Ga naar inhoud


[TV/VIDEO] Help: HDMI ingangen stuk Panasonic plasma tv


wian

Aanbevolen berichten

Gisteren zat ik wat te vogelen met een cisco ziggo ontvanger waarvan de coax doorgelust was naar mijn dreambox kabel tuner. Opeens had ik geen ingang signaal meer op de HDMI ingang van mijn TV (output van dreambox). Ik alles uitgezet, en weer aan, maar zonder resultaat. De andere HDMI ingang op de TV bleek het ook niet meer te doen. De analoge ingangen (scart, component) deden het nog wel.

 

Ik heb de TV gereset naar fabriekinstellingen, de kabels los gehaald en er vannacht afgelaten, maar helaas, vanmorgen doen de HDMI ingangen het nog steeds niet. Verschillende apparaten geprobeerd, nogmaals harde reset gedaan via service menu, maar zonder resultaat.

 

De TV is natuurlijk net 3 maanden uit de garantie. Heeft iemand nog ideeen hoe dit op te lossen of kan ik voortaan alleen nog via SCART naar mijn HD kanalen kijken? frown

 

Iedere suggestie is welkom!

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: wian
Gisteren zat ik wat te vogelen met een cisco ziggo ontvanger waarvan de coax doorgelust was naar mijn dreambox kabel tuner. Opeens had ik geen ingang signaal meer op de HDMI ingang van mijn TV (output van dreambox). Ik alles uitgezet, en weer aan, maar zonder resultaat. De andere HDMI ingang op de TV bleek het ook niet meer te doen. De analoge ingangen (scart, component) deden het nog wel.

Ik heb de TV gereset naar fabriekinstellingen, de kabels los gehaald en er vannacht afgelaten, maar helaas, vanmorgen doen de HDMI ingangen het nog steeds niet. Verschillende apparaten geprobeerd, nogmaals harde reset gedaan via service menu, maar zonder resultaat.

De TV is natuurlijk net 3 maanden uit de garantie. Heeft iemand nog ideeen hoe dit op te lossen of kan ik voortaan alleen nog via SCART naar mijn HD kanalen kijken? frown

Iedere suggestie is welkom!


Zoek is op internet naar garantie voorwaarden, je zal dan zien dat een apparaat wat net uit de wettelijke garantie termijn is, de leverancier nog altijd garantie plichtig is, kan wel tot 2 jaar gaan.
Neem het mee naar de leverancier als die moeilijk gaat doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoogst waarschijnlijk is je HDMI processor defect( IC4510 bestelnummer is de C1AB00002753 en kost rond de 35 euro bij de meeste onderdelen boeren ) en is de oorzaak dat je de HDMI kabels in en uit het toestel hebt gehaald terwijl het toestel aan stond. Daar kunnen ze niet tegen. Mijn advies is altijd de beide toestellen uit te zetten en daarna pas de HDMI kabels erin of eruit te halen.

Grazen is mijn lust en mijn leven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb verschillende kabels (en apparaten) geprobeerd, maar de TV "ziet" geen ingangsignaal.

 

Ik moet zeggen dat ik altijd HDMI kabels aansluit terwijl de apparaten aanstaan, maar misschien dat het ook te maken heeft met de aangesloten COAX.

 

Qua reparatie werd ik doorverwezen naar ecare. Maar daar gaat meteen de teller lopen als er geen fabrieksgarantie meer op het apparaat zit.

 

Gelukkig doet de scart ingang het nog. Kan ik rustig sparen en orienteren op een nieuwe televisie. Dan maar even geen HD kwaliteit.

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:
en is de oorzaak dat je de HDMI kabels in en uit het toestel hebt gehaald terwijl het toestel aan stond. Daar kunnen ze niet tegen. Mijn advies is altijd de beide toestellen uit te zetten en daarna pas de HDMI kabels erin of eruit te halen.

 

Ik denk ook dat dit de fout is.

 

Mijn vermoeden is dat de starter ook nog eens een analoge coax op de tv had aangesloten en de schotel zal eveneens op de sat- decoder aangesloten zijn.

 

Resultaat zijn dan perfecte potentiaal verschillen die via de HDMI gaat stromen.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Matchless
Ik denk ook dat dit de fout is.

Mijn vermoeden is dat de starter ook nog eens een analoge coax op de tv had aangesloten en de schotel zal eveneens op de sat- decoder aangesloten zijn.

Resultaat zijn dan perfecte potentiaal verschillen die via de HDMI gaat stromen.


Dat klopt helemaal. Ik moet me maar eens verdiepen in wat potentiaal verschillen zijn. Heb er gewoon nooit bij stil gestaan en HDMI kabeltjes aansluiten terwijl de spulleboel aanstaat ging tot nu toe altijd goed. Dom dom dom.

Ondertussen weet ik welk onderdeel er waarschijnlijk stuk is en heeft iemand aangeboden het voor mij te vervangen. Met een beetje geluk kan ik straks weer helemaal genieten van m'n TV. Het is geen full HD TV, maar ik ben er erg tevreden mee.

Nog een positieve noot: mijn erg dure dreambox 8000 heeft dezelfde klap gehad als de TV en zat tegelijkertijd op kabel en sat aangesloten, maar die heeft gzd geen schade opgelopen.

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...