Ga naar inhoud


MKV 1080p + DTS =stotterend geluid?


korsan

Aanbevolen berichten

Ik heb op de VU+ een heleboel MKV samples getest met 720p, 1080p, dts, ac3 en ben tot de volgende conclusie gekomen.

(Getest op een Onkyo 508 met spdif connectie en ac3/dts passtrough)

 

Alle MKV's werden correct afgespeeld, zowel video als geluid behalve:

MKV bestanden in 1080p met DTS: gaf (bijna) bij iedere sample altijd een stotterend geluid. Maar er waren ook uitzonderingen!

Bijvoorbeeld bij deze MKV zitten 2 DTS sporen.

Bij Englsh krijg je haperingen en bij DTS Czech speelt ie hem zonder enige problemen af.

Kunnen jullie dit ook even checken hoe het bij jullie gaat?

 

H9.Twin  :::  H9.2H :::  H9.S ::: HD1265 ::: H2H :::::::::: WaveFrontier T90: 1W, 3, 7, 13, 16, 19, 23, 28, 42E ::::::::::

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: korsan
Bij Englsh krijg je haperingen en bij DTS Czech speelt ie hem zonder enige problemen af.
Kunnen jullie dit ook even checken hoe het bij jullie gaat?

Precies hetzelfde.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er al langer mee aan het knoeien en niet voor elkaar te krijgen. Erg jammer, want het is het moeilijkst om video weer te gven lijkt mij. Het rare is ook dat de versterker het dts geluid om moet zetten en niet de vu.

 

Ik heb het gemeld bij Vu en volgens het antwoord zou er naar gekeken worden, maar ondertussen is er al een nieuwe driverupdate geweest zonder fix. Ik hoop dus dat het wel op te lossen is.

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat is er in dit opzicht aan de hand dan? Dat er bestanden bestaan die niet (goed) worden weergegeven, wil toch niet zeggen dat er een probleem is?

 

Wat wel een probleem is, is dat van DvD's DTS niet wordt weergegeven. En dat begrijp ik dus niet, omdat er voldoende bestanden zijn waarvan DTS wel wordt weergegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is maar of je het een probleem vind of niet. Jammer is het in ieder geval wel dat sommige mkv's gewoon niet af te spelen zijn op een vu+duo.

 

Overigens werken van de meeste dvds (iso / video_ts) dts wel op mijn onkyo die via hdmi aan de vu+duo hangt. Meestal duurt het even totdat de onkyo het signaal "dts" krijgt, omdat er van die content voor zit die niet dts is, en dan begint het feest met dts, en dan hoor je inderdaad niets. Aangezien de meeste dvd content die ik heb muziek is selecteer ik volgende chapter, en dan stuurt de vu wel "dts" mee, en hoor je wel geluid.

 

Maar goed, deze draad ging eigenlijk over mkv's die het niet goed doen of haperen, ik heb daar nog geen oplossing voor gevonden.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nu GEFIXT!!!!

 

De oplossing is heel makkelijk.

Open Popcorn MKV Audioconverter,

Laadt de mkv bestand.

Rechtsboven; Convert DTS en Cleanup Track aanvinken.

De rest hoef je niet aan te vinken.

En click op Run.

H9.Twin  :::  H9.2H :::  H9.S ::: HD1265 ::: H2H :::::::::: WaveFrontier T90: 1W, 3, 7, 13, 16, 19, 23, 28, 42E ::::::::::

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: korsan
Het is nu GEFIXT!!!!
Wacht even: nu ben ik de draad kwijt.
Jij hebt het over de Popcorn, wij hebben het over de DUO. Ik heb helemaal geen popcorn, maar loop tegen hetzelfde probleem aan als TS.

PS: Het is natuurlijk altijd zo, dat als je een bestand dat niet geheel aan de "normale" specificaties voldoet, converteert naar een bestand dat dat wel doet, je het probleemloos op de DUO kunt afspelen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duolist
Origineel bericht van: korsan
Het is nu GEFIXT!!!!
Wacht even: nu ben ik de draad kwijt.
Jij hebt het over de Popcorn, wij hebben het over de DUO. Ik heb helemaal geen popcorn, maar loop tegen hetzelfde probleem aan als TS.

PS: Het is natuurlijk altijd zo, dat als je een bestand dat niet geheel aan de "normale" specificaties voldoet, converteert naar een bestand dat dat wel doet, je het probleemloos op de DUO kunt afspelen.



Ik bedoel mbv de software PopCorn MKV AudioConverter .
Zonder enige converting wordt je DTS audio spoor gefixt.

H9.Twin  :::  H9.2H :::  H9.S ::: HD1265 ::: H2H :::::::::: WaveFrontier T90: 1W, 3, 7, 13, 16, 19, 23, 28, 42E ::::::::::

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik ben blij dat jij dit ook vastgesteld hebt.

 

Als ik dat schrijf ben ik namelijk meteen een subjectieve waardeloze reviewer wink

 

Mvg,

 

Michel

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Ik ben blij dat jij dit ook vastgesteld hebt.
Als ik dat schrijf ben ik namelijk meteen een subjectieve waardeloze reviewer wink
Wat een ongenuanceerde onzin-opmerking: waarom zou je dat niet kunnen/mogen constateren?
Het gaat er natuurlijk wel om op welke manier en in welke context zoiets wordt geplaatst, maar dat geldt uiteraard voor elke reactie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...