Ga naar inhoud


Wie kan me hiermee helpen. Ik ben nieuw en een leek.


Jan l'Amie

Aanbevolen berichten

Gisteren heb ik voor heel weinig bij een kennis een satelliet TV systeem opgehaald.

De kennis had het weer van een buurman en deze buurman heeft het weg gedaan omdat hij er niets van begreep. Mijn ervaring met dit soort apparatuur is nihil en van deze techniek weet ik eigenlijk niets.

Maar omdat ik graag experimenteer met ontvangen lijkt het me leuk om hiermee te spelen.

Een handleiding zit er helaas niet bij. De gewone TV zenders kijk ik al via Ziggo, het gaat me eigenlijk om buitenlandse zenders of andere dingen die ik kan ontvangen.

Het systeem bestaat uit een 1 meter schotel met een enkele LNB, een Galaxis Imperator ontvanger waarop aan de voorzijde deze informatie: Digital Satellite Equipment Control en Panda, een interface mod. HH100 DISEqC 1.2 en een afstandbediening. Verder nog een lang stuk witte coax met F connectors. Op de achterzijde van de ontvanger zitten de volgende aansluitingen:

Twee F connectors A en B met daarbij IF input 900-2150 MHz 14/18V

Een instelschroefje CH28-47.

Een on/off swichje TSG

Twee antenne connectors To TV en Ant In

Een kleine aansluiting 0/12V 50mA out

Een audio aansluiting L en R

Twee gele tulp aansluitingen Video en Decoder

Drie Scarts VDR, Decoder en TV

Vier klemaansluitingen : Rood +5V, Wit met een blokgolf teken, Zwart GND, Rood NC

Wie kan me een beetje hiermee op weg helpen of kan mij aan een handleiding helpen.

Alle info is welkom.Bij voorbaat dank.

Sab Titan 1 HD, Tratec 1 meter schotel, Universele LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast Tha Great Mac