Ga naar inhoud


DTS geluid ja of nee


CaptDistraction

Aanbevolen berichten

Af zoekende krijg ik de indruk dat het hoorbaar maken van DTS geluid met de VU niet mogelijk is. Er zou toch een cinema set of een met DTS uitgeruste TV voor nodig zijn.

 

Het menu blijft echter verwarrend, omdat daar een DTS downmix optie staat (de AC3 downmix zet wel om in audio die mijn TV verstaat).

 

Is het nu wel of niet mogelijk om DTS om te zetten in de VU? Zal dit in de toekomst nog mogelijk worden, of is de hardware er gewoon niet geschikt voor?

 

Dank

VUO DUO openpli 28/23,5/19/13 en 65 cm rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites


DTS wordt enkel doorgegeven met de VU+ SOLO en de VU+ DUO

dus als het in het signaal aanwezig is kun je het op je av-receiver vaststellen (indien aangesloten per HDMI 1.3 of optisch sp-dif)

 

op de satelliet zenders is nagenoeg nergens DTS aanwezig (als ik ze allemaal moet testen ter bevestiging, moet ook alle 3500 kunnen openen en massa's [paytv] kaartjes hebben)

 

DTS dat verstompeld is in media bestanden die je van DVD of internet copieerd zijn echter hoorbaar op de juiste automatisch schakelende av-receiver.

 

media bestanden van het internet zijn echter zwaar *loote

want niet gegarandeerd conform de normen gecompileerd en/of geconverteerd

daarom is er bijvoorbeeld ook de toren van Babel inzake MKV's afspelen (ja werkt <> neen werkt niet)

 

ciao

 

ciao

 

Captain Of Her Heart

Double

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de meeste van men originele concert dvd's op men VU+ duo staan , met de DTS streams er bij.

 

Men Vu+ is via HDMI aangesloten op een Yamaha AV reciever , En op de vu+ AC3 en DTS downmix uit in het menu . en dat werkt perfect met dts en ac3 5.1 geluid , al moet ik bij somige van men dvd rips bij het starten nog eens extra in het dvd menu dts kiezen en dan verder spelen eer de Yamaha daadwerkelijk naar dts schakelt en geluid krijg .

 

DTS downmix werkt volgens mij nog niet met de VU+ ,en moet je dus altijd een DTS compatibel apparaat er tussen zetten waar de vu+ die stream onveranderd kan aan doorgeven om af te spelen .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu zo'n multimediaboxje waar ik films vanaf de harddisc afspeel, maar nu ik de VU heb gebruik ik die liever. Echter zowel het mmboxje, TV en VU hebben geen DTS. En een A/V center heb ik ook niet.

 

Ik heb geprobeerd de stream van een film om te zetten van DTS naar AC3 of sterio, via audioconverter (http://audioconverter.heartware.dk/Tutorial/) maar die liep vast in een foutmelding. Iets met de MKVmerge. Mogelijk dat de rip niet goed is ik ga het nog eens met een andere image proberen.

 

Weet iemand nog een andere eenvoudige DTS-AC3 omzetter?

 

De multimedia plugin van PLI is ook nog een beetje basic?

Wellicht weet iemand meteeen een mooiere plugin ?

 

 

VUO DUO openpli 28/23,5/19/13 en 65 cm rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

CapDistraction,

het gaat toch niet om de VU of het toegepaste image!

het gaat erom dat wat je zelf al aangeeft

Citaat:
TV en VU hebben geen DTS. En een A/V center heb ik ook niet.

 

daar maak je een foutje

de VU geeft DTS door en kan indien gewenst het DTS downmix (of AC3 downmix) naar PCM geluid weergeven aan je tv

 

zonder geschikte perifere apparatuur zul je geen DTS horen

met > wel

indien zoals boven geschreven de MKV's etc kloppen volgens de normeringen.

ciao

Captain Of Her Heart

Double

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee Tonskidutch, DTS downmix lukt mij ook niet op de vu. Op mn denon werkt het wel, maar moet de dts track wel goed zijn en anders evt cleanen. Is laatst aan bod geweest hier hoe dat te doen. Zal er even naar zoeken...

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thomas2000,

je hebt niet aangeduid welke bestanden het betreft

ik zelf kopieer een dvd naar hdd en speel die af en hoor dts via av-receiver aan de sp-dif optisch op denon.

 

we moeten wel dezelfde initiële werkwijzen beschrijven

opdat het duidelijk wordt wat kan en niet kan

ik heb geen enkele mkv uit internet

ik heb wel zelf gekochte bronnen en die spelen prima zoals de bedoeling van "het doorgeven"

 

verwerken van DTS kan de VU+ niet

doorgeven wel

was dat niet duidelijk uit mijn reacties?

ciao

 

 

Captain Of Her Heart

Double

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry ik begreeo uit deze regel:

de VU geeft DTS door en kan indien gewenst het DTS downmix (of AC3 downmix) naar PCM geluid weergeven aan je tv

 

dat de vu dit kon downmixen naar pcm zodat de tv gewoon pcm kon afspelen, mocht die geen dts ondersteunen.

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Thomas2000
Nee Tonskidutch, DTS downmix lukt mij ook niet op de vu. Op mn denon werkt het wel, maar moet de dts track wel goed zijn en anders evt cleanen. Is laatst aan bod geweest hier hoe dat te doen. Zal er even naar zoeken...


... KLIK!

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

VU kan geen DTS vertalen, wel doorgeven.

Het is duidelijk, dank hiervoor.

 

Ik heb nu een bestandje, en die geeft bij conversie een foutmelding :

mkvmerge v4.6.0 ('Still xxxxx Years') gemaakt op Mar 10 2011 02:50:32

Fout:Het bron bestand 'G: potnetCat xxxxx lore (2010) 720p DTS#-cadxxxx720p.mkv' kon niet succesvol worden

geopend, of kon de grootte niet worden verkregen, zoeken tot aan het eind werkte niet.

 

Ik zal eens kijken of ik via de tip (cleanup) de DTS track kan schonen, en daarna alsnog converteren. Wellicht dat de track is beschadigd en dat het daarom niet werkt.

 

[EDIT ...] Ook nu dezelfde foutmelding .. ik neem aan dat de track is beschadigd, ik ga het eens op een ander bestand proberen

VUO DUO openpli 28/23,5/19/13 en 65 cm rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik neem aan dat je de melding had via popcorn converter?

 

Ik had dat probleem ook. Als je de melding krijgt is de mkv al gesplitst. Je moet de melding nog niet weg kliken. Je kan met delaycut de dts track cleanen en dan met mkv merge weer een mkv maken. Dat werkte bij i.i.g. Dan pas de melding wegklikken ivm verwijderen van de tempfiles.

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wacht even, dat was nuttige info maar het gaat me even te snel.

Als ik een xxx.mkv invoer dan gaat alles tot een zeker punt goed (zie onder)

C:\Program Files\audioconverter>"C:\Program Files\audioconverter\Tools\eac3to\eac3to.exe" C:\DOCUME~1\Hans\LOCALS~1\Temp\4.dts C:\DO

CUME~1\Hans\LOCALS~1\Temp\4.ac3 -256 -libav

 

DTS, 5.1 channels, 0:51:29, 16 bits, 1509kbps, 48khz

Patching bitdepth to 24 bits...

Decoding with libav/ffmpeg...

Remapping channels...

Encoding AC3 <256kbps> with libAften...

 

 

Echter na een tijdje komt deze melding :

mkvmerge v4.6.0 ('Still Crazy After All These Years') gemaakt op Mar 10 2011 02:50:32

Fout:Het bron bestand 'G: potnetHuman Planet NL - Deel 18 - Oceanen - 1080px264mkvDeel.1 - Oceanen - De blauwe dieptenOceanen - De b

lauwe diepten.mkv' kon niet succesvol worden geopend, of kon de grootte niet worden verkregen, zoeken tot aan het eind werkte niet.

 

Wat me bevreemd is dit :

Fout:Het bron bestand 'G: potnetHuman ... want dat moet zijn :

'G:\ spotnet\Human ..... net alsof de locatie niet goed wordt weergegeven.

 

Enfin, ik zie dat C:\DOCUME~1\Hans\LOCALS~1\Temp\4.dts wordt aangemaakt. Moet ik deze dan invoeren in delaycut.exe invoeren? En dan vervangen ? En dan in audioconverteer ignore indrukken als de foutmelding verschijnt?

De verder en retry knop doen hier namelijk niets ... echter de ignore knop lijkt de software te doen stoppen en dan gebeurt er ook niks.

Kortom, ik kom er niet uit. HELP :-)

 

 

VUO DUO openpli 28/23,5/19/13 en 65 cm rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...