een dreambox aan die modem had aangesloten. Ik zei van ja en die zei dan terug dat dit de reden was. Scarlet heeft strikte regels van belgacom gehad dat deze modems niet compatible zijn een dreambox. Kan dit kloppen? Als ik de modem reset dan werkt alles naar behoren voor een tijdje tot dat die terug alles blokkeerd. Kan ik dit omzeilen en hoe?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Tha Great Mac

Lijkt me sterk dat je dreambox er wat mee te maken heeft. Misschien even de dreambox afkoppelen van je modem om dat in ieder geval uit te sluiten.

 

Ik denk eerder dat het te maken heeft met bv. de firmware in je modem, geheugenlekje oid. Je weet het nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

ik heb ook internet en telefoon van scarlet, en bij mij hangt er ook een dreambox aan.

Wel via een router.

 

Ik heb er geen problemen mee.

 

Ik heb wel de zwarte modem, met ingebouwde wifi enz...

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

het typenummer vind ik niet zo snel terug.

Het is de VDSL router met aansluitingen voor twee TV's.

(De modum werkt wel nog in ADSL2 modus).

 

De modem staat ook gewoon als router ingesteld, maar staat wel in een andere range dan mijn tweede router.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok het probleem ligt dus bij de sagem fast 3464 die constant mijn internet doet vastlopen door de meerdere connecties. de sagem kan dit niet aan.

Kan er iemand mij een idee geven welke router ik achter mijn sagem kan hangen. Zodat ik de sagem enkel als moden en voip gebruik en het routeren enal met de nieuwe router laat doen.

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het vastlopen pas gebeurd na enkele dagen, dan zou je ook een tijdschakelaar ertussen kunnen zetten en dan elke nacht even de modem een minuutje uitzetten. Dan kijk je waarschijnlijk toch geen tv en zit je ook niet te internetten. Het is natuurlijk niet de echte oplossing, maar het werkt wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Intersound
Als het vastlopen pas gebeurd na enkele dagen, dan zou je ook een tijdschakelaar ertussen kunnen zetten en dan elke nacht even de modem een minuutje uitzetten. Dan kijk je waarschijnlijk toch geen tv en zit je ook niet te internetten. Het is natuurlijk niet de echte oplossing, maar het werkt wel.


Het vastlopen gebeurd altijd rond de 8 uren, kan eens een uur of 2 later zijn. Ik heb nu voor de test mijn VU+ 36 uur van mijn modem afgekoppeld en sindsdien is het internet en telefoonverkeer niet eenmaal vast gelopen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Dan zou je er een router tussen kunnen zetten om het probleem definitief naar de eeuwige jachtvelden te kunnen verwijzen.


Ja maar welke router zou daarvoor geschikt zijn. Moet die een PPPOE sessie kunnen opbouwen en hoe zit het dan met mijn telefonie?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...