Ga naar inhoud


Problemen met ontvangen bepaalde frequenties Astra 1


GHP

Aanbevolen berichten

Sinds een paar dagen ontvang ik een groot aantal frequenties niet meer op de Astra 1. Het betreft vooral de MTV transponders en een aantal andere waar Canalsat op uitzend. Het signaal op deze transponders is 0.

 

Het probleem treedt op meerdere ontvangers op, zowel een VU+ Solo als een Dreambox 8000. Nu lijkt het mij raar dat de LNB defect is. Op de overige transponders op de Astra 1 is het signaal goed en valt ook niet weg. Het zijn enkel deze transponders.

 

Kan de LNB defect zijn of kan het een andere oorzaak hebben?

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Andere LNB ga ik binnenkort even proberen. Al mijn LNB's zijn Alps, maar die 19.2 is een Smart omdat een Alps niet paste op mijn schotel frown

Zat net in de weg van een verbindingstuk.

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De MTV zenders zijn verticaal op de 19,2 kijk even of er meer zenders die op 19.2 die verticaal zijn

of die het wel doen ,werken die ook niet, dan kan de lnb stuk zijn

Je kan de lnb van 23.5 ook even in de houder van 19.2 zetten om het even te testen of het de lnb wel is ,het kan de switch ook nog zijn, misschien werk die niet goed meer.

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: GHP
Andere LNB ga ik binnenkort even proberen. Al mijn LNB's zijn Alps, maar die 19.2 is een Smart omdat een Alps niet paste op mijn schotel frown
Zat net in de weg van een verbindingstuk.

Heb je single LNB's? Op wat voor schotel eigenlijk? Als het allemaal dezelfden waren en dus zouden passen, dan kon je ff snel eentje wisselen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Wavefield T55. Zie mijn handtekening.

 

Ik heb even getest of het alleen de transponders die vertikaal uitzenden zijn.

Dit is helaas niet het geval. Veel transponders die vertikaal uitzenden krijg ik gewoon signaal op. Maar ook een groot aantal niet...

 

Ik ga denk ik van het weekend even de LNB vervangen door een andere en kijken of die het dan wel doet.

 

Wordt vervolgd... smile

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: GHP
Ik ga denk ik van het weekend even de LNB vervangen door een andere en kijken of die het dan wel doet.

Zo, bijna weer maandag ('t is weekend)... Heeft het vervangen van je LNB geholpen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben docente Spaans, maar kan al 2 jaar geen TVE (Spaanse zender) niet meer ontvangen. Ik ben een complete leek en een van mijn toenmalige leerlingen heeft de schotel voor mij geinstalleerd en alles ging goed. Inmiddels is hij buiten beeld en kan ik hem ook niet meer vinden. Toch wil ik graag TVE weer ontvangen. Ik heb een topfield reciever. Wie kan mij helpen????????

Abuela.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: abuela
Ik ben docente Spaans, maar kan al 2 jaar geen TVE (Spaanse zender) niet meer ontvangen

Lijkt me typisch een geval van laten doen, en de kosten als beroepskosten opvoeren op je belastingaangifte.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: abuela
Ik ben docente Spaans, maar kan al 2 jaar geen TVE (Spaanse zender) niet meer ontvangen. Ik ben een complete leek en een van mijn toenmalige leerlingen heeft de schotel voor mij geinstalleerd en alles ging goed. Inmiddels is hij buiten beeld en kan ik hem ook niet meer vinden. Toch wil ik graag TVE weer ontvangen. Ik heb een topfield reciever. Wie kan mij helpen????????
Abuela.
TVE 1 zend op 10.978 MHZ uit,Vertikaal / 22000/ fec 5/6.De zender is gecodeerd in Seca mediaguard,dus zul je een smart card moeten hebben,om wat te kunnen zien. Progamma vandaag 10.15-14.00 La Manuna De La 1 .EPG en evt TXT zijn wel gewoon zichtbaar.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@abuela

 

TVE is op Hotbird (13° Oost) free to air te ontvangen op:

11.727

Verticaal

27.500

fec 3/4

 

TVE en Rai Uno ook zaten vroeger FTA op Astra (19° Oost) maar zijn daar verdwenen en nu nog enkel via Hotbird FTA te ontvangen.

 

Uw schotel staat waarschijnlijk op 19° Oost (t.o.v. het zuiden) gericht en moet op 13° worden gericht om TVE terug gratis te ontvangen.

 

Greetz,

 

Pieter

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...