Ga naar inhoud


Welke HD kabelreceiver als alternatief voor een DM800C?


Nobody2050

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Nobody2050
Hoi Grunnsat,

Ik heb daar zelf ook aan liggen denken, want er lopen al 2 UTP kabels vanuit de router naar de slaapkamer. Echter, wil ik graag ook afzonderlijk de kanalen kunnen kiezen wanneer er beneden gekeken word via de kabelreceiver. Volgens mij ben ik dan in die situatie beperkt tot het meekijken van de zender waar op die beneden geschakeld staat. Mijn kabelprovider is Ziggo, dat de Humax receivers goed zijn heb ik begrepen. Maar ik wil graag meekijken op de kaart die beneden in de ontvanger zit en gebruik maken van de harde schijf die in de receiver zit.

Dus ik wil gewoon een goedkoper aternatief voor een Dreambox 800C die dezefde functionaliteit biedt.

Greetz Nobody2050



Dat staat ook al in dit eerder geschreven bericht. Ik wil nl. ook connecten met de harde schijf die in de Dreambox zit welke in de woonkamer staat.


Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan is het antwoord heel simpel. Als je Dreambox in staat is om het TV signaal te streamen naar een ander apparaat, dan kun je alleen maar kijken naar het programma dat ook in de woonkamer bekeken wordt. Als je de Dreambox ook als NAS kunt gebruiken, dan kun je ook naar opgeslagen programma's kijken. In beide gevallen denk ik eerder aan een mediaplayer in de slaapkamer dan aan een kabel receiver. Ik weet niet of je de Dreambox op afstand kunt bedienen om bijv. een andere zender te kiezen, en hoe dat dan zou moeten gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie het ja.

nu weet ik ook waar de "fout" zit.

bij dreammultimedia zieden ze vorig jaar "het laatste kwartaal"

Maar ze hebben niks gezegd over het jaartal. Het zal dus wel 2011 zijn...... smile

hoe kan ik nu zo stom zijn om te denken dat ze 2010 bedoelde.....hahaha

Vu duo2 met pli

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik vind je vraag niet geheel onterecht.

 

Ik zie namelijk ook een hoop alternatieven voor DVB-S2 maar niet voor DVB-C.

 

Ik zoek namelijk ook een stabiele box die DVB-C en HD aankan , ik zoek geen losse USB DVB-C tuners maar gewoon een alles in 1. Die stabiel draait met Cccam.

 

Standaard kop je de anderen met een DVB-S en dan nog een los een DVB-C voor60,= euro en dan kom je al gauw in de prijs klasse van de DM800.

 

Mocht iemand nog een goede suggestie hebben voor ron 150,= voor een DVB-C HD, dan ben ik wel nieuwsgierig.

 

groeten,

 

Hemant

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...