Ga naar inhoud


MKV 1080p + DTS =stotterend geluid?


korsan

Aanbevolen berichten

Ik heb beide apparaten in huis, de content staat op een NAS, het is een feit(!!!!) dat AVI's door de DM8000 probleemloos worden afgespeeld en op de VU gaat dat zeer moeizaam, vooral doorspoelen levert steeds freezes en dergelijke op.

 

Als iets een feit is, wat valt er dan nog te discussiëren?

 

 

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Neptunus
Als iets een feit is, wat valt er dan nog te discussiëren?

Precies; doen we toch ook niet!
Overigens lijkt het erop dat het met de drivers van deze week weer iets beter gaat, vooral m.b.t. langzaam en snel afspelen. Nu jij goed kunt vergelijken: wil je eens zien of dat merkbaar is?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Ik heb beide apparaten in huis, de content staat op een NAS, het is een feit(!!!!) dat AVI's door de DM8000 probleemloos worden afgespeeld en op de VU gaat dat zeer moeizaam, vooral doorspoelen levert steeds freezes en dergelijke op.

Als iets een feit is, wat valt er dan nog te discussiëren?



Het feit is dat dit op jouw VU problemen geeft.
Een bevinding bij jouw VU geeft niet aan dat dit persé voor elke andere VU geldig is.
Welicht zin er VU bezitters die dit probleem minder of zelfs niet hebben.
Dat zou wel interessant zijn om te weten lijkt me.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Een echte oplossing is het uiteraard niet... maar wel een goede work-a-round... die ik hier al meerdere maanden gebruik ;-)

Littlesat,
uiteraard zou het wenselijk zijn dat de MKV's sowieso al een correct basis formaat hebben en geen audio correctie nodig is.

maar als we weten dat de MKV's uit internetbronnen komen en eerst en vooral op PC belanden, is het controleren van het juiste formaat een fluitje van een cent.

ik zie geen probleem maar eerder een fijne bruikbare tip van korsan.
waar niet zo moeilijk over gedaan moet worden.

hou het een beetje bij het receiver merk en on topic a.u.b.
(dat zou mijn wens zijn als VU+ gebruiker)

ciao wink

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie hier ook geen problemen in hoor... want ik gebruik dit ook al enige tijd... Simpelweg omdat DTS niet alleen op de VU maar ook op andere (eenvoudigere) mediaplayers een probleem is. Zeker als je het moet downmixen naar een stereokanaal. Dat MKV vaak een DTS kanaal hebben komt omdat dit nog altijd het beste geluid is....

 

En inderdaad. De 'drivers' van de DM8K zijn zo te zien wat 'flexibeler' met allerlij vreemde containers en codex en afleidingen hiervan de de 'drivers' van de VU.

 

En ook een irritant bijeffect is dat de code om DTS goed te downmixen een TPMd check heeft, zodat dit alleen op DMM boxen draait. En ongeveer een jaar geleden was het Milo die de FPU aanzette op de DM8000 die dit allemaal mogelijk gemaakt heeft.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hoe gebruik je die convertor nu precies: toch gewoon door het bestand (b.v. van de HDD van de box) te converteren, weer op te slaan (b.v. weer op de HDD van de box) en dan pas af te spelen? m.a.w. Je hebt dan dus een PC nodig? Oftewel: je kunt toch net zo goed één van de vele conversieprogramma's gebruiken, waarom dan speciaal deze? Is die beter of sneller?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
maar als we weten dat de MKV's uit internetbronnen komen en eerst en vooral op PC belanden, is het controleren van het juiste formaat een fluitje van een cent.


je zult dus inderdaad wel een pC moeten gebruiken.
ik heb die eens getest en dat gaat zoals korsan schrijft rete snel, misschien is dat wel de rede dat deze wordt aanbevolen... in het geval van 1080p+dts
ciao

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duolist
Maar hoe gebruik je die convertor nu precies: toch gewoon door het bestand (b.v. van de HDD van de box) te converteren, weer op te slaan (b.v. weer op de HDD van de box) en dan pas af te spelen? m.a.w. Je hebt dan dus een PC nodig? Oftewel: je kunt toch net zo goed één van de vele conversieprogramma's gebruiken, waarom dan speciaal deze? Is die beter of sneller?

Volgens mij is de Popcorn MKV Audioconverter de enige die dit kan fixen. Om de mkv bestanden te fixen, moet je deze eerst naar je pc uploaden. Een 2e mogelijkheid is om een Network drive te creeeren met als adres \\VUDUO\Harddisk\movie en vervolgens een driveletter toewijzen, zodat je de bestanden niet hoeft up te loaden. [Enige nadeel is dat dit traag werkt aangezien de netwerk maar 100mbits aankan.

H9.Twin  :::  H9.2H :::  H9.S ::: HD1265 ::: H2H :::::::::: WaveFrontier T90: 1W, 3, 7, 13, 16, 19, 23, 28, 42E ::::::::::

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: korsan
Een 2e mogelijkheid is om een Network drive te creeeren met als adres \\VUDUO\Harddisk\movie en vervolgens een driveletter toewijzen, zodat je de bestanden niet hoeft up te loaden. [Enige nadeel is dat dit traag werkt aangezien de netwerk maar 100mbits aankan.
Ja, zo heb ik dat nu idd een keer gedaan, en dat lijkt goed te werken.
Overigens: als die netwerksnelheid werkelijk een probleem is, heb je daar ook last van als je de file naar de PC download.
Ik vond het geheel heel vlot verlopen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...