Ga naar inhoud


Ik moet iedere keer Hard Disk weer initalizeren


Gast Albert...

Aanbevolen berichten

Gast Albert...

Ik heb Vu+ Duo met originele image (Black Hole Enigma 2010-12-21)

Ik heb een gebruikte Windows 250 Gb Hard disk geïnstalleerd (weet niet merk/type - moet openen om dat te zien)

 

Eerst had ik problemen dat Vu+ Duo HDD niet kon vinden maar toen heb ik HDD met computer voor Linux geformatteerd en toen weer in Vu+ Duo geïnstalleerd. Toen vond Vu+ Duo de HDD (Detected HDD: ATA(ST3250820A)) Ik heb toen heb geinitialiseerd met Vu+ Duo en ook een file system check gedaan. Toen werkte recording en alles leek okay.

 

Als ik nu echter Vu+ Duo compleet uitschakel (stekker eruit) en dan later weer opstart, werkt HDD niet meer. Als ik op record druk krijg ik error warning dat HDD is niet geinitializeerd. Als ik het dan weer initializeer werkt het weer goed.

 

Als ik dus iets opneem en schakel Vu+ Duo uit verlies ik ook die recording omdat ik iedere keer HDD weer moet initializeren.

 

Ik zag een lijst met werkende HDD maar weet wat dat betekend. Werken de andere HDD geheel niet, of alleen gedeeltelijk? Is mijn probleem omdat het een "niet werkende" HDD is en daarom het steeds de initializatie verliest??

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Uitgaande van ATA ST3250820A, da's een seagate PATA 250 Gig harddisk. Hoe heb je die aangesloten op je vu?

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Hoe heb je de schijf aangesloten? Deze schijf is toch een IDE schijf?

Als je met een low-cost China made IDE->SATA controller de boel hebt aangesloten zou het zo maar kunnen dat dat problemen geeft.

 

Probeer anders eens een "echte" SATA-schijf te pakken te krijgen, voor de kosten hoef je het meestal niet te laten (hoewel ik natuurlijk niet in je portemonnee kan kijken)

 

-edit net even te laat zie ik, ga het geld van mijn typediploma wel terughalen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Albert...

Het was een externe HDD in behuizing. Na het formatteren in Linux met een computer heb ik het uit de behuizing gehaald en intern in Vu+ Duo geïnstalleerd en originele stekkers aangesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

als dat echt een seagate disk is met dat model nummer, dan vraag ik me echt af hoe je die intern in een vu aan de praat hebt gekregen, dat is namelijk een pata disk die een 80 polige flatcable nodig heeft ipv een smalle sata kabel.

 

Als die disk niet goed herkend wordt bij initialiseren van je vu dan zul je hier mee blijven tobben...

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Albert...

Ik heb het aangesloten (en dat paste) met de 2 kabels intern in Vu+ Duo. De externe behuizing was een Fujitsu-Siemens HDD, dus niet een goedkope Chinees ding. Het is wel enkele jaren oud. Toen ik het opende zag dat de disk zelf niet van dat merk was. Ik geloof dat het een Seagate is. Het was in de externe behuizing met 2 kabels aangesloten, een kleine en een iets groter en ik heb het intern met 2 zelfde soort kabels aangesloten. Ik moet het morgen maar een openmaken en kijken welke disk het is en moet waarschijnlijk een andere kopen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Albert...

Kan het zijn dat het niet goed wordt geformatteerd??

 

Wat moet er gebeuren als je disk formatteert ?

Ik kies HDD, dan initialise, dan Yes.

Het staat dan poosje op initialising screen en dat gaat het weer terug naar HDD lijst. Ik krijg niet een melding dat initialising is complete of iets in die geest. Is dat normaal? Ook bij file system check krijg ik geen complete of iets dergelijks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Albert...

Wat ik niet begrijp is dat het werkt als ik het formatteer. Ik neem aan dat de niet werkende hard disks in geheel niet werken en niet zo als in mijn geval, of kan dat toch nog probleem zijn met niet compatible disk ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb geen idee, het is alweer een tijd geleden dat ik mijn disk heb geformatteerd. Als ik me goed herinner was het kiezen voor initialiseren en na een tijdje was het klaar.

 

Het kan zijn dat die disk iets langer nodig heeft om zich gereed te melden aan de vu dan dat de vu wacht. Als dat zo is dan zul je dat niet opgelost krijgen anders dan met een andere disk.

 

Als je de spanning erafhaalt, en even wacht en hem dan aan zet kan het zijn dat de disk nog bezig is met initialiseren terwijl de vu al door zijn wachttijd heen is.

 

Druk daarna lang op uitschakelen met je afstandsbediening en kies voor herstarten. Nu zal je disk al draaien en zou de initialisatie een stukje korter kunnen zijn, en heb je kans dat je je disk wel aangemeld krijgt bij je vu.

 

Anders rest je niets anders dan deze weer in die fujutsu kast schroeven en een nieuwe te halen.

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Albert...

okay, denk ook aan nieuwe disk, misschien is die van mijn te oud/traag

Heb de lijst al gekopieerd.

Denk aan 500 Gb.

Wat is de beste / favoriet ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou in ieder geval voor een 5400 rpm schijf kiezen in plaats van een 7200.

Deze schijven zijn stiller en worden minder warm.

 

Succes met je keuze.

Xtrend ET9500 DVB-S2/C (500 Gb HDD & open Pli 4.0), Scientific Atlanta D9232 IRD op draaibare Wavefield WV100SHDS offset, MTI High Line Pro Single LNB, Amiko DM3800 positioner, Cisco D9865H op Selfsat H21D, Roku 2400x USTVNOW, Amazon Fire TV Kodi, Panasonic TX-P42G20E en LG 42LB630V, beide CI+ (Smit)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Albert...

Ik heb het vandaag geopend en het is volgende;

Seagate Baracuda 7200-10 / 250 Gb / PN 9BJ13E-196 / ST3250820AS

 

VU+ duo geeft zelfde nummer. Ik heb origineel de letter S gemist en daarom vond je PATA. Het is dus wel degelijk een SATA.

 

In je lijst van NIET werkende harddisk staat Seagate Baracuda 160 Gb. Nogmaals ik weet niet wat er niet wekt bij de niet werkende harddisk: geheel niet, of met problemen. Misschien is die van mij dan ook met problemen omdat het ook een Baracuda is, maar dan staat in de WEL werkende lijst ook Seagate Baracuda, maar die zijn groter en misschien nieuwer type ??

 

Allemaal verwarrend. Ik ga een nieuwe schijf kopen en laat dan wel even weten of dat werkt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Albert...

Heb een nieuwe HD gekocht. Had lijst met werkende disks bij me.

Ze hadden alleen Seagate BARRACUDA 500GB 12MB cache (ST3500418AS) met 7200 RPM van de lijst.

 

Die nu geinstalleerd en toen via Menu/Harddisk/initialize. Duurde maar een paar minuten. Toen File Check. Toen werkte recorder okay.

 

Toen de echter test; schakel Vu+ Duo uit en weer aan... WEER ZELFDE PROBLEEM !!!! Geen HDD found or intialized. Heb dus 43.50 euro voor niets uitgegeven ????

 

Wat nu ????

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Albert...

Nu heb ik website http://vuplus.com/ gevonden en daar lees ik New Image Release (V 5.6) en eerste update in lijst is "Fix HDD Detection problem at bootup"

 

Het schijnt dus een probleem met de Image te zijn en waarschijnlijk werkte mijn oude harddisk dus wel, maar is er een probleem met de Image (V 5.5)

 

Okay heb nu meer opslag maar 250 Gb was meer dan genoeg, dus iets wat P-off dat ik 43.50 euro voor niets heb uitgegeven...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...