Ga naar inhoud


Beeldvertraging led-tv


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Na veel problemen is onze 40PFL8664H/12 led-tv vervangen door een toestel van het type 40PFL7605H/12.

Wat bij dit toestel opvalt is de beeldvertraging bij snelle bewegingen.

Het valt zelfs erg op wanneer text van links naar rechts over het beeld loopt.

Is de onscherpte die door de beeldvertraging veroorzaakt wordt meetbaar of zichtbaar te maken met een soort demo filmpje?

Zou mijn toestel graag eens vergelijken met dat van een kennis.

Het onscherpe beeld bij bewegingen schijnt bij lcd/led tv's te horen, valt bij mijn toestel wel erg op.

Wijzigingen aanbrengen in de instellingen van het beeld levert niets op.

 

Groeten,

 

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Tha Great Mac

... en je oude had een responstijd van 3ms. Misschien is het een instelling in het menu, dat je 100Hz expliciet aan moet zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Schakel eens al je "beeldverbeteraars" uit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees in jouw verhaal niets over analoog / digitaal of HD ontvangst... over de kabel . satelliet of Digitenne ??

De mate van bewegingsscherpte is afhankelijk van de rekenfactor

het beste is dus 1 op 1 HD uitzending HD ontvangst.

Zodra er van analoog ( echt 430 lijnen-breedbeeld) naar 1080 omgerekend moet worden..krijgt het toestel het erg voor z'n kiezen.

 

Voor vergelijking zijn de kalibreer DVD's, maar je kunt natuurlijk ook een blueray speler met blueray-disk meenemen naar die kennis om te vergelijken.

 

Snurker

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Peter

wij hebben ook de 40PFL7605H/12.heb je al een update gedaan??

en hoe heb je het aangesloten ? goed kwl kabel,scart enz enz

probeer via de uitgebreide menu alle beeld instellingen even

en de tip die je al kreeg van ,zet alle beeld verbeteraars eens uit,ook even proberen

wij hebben super beeld maar als ik mijn sat ontvanger met hdmi aansluit heb ik waardeloos geluid /knetterend krakend !!!

servis van phillips is goed ,anders maar even bellen

als je je tv nog niet bij phillips hebt geregisteerd als nog doen ,dan gaat alles stukken sneller

gr eagle

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tv is via HDMI aansluiting 1 verbonden met een AZbox Premium HD Plus.

Het signaal afkomstig van de AZbox is 1080p.

De laatste firmware voor de tv is geïnstalleerd.

Het geluid is perfect, geen problemen.

De "beeldverbeteraars" geven geen verbetering van het beeld te zien, eerder een kleine verslechtering als het om bewegingsonscherpte gaat.

Het verhaal van Snurker klopt: bij HD kanalen valt de onscherpte iets minder op.

Voor de HD-kanalen geldt natuurlijk ook dat niet alles werkelijk HD is

De test met de blueray speler is een goed idee.

Het zou handig voor een vergelijk zijn als de onscherpte meetbaar zou zijn met een testfilmpje.

Tot slot valt te vermelden dat de tv bij stilstaande beelden een ongelofelijk scherp beeld te zien geeft.

 

Groeten,

 

Peter

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gast Henri Aalten

Hier heb ik alle beeld verbeteraars uitgezet, en indien mogelijk op 200 Hertz of hoger.

 

Echter bij snelle bewegingen is er wel beeld vertraging te zien.

 

Maar zoals gezegd, met de juiste instellingen is een verbetering mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

't Blijft altijd even experimenteren om de juiste instellingen te vinden. De meest gemelde oplossingen liggen in de sfeer van beeldverbeteraars uitzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het scherm kan wel 2ms zijn maar je kan natuurlijk ook input lag hebben...

 

De meeste LCD schermen hebben veel last van ghosting door input lag.

Een hoop LED LCD's hebben ook last van clouding, vooral samsung schermen hebben hier last van.

 

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Input lag komt bijna altijd door "beeldverbeteraars". In deze verbeteraars wordt het beeld bewerkt en dat kost nu eenmaal tijd. Uit zetten helpt hierin altijd.(al eerder gemeld in deze thread). Soms heeft de tv ook een game mode. Hierin wordt elke vorm van vertraging zo veel mogelijk vermeden. Misschien is dat een optie?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...