Ga naar inhoud


Files kopieren naar meerdre usb stick's


The Librarian

Aanbevolen berichten


Een van de problemen waar je direct al tegenaan loopt is dat je maar 26 letters in het alfabet hebt. Dus in principe kun je in de praktijk een stuk of 20 drives benoemen.

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: The Librarian
Ik heb een setje bestanden, (zo'n 12 word bestanden) die ik moet kopieren naar 100 usb sticks

Kun je dat niet "uitbesteden" aan de ontvangers van die sticks?
Dus een "volle" meegeven en een handvol "lege" met het verzoek tot kopieren.
Als je die mensen ze dan laat uitdelen voelen ze zich ook nog nuttig.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Los van het benoemen van de drives zul je dan ook 100 usb poorten moeten hebben.

 

Maar 12 bestandjes op een stikkie zetten is toch niet zo veel werk? Ik schat max een half uurtje dat je dat moet kunnen regelen.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet waar je het voor wilt gebruiken, maar is het niet handiger om bijv. een Dropbox aan te maken, de 12 bestandjes in een public folder te zetten, en de link aan de gebruikers te geven?

 

Er bestaan wel USB hubs met 49 of zelfs meer poorten, maar ik denk niet dat je dat wilt gebruiken:

49-Port%20USB-2.jpg

cambrionix.jpg

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

uitbesteden, of de users zelf de stick laten "voltanken" is helaas geen optie.

 

het aantal beschikbare drive letters is een beperking idd, maar al zou ik maar 10 sticks tegelijk kunnen beschrijven dan was ik al tevreden.

 

Maar de vraag is en blijft dus kent iemand software waarmee je naar meerdere sticks tegelijk kunt schrijven? confused

 

Update: gevonden freeware progje met de naam imageUSB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een simpele batch file.

Stel de drives zijn G,H,I,J en K

 

je wil de bestanden in een map plaatsen, hier wordt op de drives een map doel gemaakt met het md commando

 

de bron bestanden staan hier in de map bron op de c drive.

 

md G:\doel

md H:\doel

md I:\doel

md J:\doel

md K:\doel

 

copy c:\bron\*.* G:\doel\*.*

copy c:\bron\*.* H:\doel\*.*

copy c:\bron\*.* I:\doel\*.*

copy c:\bron\*.* J:\doel\*.*

copy c:\bron\*.* K:\doel\*.*

 

Als DOS je helemaal niets zegt kan je zonder problemen de cursieve tekst in een tekst bestand kopieren, vervolgens opslaan als bv usb.bat , maak een map bron op de c drive en plaats daar de te kopieren bestanden in.

Het enige wat je aan moet passen is de drive letters G,H,I,J,K

ik weet niet welke drive letters je krijgt toegewezen.

 

de kopier actie wordt gestart door op usb.bat te dubbel te klikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren (naar ik aanneem) bedankt voor de moeite, ik had inmiddels al een freeware programma gevonden zoals ik al eerder had gemeld.

 

Citaat:
Update: gevonden freeware progje met de naam imageUSB

 

Mocht dit programma om de een of andere reden niet voldoen zal ik het zeker eens proberen met een batch bestand.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Een van de problemen waar je direct al tegenaan loopt is dat je maar 26 letters in het alfabet hebt. Dus in principe kun je in de praktijk een stuk of 20 drives benoemen.



Daar hebben we mountpoints voor uitgevonden. Die zijn veel makkelijker in het gebruik dan die domme drive letters. Je maakt voor iedere stick een lege map aan in de root van je bootschijf, en als je een stick toevoegt via disk manager geef je hem het mountpoint van zo'n lege directory.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Origineel bericht van: winwiz
Een van de problemen waar je direct al tegenaan loopt is dat je maar 26 letters in het alfabet hebt. Dus in principe kun je in de praktijk een stuk of 20 drives benoemen.



Daar hebben we mountpoints voor uitgevonden. Die zijn veel makkelijker in het gebruik dan die domme drive letters. Je maakt voor iedere stick een lege map aan in de root van je bootschijf, en als je een stick toevoegt via disk manager geef je hem het mountpoint van zo'n lege directory.


Ik gebruik dit zelf heel veel, maar vergeet niet dat de TS een, voor hem, simpele oplossing wil... usb stick erin, die krijgt dus een drive letter enz......

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...