Ga naar inhoud


[Nieuws] Vanavond test van HDMI kabels bij Radar


grunnsat

Aanbevolen berichten

Voor een vaste opstelling maakt het niets uit als je een goedkope HDMI kabel van bijv. de ***geen reclame*** aanschaft. Als je beeld hebt dan blijf je beeld behouden zeg maar mits je niet ineens bijvoorbeeld met een sterke stoorbron in de buurt te maken krijgt. In dat geval zal een beter afgeschermde kabel toegepast moeten zijn (Meestal duurder)

 

Het wordt een ander verhaal als je een HDMI kabel nodig hebt die je vaak in en uit moet steken zoals bijv met je videocamera. Als de contacten en constructie van de stekkerbehuizing daarop niet duurzaam vervaardigd zijn gaat het naar een x- aantal keer steken mis. Een fabrikant van connectoren geeft vaak ook aan hoe vaak je zo'n connector mag in-uit steken. Dus de verwachte levensduur.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik beveel meestal ongeveer €10 per meter aan. Dan betaal je zeker niet teveel en je hebt gewoon een degelijke kwaliteit. Zoals Michel al aangaf heb je voor langere lengtes gewoon een betere kwaliteit kabel nodig.

 

En over de kwaliteit... Het gaat erom wat je ziet. Ja, je zult ongetwijfeld meettechnisch aan kunnen tonen dat de dure Monster beter is, maar als de zichtbare kwaliteit van de goedkopere broertjes net zo goed is........

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ventura,

 

Citaat:
Kan iemand mij vertellen wat de lengte is van de ***geen reclame*** HDMI kabel?

 

Die is 1.8 meter, de oudere kabels die de ***geen reclame*** eerst verkocht hadden een zwarte kunststoffen behuizing de nieuwe zijn oranje van kleur, versie 1.4, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 3 van die oranje kabels een paar weken terug gekocht.

2 zijn er van waren direct al stuk vanuit de verpakking, ik heb ze alle drie terug gebracht wat een bagger.

Het beeld blijft zoeken tussen diverse beeldformaten.

Gewoon 3 simpele vergulde hdmi kabels van € 10 bij een satboer gekocht kreeg nog iets korting 3 voor 25 en niks geen problemen meer.

 

2X Sab triple hd, Wavefield T55 met Sirius,hotbird, Astra 19.2 en 23.5, 1x maxdigital xp1000, familiepakket.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast georgiosolos

Die oudere kabels van ****** waren echt niet HDMI 1.3 en zeker niet Categorie 2. De nieuwe, oranje, kabels wel.

 

HDMI kabels kunnen alleen digitale signalen verwerken.

Dat men denkt dat er verschillen zijn in beeldkwaliteit is mi. flauwekul. Of het signaal is gedecodeerd aan de andere kant (beeld) of het is niet (geen beeld).

 

Het grappige was dat in de Radar test de expert aangaf dat met name de ***** kabel eruit sprong door zijn betere beeld (ik dacht door meer diepte). Dat is dus flauwekul. Ik kan niet voorstellen dat alle schermen en decoders geijkt waren, zo ja zit daar de fout in.

 

Slechte kabels die leiden tot decoderingsproblemen bij de TV vallen meteen door de mand, maar die zijn in de Radar test niet opgetreden.

 

Ik heb low-budget HDMI kabels met gele "vergulde??" stekkers (prijs < €1,00 de meter) van wel 10 meter in gebruik, die ik in goten in de muren heb liggen, sommige zelfs nog met een tussenstuk verlengd en dan nog voorzien van een DVI/HDMI converter. Totaal geen problemen met coderingsproblemen. Ik denk dat als men langere afstanden wilt overbruggen zonder problemen het risico kan nemen om eens een budget kabel te gebruiken. er zijn tich bedrijven die op kabels, die men inkoopt in China, gigawinsten maken door ze te voorzien van een duurdere verpakking en zo het product te "upgraden".

 

Zeker op HDMI, klinkt ook zo ingewikkeld en dan ook nog digitaal, zijn vele onzinverhalen in de wereld. Immers zo een kabel is de zwakste factor in de keten dus dan wil je toch kwaliteit. Maar juist de kabeldikte en zo maakt dus niets uit. Kijk eens naar Cat-5 kabel, die overbruggen zo 100 meter op een heel dunne koperen kabel. Het voldoen aan de normen is bij digitaal veel belangrijker.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is al een tijd terug in het programma "Kassa" aangetoond, door

de universiteit van Twente, dat er geen verschil is tussen dure en goedkope kabels.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...