Ga naar inhoud


zyxcel modem en linksys n-router


the boss

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een zyxcel modem/router van telfort, en daar achter wil ik een N-router van linksys aansluiten voor het draadloze

gedeelte voor streaming apparaat en voor 2 laptops.

Kan ik dan gewoon 1 van die 4 netwerk aansluitingen van de zyxcel

aansluiten op een lan poort van de linksys router, of moet ie op de wan aansluiting van de linksys router.

Moet er ook nog iets geconfigureerd worden in de betreffende

apparaten ?

 

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt hem gewoon op de Lan aansluitingen aansluiten MITS je dhcp in de linksys uitzet. De zyxel verzorgt dan verder alles.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
Wat wel handig is, om beidde routers in dezelfde IP range te zetten: Zyxcel bijv : 192.168.1.254 en de linksys : 192.168.1.1

Met vriendelijke groet, paardengek


Standaard staan ze dit al.....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Ik heb eenzelfde situatie, echter ik heb gekozen voor verschillende IP ranges om diverse redenen (oa. VPN werk etc).

 

In dat geval, 1 LAN poort van je modem verbinden met de WAN poort van je router. Daarbij natuurlijk configureren dat de WAN poort van de router in de IP range van het modem komt en een 'willekeurige' IP range aan de LAN zijde van de router. Willekeurig betekent: 192.168.x.x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de linksys via de lanpoort gaat aansluiten dan werkt de firewall en andere beveiligingsinstellingen (uitgezonderd de wifi encryptie) van de linksys niet, dat gaat alleen op via de wan poort. Maar aansluiten via de lanpoort is wel handiger want daardoor heb je maar 1 router die alles "regelt" smile En die firewall werkt uiteraard wel.

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Je kunt hem gewoon op de Lan aansluitingen aansluiten MITS je dhcp in de linksys uitzet. De zyxel verzorgt dan verder alles.


Heb het zo gedaan als hier boven vermeld,tevens 1 van de laptops een vast ipadres gegeven,werkt nu goed.

Bedankt.


Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...