Ga naar inhoud


Cables.xml voor UPC en Ziggo Heel NL


scoop1

Aanbevolen berichten


Menu - Setup - Service Searching - Automatic Transponder Scan en dan zie je lijst met alle kabel Boeren.

 

Jij kiest dan jou KabelBoer..

 

Voor elke regio in NL, wat betreft UPC en Ziggo is er 1...

Dreambox 500C

Nokia Dbox II (PB_Enigma_V7.02_2X_flash_by_ppeti_2010_08_30)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 regios he!

 

je kun ze beiden scannen..

 

als het niet voor jou bestemd is, dan gaat hij ermee zelf kappen.. of scannen maar niks vinden!

 

in elk geval, meestal bij UPC kun je beter alle 2 kiezen!

 

ziggo is 1, welke ID voor jou regio is, het beste!

Dreambox 500C

Nokia Dbox II (PB_Enigma_V7.02_2X_flash_by_ppeti_2010_08_30)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn geen 2 regio's want de frequenties zijn gelijk. Enige verschil is QAM256 tov QAM64 terwijl die door elkaar gebruikt worden.

 

Ik snap zowiezo niet waarom iedereen zo moeilijk doet. Je pakt een 1 active frequentie, vinkt netwerk zoeken aan en hij gaat alle frequenties netjes af.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Origineel bericht van: Codx
Dat zijn geen 2 regio's want de frequenties zijn gelijk. Enige verschil is QAM256 tov QAM64 terwijl die door elkaar gebruikt worden.

Ik snap zowiezo niet waarom iedereen zo moeilijk doet. Je pakt een 1 active frequentie, vinkt netwerk zoeken aan en hij gaat alle frequenties netjes af.


Bij upc zijn er zeker wel regio's, en verschillende frequenties, Rotterdam gebruikt namelijk hele frequenties xxx.000 en de rest van upc gebied xxx.750mhz frequenties, dan komt er ook nog een bij dat de regionale zenders ook niet tevinden zijn als de frequentie van amsterdam word gebruikt in bijvoorbeeld Haarlem.
Link naar reactie
Delen op andere sites

lezen wapper!!!!

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wapper
Origineel bericht van: Codx
Dat zijn geen 2 regio's want de frequenties zijn gelijk. Enige verschil is QAM256 tov QAM64 terwijl die door elkaar gebruikt worden.

Ik snap zowiezo niet waarom iedereen zo moeilijk doet. Je pakt een 1 active frequentie, vinkt netwerk zoeken aan en hij gaat alle frequenties netjes af.


Bij upc zijn er zeker wel regio's, en verschillende frequenties, Rotterdam gebruikt namelijk hele frequenties xxx.000 en de rest van upc gebied xxx.750mhz frequenties, dan komt er ook nog een bij dat de regionale zenders ook niet tevinden zijn als de frequentie van amsterdam word gebruikt in bijvoorbeeld Haarlem.


Waar blijf je dan met het reginale??

Volgens mij klopt dit niet, want ook op de sat zie je zelfde freq voorbij komen, die toch allemaal een ander prgr oid doorgeven dmv polarisatie. H-V Lo- Ro.

Hier in de enige stad met 3 v clubs!! krijg ik toch echt frq van andere delen van het land binnen, welliswaar staat er dan vaak bij dat het in deze regio niet is teontvangen,mmaar het wordt dus wel gevonden.
Ook hoef ik geen provider op tegeven.

En waarom zou in Rtd alleen frq voorkomen die freq,000 zouden zijn, lijkt me verspillen van de ruimte.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn inderdaad verschillende regio's en dus ook verschillende frequenties, maar dat heb ik ook nooit ontkend.

 

De TS heeft een cables.xml gemaakt met alle mogelijk bruikbare UPC frequenties met een raster van 8 mhz alleen de frequenties staan er dubbel in. 1x met qam64 en 1x met qam256, dit doet hij omdat sommige transport streams (TS) inmiddels in qam256 worden uitgezonden.

 

Als je dus zonder NIT zoekt moet je 2x zoeken, anders vind je de helft niet. Daarom kun je beter de NIT gebruiken, maar als je de nit gebruikt heb je dus eigenlijk ook geen cables.xml meer nodig alleen 1 actieve frequentie. (mits de Netwerk Info Tabel de juiste informatie bevat)

 

De meeste Transport Streams zijn landelijk, alleen per regio kunnen ze op aparte frequenties zitten. Wat betreft de regionale omroepen die worden ook landelijk uitgezonden maar komen 2x voor in de PMT zodat ze per regio op kanaal 30 op de orginele mediabox kunnen worden doorgegeven.

 

De uitzondering vormt TS101, dat is een TS waar de lokale omroepen op zitten, die bevat wel alle namen in de PMT/SDT maar de lokale omroepen worden op regionaal headend niveau ingekoppeld. Daarom krijg je zo'n schermshot "deze omroep is niet in uw gemeente beschikbaar"

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...