Ga naar inhoud


schets vansatelliet en digitenne over één coax kabel. Komt dit zo goed?


J A C C O

Aanbevolen berichten

Ik heb even een schetsje gemaakt om satelliet en digitenne over één coax kabel te laten gaan.

dvb_T_en_S.jpg

 

Ik heb een satelliet ontvanger met euro stekker en een DVB-T Module in de TV zitten, aan de antenne ingang van de TV zit een voedingsblokje met de voeding d.m.v een adapter.

 

Nu heb ik bedacht om een OF OF schakelaar tussen de netvoeding van de satelliet ontvanger en de adapter van digitenne te maken.

 

Heb ik kans op problemen met mijn apparatuur op deze manier?

Of is er nu nog een storingsbron?

 

AANPASSING: de adapter voor de digitenne is niet 12V maar 5V of iets in die buurt

//VU+Duo//DM7025+//DM500// //Visiosat//Funke//

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Je zal de antenne voeding voor de DVB-T buitenantenne tussen de antenne en de combiner moeten plaatsen.

De combiner laat alleen gelijkspanning door tussen de satelliet antenne en de kabel naar de ontvangers.

 

De aansluiting waar je de DVB-T antenne op aansluit laat geen gelijkspanning door.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Normaal zal de netvoeding alleen spanning afgeven richting antenne.

Je kan dit voor alle zekerheid even controleren met een universeelmeter, of een klein 12 volt lampje.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Snuffer
Waarom geen antenne die geen spanning nodig heeft?
Ook lijkt mij 5 800+ MHz niet helemaal goed zal 500 zijn denk ik. toch?
Als je dichtbij woont kan het zelfs met een stukje coax al 100% werken.


DVB-T signalen gaan van +- 200 MHZ tot +- 900 MHZ
allen is het verdeelt in 3 blokken, DVB-C is 1 bereik.

DVB -T signalen zijn niet al testerk en storing gevoelig
dat is met een versterker teondervangen.
Ja een Yagi antenne zou misschien kunnen ,maar dat zijn richt antennes.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: J A C C O
Ik heb even een schetsje gemaakt om satelliet en digitenne over één coax kabel te laten gaan.
dvb_T_en_S.jpg

Ik heb een satelliet ontvanger met euro stekker en een DVB-T Module in de TV zitten, aan de antenne ingang van de TV zit een voedingsblokje met de voeding d.m.v een adapter.

Nu heb ik bedacht om een OF OF schakelaar tussen de netvoeding van de satelliet ontvanger en de adapter van digitenne te maken.

Heb ik kans op problemen met mijn apparatuur op deze manier?
Of is er nu nog een storingsbron?

AANPASSING: de adapter voor de digitenne is niet 12V maar 5V of iets in die buurt


Zoals je het nu getekent heb, dus in de OF OF situatie, kunnen er geen spannings conflicten zijn, alleen met EN-EN.

Je kan natuurlijk proberen een relais tegebruiken die voor de zekerheid zorgt dat er nooit 2 app. tegelijk aan staan.

Dus rel 1 op de sat die digi onderbreekt, en relais 2 op digi die sat onderbreekt, wel steeds de maak kontakten gebruiken.
even uitpluizen maar is niet moeilijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast willem100
Origineel bericht van: J A C C O
En als ik het dan op deze manier zou doen?
dvb_T_en_S2.jpg

Dus de spanning staat op de digitenne antenne

Wat zal er gebeuren wanneer de satelliet ontvanger aan gaat?



zo werkt het in de praktijk vlekkeloos.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...