Ga naar inhoud


PGI v1.0, Kiryu (CRD 13736) is beschikbaar


hafeez

Aanbevolen berichten

Bedankt Nico en Arvy,

 

Ik zal hem eens even gaan testen. Ik had al even met een module lopen klooien maar dat liep niet echt lekker.

 

Ik merkte overigens wel op dat ik geen EPG kreeg voor NED1, NED3 en RTL4. De rest kwam wel gewoon binnen, Vreemd.

 

Misschien loopt het met Nico z'n n00b versie wel goed.

 

Nogmaals bedankt en ik laat nog wel even weten hoe die loopt.

VU+ Solo2 met VTI 5.1.0

IPBOX 9000 2 DVBS2 tuners
Triax single 0,2dB LNB DiSEqC rotor
Visiosat met 4 twin LNB's
Samsung 8700 46" 3D LED TV
Denon 3805 receiver
Naim NAC202 / NAP200
B&W 804S front
B&W LM1 rear

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Arvy,ik denk er anders over.Ik maak regelmatig 2 opnames op de CD NL zenders tegelijk (wel irdeto en SD) en kijk dan naar engelse of duitse fta kanalen via de 2de tuner.Regelmatig zitten die CD NL op dezelfde transponder op 19.2E.De twede tuner is een rotor schotel en de 1ste tuner een fixed.In de toekomst wil ik ook TVV erbij nemen.Ik kom dan met hetzelfde probleem te staan.Met de versie 0.7.3 heb ik tot nu toe slechts 1 % problemen gehad van gemiste opnames.Is dus voor mij heel acceptabel.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@belletj

 

Ik snap je redenen wel als je veel opneemt.

Door arvy is het mij duidelijk dat het niet de schuld is van PGI maar door DGS.

Het zou wel leuk zijn dat het onder known-bugs vermeld was, dan was er niet zoveel paniek geweest.

Het zal wel minder leuk zijn voor de mensen, die 1 tuner hebben zoals de ipbox910 en anderen.

Beetje vreemd dat het met 07.x wel kan en nu ineens niet meer.

Misschien word DGS wakker en hersteld die flaw met de volgende firmware.(hoop ik)

 

Nico

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik ook had gezegd, bij de CD NL kanalen zal het niet snel een probleem geven, echter de duits SKY kanalen bijvoorbeel, die hebben een hele korte tijd tussen het sturen van de ECM en het gebruiken van de CW die daarmee berekent moet worden.

 

Dit is hun poging om te proberen CS tegen te gaan, omdat het decoderen van de ECM via CS nu eenmaal langer duurt dan via een kaart.

 

Als de emu dan ook iedere 7 seconden de filter moet aanpassen op de demux, dan is dat voor de duitse sky kanalen over het algemeen net te laat, en heb je dus hickups. Dit treedt enkel op bij het opnemen van 2 encrypte zenders op 1 transponder vanwege de manier waarop dgs met de /tmp/pmt files omgaat.

 

Dit is wel op te lossen, maar zou alle emu's in een keer onbruikbaar maken. En dat willen we ook niet.

 

Overigens trad dit probleem bij de oudere releases ook al op.

 

Het werkt nu in ieder geval stabieler dan dat het was. Overigens werkt het op de andere CRD gebasseerde images niet betrouwbaar (wederom, wellicht over het algemeen wel voor de CD NL en TVV kanalen, ivm de ruimere ecm tijden).

 

Het is overigens wel onze schuld dat we dit nu stricter gemaakt hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nico, die versie voor die vage kennis van je werkt perfect.

 

Ik heb alleen nog steeds problemen met de EPG voor de kanalen van transponder astra3A 11856 V. Van deze kanalen (Ned1 HD, RTL4 HD, Discovery HD en NGC HD) krijg ik geen EPG binnen.

Zijn er meer mensen met dit probleem en heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? confused

 

Ik ben verder erg tevreden over de stabiliteit van deze image. Het zappen gaat wel iets trager dan bij 0.7.3, maar de menu's zijn veel mooier. Meer overzicht in de EPG is ook mooi. :D

 

O ja, ik ga straks de BBQ nog even aanwakkeren Dat jullie niet denken dat ik de hele dag binnen zit met dat mooie weer cool

 

VU+ Solo2 met VTI 5.1.0

IPBOX 9000 2 DVBS2 tuners
Triax single 0,2dB LNB DiSEqC rotor
Visiosat met 4 twin LNB's
Samsung 8700 46" 3D LED TV
Denon 3805 receiver
Naim NAC202 / NAP200
B&W 804S front
B&W LM1 rear

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan zal ik volgende week mss eens proberen wat het geeft met de nieuwe pgi voor CD NL.Heb nl een weekje verlof.Ben alleen bang dat als ik mijn opnames converteer ik deze niet meer terug kan zetten naar 0.7.3.Mss zal ik eerst een copy ervan naar mijn PC zetten.Dan kan ik ze nog terugzetten als ik de oude img prefereer.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bellejt
Ben alleen bang dat als ik mijn opnames converteer ik deze niet meer terug kan zetten naar 0.7.3.

Dat converteer prog vraagt of je een backup wil hebben.
Zelf had ik dat niet aangegeven omdat ik geen boeiende opnames had om te backuppen.
Hij heeft het zonder problemen gedaan, alleen moet je behoorlijk te tijd geven voordat hij klaar is.
Maar het werkt wel.(met dank aan arvy)

Nico
Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan.. had zelf wel een heleboel opnames die ik wilde bewaren laugh en vooral tekenfilms voor de kleine haha.

 

Maar als je genoeg ruimte op je hdd hebt, kun je ze gewoon bewaren. En ja, het duurt even dat converteren, want alles wordt in feite opnieuw opgenomen, niet real time, wel iets sneller. (fixed op 10mbit/sec, dus je kunt het uitrekenen).

 

Mocht er iets misgaan bij de conversie, dan wordt de oude opname sowieso niet verwijdert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arvy
Dit is wel op te lossen, maar zou alle emu's in een keer onbruikbaar maken. En dat willen we ook niet.

Daar heb je een punt, maar oscam werkt tegenwoordig best wel goed.
En hij kan meeste standaarden aan, newcam,enz. en coderingen.
Hij is ook open source, dus het is mogelijk dat die onbekende het weet aan te passen op dat andere PGI systeem.

Nico
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar in de oscam file moet ik aangeven wat het ipadres van de server is. Ik heb hier 2 boxen staan en diegen met het cd kaartje draait op pgi 0.7.3 en staat ingesteld op oscam.

 

Moeten er ook nog meerdere gebruikers worden ingesteld?

 

Groet Robert

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: RainX
Zou iemand hiervan ook nog een n00b-versie voor CD+NL met OSCAM kunnen posten?

Alvast bedankt.


Ik had voor de BMT v1.5 KRAKEN een nOOb versie op de ipbox9000 voor mijn vage zwager in elkaar gezet.
Hij haalt hem maar hier vandaan, omdat ik geen tijd had om langs te komen.
Misschien heeft RainX er ook wat aan.
Hij staat standaard op oscam ingesteld vanwege het snelle decoderen.
Ik heb wel geprobeerd of hij 2 zenders opnam op dezelfde transponder, en dat lukte.
Ook om verschillende transponders.
Ik had alleen perongeluk de CanalDigitaal zenderlijst erin laten zitten.(ik had het te laat in de gaten)
Het is voor een fixed schotel met monoblok LNB voor astra 1&3, maar die moet je maar vervangen voor je eigen lijst.
Ze gebruiken voor de knoppen 2 functies zoals power,epg,rood,blauw enz.
Bijvoorbeeld de powerknop kort=standby lang(2sec)=reboot.

Je kan hem binnenhengelen op: http://www.file-upload.net/download-3420918/BMT.v1-5-kraken-.ipbox9000.CD-NL.nOOb.versie.rar.html

Suc6 ermee
Nico
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...