Ga naar inhoud


Mensen denk even met mij mee alsublieft


Vriendje Stokvis

Aanbevolen berichten

:D neen ja maar

no yes but (little britain)

 

bij jou werkt het al jaren, iemand die nog net begint / begonnen is zou het beter meteen correct aanpakken.

 

 

LAN (dus thuis netwerk) heeft niets met je stealth router te maken.

 

als je een iets grotere familie en gebruikersgroep hebt is het wel zo verstandig met useraccounts te werken

de zooi die een onvoorzichtige user op de PC laad gooit namenlijk ook alle overige gebruikers roet in het eten indien niet op gebruiker geauthentificeerd.

 

ciao

Comptine d'un autre été, l'apres-midi

Yann Tiersen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


update probleem opgelost

 

Mensen het probleem is opgelost

Wat bleek nou het probleem te zijn ik had bij de optie delen met gekozen voor specifieke gebruiker en daarna de optie iedereen aangevinkt. wat ik vergeten was was dat ik dit niet toegevoegd had en nu ik dat wel gedaan heb weer een optie kreeg lezen schrijven of allebei

dat was dus de oplossing dit bleek op lezen alleen te staan

Mijn windows 7 pc leek wel een dichtgetimmert ford

Je moet er maar opkomen iedereen zeer bedankt voor alle hulptroepen om het op te lossen

 

Vriendelijke groeten

 

Vriendje Stokvis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit ook regelmatig.

 

Bij mij was de oplossing om bij het eerste keer dat er verbinding met het netwerk wordt gemaakt om aan te geven dat het een bedrijfsnetwerk gaat. Dus geen thuisnetwerk.

 

Bij een bedrijfsnetwerk wordt er vanuit gegaan dat de verschillende computers elkaar kunnen vertrouwen.

De optie is achteraf te wijzigen in het netwerkcentrum door op de verbinding te klikken.

 

Door deze instelling komen vanzelf alle pc's in beeld, zelfs mijn dreambox met de gedeelde hardeschijf met opnames.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Beobuddy
Ik heb dit ook regelmatig.

Bij mij was de oplossing om bij het eerste keer dat er verbinding met het netwerk wordt gemaakt om aan te geven dat het een bedrijfsnetwerk gaat. Dus geen thuisnetwerk.

Bij een bedrijfsnetwerk wordt er vanuit gegaan dat de verschillende computers elkaar kunnen vertrouwen.
De optie is achteraf te wijzigen in het netwerkcentrum door op de verbinding te klikken.

Door deze instelling komen vanzelf alle pc's in beeld, zelfs mijn dreambox met de gedeelde hardeschijf met opnames.


Vreemd.heb je het niet over een domein, maar dan nog moet jeje machtigingen instellen, veel werk.

Ik heb ook een workgroup en hoef aleen maar de harddisken tedelen, de 2 vinkjes aan tezetten en de boel tescannen, waarbij dan de workgroup PC's worden gevonden.
Ik gebruik alleen maar XP Pro,maar welke versie ik ook gebruik steds gaat het op de zelfde manier, WFW 3.11, NT 4.0 W2000Adv
mijn kabel, sat boxen, alles werkt.
Wat ik als extra heb gedaan is mijn subnetmask op 255.255.0.0
gezet, ook in mijn modem, dus ik kan elk app zijn eigen 3de byte geven, meestal doe ik dan bijv 89.89 of welke waarde dan ook.

Om alles tecontroleren gebruik ik solarwinds MAC-Address-Discovery, als die iets niet vind weet ik dat er een foutje is./
of niet aanstaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chelloanarchist

Vreemd.heb je het niet over een domein, maar dan nog moet jeje machtigingen instellen, veel werk.




Nee, ik heb het niet over een domein.
Het gaat om alleen de eerste keer dat je verbinding hebt (draadloos of bedraad)met een netwerk.
Dan wordt je de vraag gesteld wat voor type netwerk het is.
Dit gebeurt onder Vista en W7.
Vooral bij thuissituaties wordt er gekozen voor persoonlijk/thuis. En juist dan zie je die andere computers niet.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...