Ga naar inhoud


Test 3D technieken bij TV toestellen.


Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: flodder11
Ik was in de mm herzogenrath ,maar daar was ie nog niet heul.gif

Mvrgr
Flodder11


Ik kom hem op een aantal Nederlandse web sites ook al tegen voor minder dan € 1000. De andere modellen van LG zijn ook al te koop.

De Philips toestellen krijgen als typenummer 32, 37, 42, 47, en 55PFL7606.

Het merkwaardige is dat Philips claimt dat hun 8000 en 9000 serie TV's met shutter 3D een beter 3D beeld geven, maar dat ze hun 21:9 breedbeeld TV met de polarisatie techniek uitrusten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een pdf met de specificaties van de Philps PFL7606 serie . Ziet er goed uit! De pdf laat de 42 inch zien, maar het chassis is gelijk voor alle maten, en van die andere maten kan ik geen pdf vinden.

 

Bij een vorige serie TV's uit deze serie (de PFL7605, 2D) kon je bij de 32 en de 42 inch versie kiezen uit allerlei kleuren. Je kon een witte, zwarte, zilveren, titanium enz. kleur krijgen. Ik hoop dat ze dat met deze reeks ook gaan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag mij af welke fabrikant de panelen levert want philips werkt niet meer met sharp ( 42'' is geen sharp maat ) en ik twijfel of het LG zou zijn want philips en LG zouden ook niet meer samenwerken dus hoogstwaarschijnlijk is het van chinese brouwerij en daar blijf ik vanaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die vraag was al eerder beantwoord in deze thread. De displays komen van LG, dat is de enige fabrikant die deze schermen maakt.

 

Je hebt gelijk dat 42 inch een vrij zeldzame maat is. Van de "echte" fabrikanten hebben alleen LG, Philips, Panasonic en Toshiba deze scherm maat in het programma bij LCD schermen.

 

Als je bij LG Duitsland op de web site kijkt dan zie je dat ze drie chassis hebben met de polarisatie techniek, de LW5500, de LW5705, en de LW6505. De schermmaten zijn 32, 42, 47 en 55 inch (net zo als bij Philips). De 37 inch mist nog (zou er wel moeten zijn), en het LW6505 chassis begint bij 42 inch.

 

Het philips chassis PFL7605 is in Nederland (bijkbaar) niet meer op de markt, wel in de ons omringende landen. Met een beetje moeite kon ik echter nog wel de web pagina vinden waar je de kleur van je TV kunt uitkiezen. Ik hoop echt dat we die mogelijkheid ook weer krijgen bij het nieuwe PFL7606 chassis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee er zijn meer fabrikanten die deze maat maken en bij LG heb je zelfs een paneel loterij ( net als bij samsung ) want zij kunnen de vraag niet van deze maat. Bij LG kun je aan de serie nummer zien welke er gebruikt is. De 42 kan van Chi Mei, AU Optronics en de oudere VA's van sharp zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hagar
Nee er zijn meer fabrikanten die deze maat maken en bij LG heb je zelfs een paneel loterij ( net als bij samsung ) want zij kunnen de vraag niet van deze maat. Bij LG kun je aan de serie nummer zien welke er gebruikt is. De 42 kan van Chi Mei, AU Optronics en de oudere VA's van sharp zijn.


LG is bij mijn weten de enige fabrikant die displays met polarisatie techniek produceert. Er zullen best andere fabrikanten zijn die 'gewone' 42 inch displays produceren, maar het lijken er niet veel te zijn gezien het zeer beperkte aanbod momenteel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe en wat het zit met deze polarisatie techniek of dit met de productie van het lcd scherm zelf toegepast is of dat het d.m.v een glasplaat die later komt in de fabricagelijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Dat moet zeker het geval zijn, want ik heb twee weken geleden vlak voor mijn vakantie een passief systeem bekeken.

Het passieve brilletje doet het alleen als je hem over je bril zet.

Zet je de passieve bril eerst op, en dan je gewone bril er overheen, zie je geen diepte, omdat het polarisatie effect dan verloren gaat.

Overigens is het wel leuk om te vermelden dat er hier in Indonesië ook al 3D tv`s worden verkocht, hoewel mondjesmaat.

TV kan men hier via de satelliet ontvangen, digitaal in SD formaat, en verder via de gewone tv antenne in analoge form.

Beeldbuis tv`s kan men hier nog wel vinden, maar je moet er wel moeite voor doen.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geïnteresseerd in de Philips 42PFL7606. In Nederland niet te vinden op de Philips web site, op de Duitse Phlips web site ook niet. De winkel kan hem ook niet vinden in het bestelsysteem. Bij de Duitse site van die hele grote wereldwijde web winkel "noch 4 auf lager", dus nog 4 op voorraad. Zucht......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...