Ga naar inhoud


[Scena5M] Firmware versie 1.74 beschikbaar


Knudde

Aanbevolen berichten

Ik krijg op mijn Scena5M sinds kort het bericht dat er een nieuwe software versie beschikbaar is (1.74). Ik kan er verder nog geen informatie over vinden.

Momenteel heb ik versie 1.73 draaien en ben daar op zich tevreden over.

Maar misschien heeft de nieuwe versie nog interessante nieuwigheden. Heeft iemand 1.74 al geïnstalleerd en wat zijn jullie ervaringen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Versie 1.73 had een probleem met de zenders History-HD en Eurosport-HD op transponder 12109 Hor. op de Astra 3. Het duurde erg lang voordat het beeld op kwam. Soms bleef het zwart en kon door even van zender te wisselen het beeld te voorschijn komen. Bij een niet optimaal uitgerichte schotel, bleef het beeld helemaal op zwart staan.

Ik heb de versie 1.74 al 4 weken uitgetest en kan vertellen dat dit probleem nu helemaal verdwenen is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...

Ik lees nu dat ik niet de enige ben met haperingen in het beeld.

Ik heb mijn de update eveneens teruggezet naar 1.70.

Bij de andere nieuwere versies (1.73 en 1.74) blijft het beeld 1 tot 2 seconden stilstaan (het geluid daarentegen gaat wel goed door).

Contact met ****** heeft nog niet tot een oplossing geleid.

Inverto IDL 5650S Scena 5m - Technisat Multytenne 45 Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé, dat heb ik dus ook! Maar ik heb alleen die 'oude' firmware versie niet. Waar zou ik die kunnen vinden?

En wat zijn de officiële verschillen?

 

Ik heb trouwens nóg een vraag maar maak daarvoor een nieuw draadje.

Inverto Scena5m (firmware 1.74)

WAVEFIELD T55

Alps Universal Single (7.0°E/28.2°E)

Inverto Black Premium Twin (19.2°E/23.5°E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

de scena werkt bij mij feiloos,nu ook met eurosport en history,dankzij 1.74

wel eerst fabrieks settings geladen ?

tf 7710hdpvr overleden ,one cam ,scena 5560,samsung 6700 met dvb-s2,smartwi,cd cam ,visiosat g4 op astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: epa
wel eerst fabrieks settings geladen ?

Ná de update? Ja!

Inverto Scena5m (firmware 1.74)

WAVEFIELD T55

Alps Universal Single (7.0°E/28.2°E)

Inverto Black Premium Twin (19.2°E/23.5°E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

En ik hier in Zuid-Spanje maar denken dat die haperingen met doorgaand geluid aan alles behalve aan mijn decoder liggen. Dus eerst de LNB's vervangen door Inverto's black. Vervolgens een Trimax SM-3500 meter uit Duitsland laten komen en de boel optimaal uitgericht. Probleem bleef. Vorige week mijn 100cm wok vervangen door een Triax 110cm en opnieuw goed uitgericht. Nog steeds dat je-weet-wel probleem. Dus dacht ik er over om aan de bekabeling te beginnen. En nou lees ik al het bovenstaande.

 

Door al mijn investeringen heb ik nu wel een super-ontvangst en een meter, maar fabrieksinstellingen plus release 1.74 gaat volgens jullie e.e.a. oplossen dus is dat komend weekend mijn volgende stap. Mocht dit niet helpen dan meld ik mij weer hier.

Apebox CI Benelux, Gibertini 125cm, LNB Inverto Twin Monoblock 23mm LNB 6°.
Canal+ app op Samsung TV en diverse Android devices. Locatie Andalucía, Zuid-Spanje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvullend op mijn vorige reactie betreffende die haperingen - wel geluid maar een halve seconde stilstaand beeld zonder blokvorming - kan ik nu mededelen dat release 1.74 daar niets aan verholpen heeft en het blijft een paar keer per avond voorkomen. Ook ik zal de importeur daar nu op aanspreken.

Apebox CI Benelux, Gibertini 125cm, LNB Inverto Twin Monoblock 23mm LNB 6°.
Canal+ app op Samsung TV en diverse Android devices. Locatie Andalucía, Zuid-Spanje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels regelmatig e-mail contact gehad met de importeur van Inverto die mij steeds snel en correct beantwoordde. De oorzaak van de haperingen heb ik uiteindelijk zelf ont-DECT, ofwel een van mijn twee DECT-telefoons stond binnen een meter van de decoder en veroorzaakte die haperingen in het beeld. Zo simpel kan het zijn.

Apebox CI Benelux, Gibertini 125cm, LNB Inverto Twin Monoblock 23mm LNB 6°.
Canal+ app op Samsung TV en diverse Android devices. Locatie Andalucía, Zuid-Spanje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vandaag 17 dec 2011 kreeg ik een bericht dat er een update klaar stond.

Na jaren van gebruik is dit de eerste keer dat ik een bericht ontving.

Heb deze maar geïnstalleerd kreeg nog een melding dat enkele functie's gewijzigd

konden zijn.

Dus maar eens opzoek geweest of ik hierover wat terug kon vinden .. Helemaal niets.

Heb gaat hier om software versie 1.76 uitgifte datum 16 Aug. 2011 <--- Heb het nog een keer extra nagezien.

Het gaat hier trouwens om de IDL5550s

Heeft een van jullie deze ook al ontvangen?

En er wat over gelezen wat er zoal gewijzigd kan zijn.

 

Grz

Zapdos

aangepast door MJB
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is voor de 8PSK transponder van Canal Digitaal die op enkele tuners niet goed werkte. Daarnaast is de pre-installed lijst voor Duitsland bijgewerkt.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...