Ga naar inhoud


Welke HD kabelreceiver als alternatief voor een DM800C?


Nobody2050

Aanbevolen berichten

Hoi allen,

 

Welk HD linuxreceiver is een goed(koper) alternatief voor een Dreambox800C, om deze intern met een Dreambox te kunnen connecten. Ik zie nl. door de bomen het bos niet meer.

 

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat kan als je er in slaagt je HDMI verbinding te verlengen. Dat kan o.a. met UTP kabel met bijbehorende converter kastjes.

 

Je vertelt niet welke kabel provider je hebt, dat is nogal van invloed op de vraag welke ontvanger je kunt gebruiken. Als je dit forum doorleest dan kun je lezen dat de Humax receivers erg goed zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Grunnsat,

 

Ik heb daar zelf ook aan liggen denken, want er lopen al 2 UTP kabels vanuit de router naar de slaapkamer. Echter, wil ik graag ook afzonderlijk de kanalen kunnen kiezen wanneer er beneden gekeken word via de kabelreceiver. Volgens mij ben ik dan in die situatie beperkt tot het meekijken van de zender waar op die beneden geschakeld staat. Mijn kabelprovider is Ziggo, dat de Humax receivers goed zijn heb ik begrepen. Maar ik wil graag meekijken op de kaart die beneden in de ontvanger zit en gebruik maken van de harde schijf die in de receiver zit.

 

Dus ik wil gewoon een goedkoper aternatief voor een Dreambox 800C die dezefde functionaliteit biedt.

 

Greetz Nobody2050

 

 

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Nobody2050
Hoi Grunnsat,

Ik heb daar zelf ook aan liggen denken, want er lopen al 2 UTP kabels vanuit de router naar de slaapkamer. Echter, wil ik graag ook afzonderlijk de kanalen kunnen kiezen wanneer er beneden gekeken word via de kabelreceiver. Volgens mij ben ik dan in die situatie beperkt tot het meekijken van de zender waar op die beneden geschakeld staat. Mijn kabelprovider is Ziggo, dat de Humax receivers goed zijn heb ik begrepen. Maar ik wil graag meekijken op de kaart die beneden in de ontvanger zit en gebruik maken van de harde schijf die in de receiver zit.

Dus ik wil gewoon een goedkoper aternatief voor een Dreambox 800C die dezefde functionaliteit biedt.

Greetz Nobody2050



De UTP kabel die ik bedoel kan natuurlijk niet via de router, maar dat zul je wel begrepen hebben. Je kunt ook radiografische afstandbediening verlengers krijgen. Je hangt een zender op de slaapkamer, en in de woonkamer staat de ontvanger die dan op de Humax gericht is. Je richt je afstandsbediening in de slaapkamer op de zender, en het IR lampje van de ontvanger stuurt de Humax aan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Grunnsat,

 

Die mogelijkheden ken ik, maar dat wil ik dus niet.

 

Kan ik dan nu misschien een passend antwoord krijgen op mijn vraag:

Welke HD kabelreceiver als alternatief voor een DM800C met eenzelfde functionaliteit.

 

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n kaart kost eenmalig een paar tientjes of zo..... Het is mij in ieder geval niet duidelijk welke functionaliteit van die DM800C nu zo specifiek is.

 

Als je echt in meerdere kamers TV wilt kijken met één tuner systeem, dan moet je bij Reelmultimedia gaan kijken, je weet wel van de Reelbox. Die hebben een soort van tuner station dat via het netwerk aan ontvangers gekoppeld wordt. Ik meen dat er drie tunerkaarten in zo'n station passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog 1 keer heel duidelijk maken.

 

Ik heb geen belangstelling in dergelijke opties om met één tuner systeem te kijken in meerdere kamers.

Ik wil gewoon een goed(koper) alternatief voor een DM800C, is dat nou zo moeilijk?

 

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar wel, want je wilt dat ding intern koppelen aan een andere Dreambox, en wat wil je daar dan mee bereiken? Wat moet die koppeling doen? Wil je wel of geen antennekabel naar je slaapkamer? Probeer eens uit te leggen wat je functioneel wilt bereiken, want dat is mij in ieder geval volstrekt onduidelijk.

 

Alternatieve kabel ontvangers met Linux zijn er zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...