Ga naar inhoud


Vraag over GPS Iphone 4 en Samsung i9000 Galaxy S


Jürgen

Aanbevolen berichten

Ik overweeg binnenkort een van beide toestellen te kopen.

Mijn eisen zijn niet al te hoog want ik zal er nauwelijks mee fotograferen en spelletjes spelen.

 

Hoofdzakelijk om te bellen, Internet browsen en in het buitenland locale navigatie gebruiken.

Met locale navigatie bedoel ik dat ik tijdens buitenlandse stadswandelingen kan kijken waar ik me op enig moment bevind en waar ik bepaalde straten of POI's kan vinden.

Voor de navigatie in de auto gebruik ik mijn TomTom.

 

Als ik het goed begrijp zit in beide toestellen een GPS-A (assisted GPS) en naar mijn mening wil dat zeggen dat ik altijd ondersteuning nodig heb van het Internet of een telefoonprovider om een locatie te kunnen bepalen.

Is dit correct of kun je met deze GPS de satellieten ook zonder ondersteuning ontvangen?

 

Zijn er voor mijn toepassing nog relevante issues waarom ik dan voor een Samsung of Apple zou moeten kiezen?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


GPS-A zoals je zelf zegt assisted GPS... Doet het ook prima zonder verbinding met het internet. Het kan iets langer duren voordat je een fix hebt.

 

Wat voor een advies wil je hebben van een zeeeeer tevreden iPhone 4 gebruiker? Het zou een beetje gekleurd zijn wink

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een goede vraag.

Normaliter ga ik altijd voor kwaliteit, althans voor zo ver ik het voor de koop kan bepalen.

Dus de keuze zou dan misschien heel snel op de Iphone vallen maar gezien het prijsverschil van circa € 250,= en mijn gebruikspatroon vraag ik me af of ik het grote prijsverschil wel terug zie als ik een Iphone zou kopen.

 

Wat is voor mij, naast wat ik al schreef, nog meer belangrijk,

 

- een goed beeld bij het gebruik van Internet of navigatie bij dag(zon)licht.

- m.n. het lezen van Internetpagina´s is belangrijk

- bedieningsgemak

- compatibiliteit met WIN7 64bits en Outlook 2007

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is de HTC 7 Trophy met Windows mobile 7 ook nog een goede optie voor je.

 

Gebruik deze telefoon nu een paar maanden en ben er erg tevreden over. Omdat er nog geen Nederlandsche market place is, is deze telefoon super voordelig te koop.

 

DM8000 ruDREAM Infinity X

Link naar reactie
Delen op andere sites

@deeejeee,

 

Ik denk niet dat een windows mobile 7 toestel net zoveel mogelijkheden heeft als een iphone of Android toestel.

 

Helaas heeft microsoft altijd problemen met haar software en als je iets gelijk goed wilt installeren en ook gelijk goed werkend wilt hebben, dan moet je ECHT niet voor windows mobile gaan. ook zijn talloze apps (zoals whatsapp e.d.) gewoon niet beschikbaar voor dit besturingssysteem.

daarintegen zijn er voor de iphone en android toestellen oneindig veel apps beschikbaar

 

persoonlijk zou ik dus nooit meer een windows mobile toestel aanschaffen:

* altijd vastlopers gehad in het verleden doordat het cachegeheugen vol raakte

* vanwege de apps die vaak problemen geven bij installatie of de werking ervan.

 

Bij de samsung galaxy komt het wel eens voor dat je last hebt van vastlopers of de WIFI internetverbinding die niet goed werkt(was mijn tweede toestel en heb hem na 2 maanden weggedaan)

Met de Iphone 4 heb ik tot nu toe nog nooit ergens last van gehad en het rare is....ik denk dat er echt geen enkel ander toestel tegen op kan. Alleen jammer dat ze hem zo fragiel hebben gemaakt.

 

 

kort samengevat:

voor de prijs zou ik je de samsung galaxy aanraden want deze is goedkoper en kan net zoveel als de iphone

 

Voor het gebruikersgemak en voor de schoonheid zou ik je de iphone aanraden.

 

Let er wel op dat als je constant en voortdurend de

3GS functie ingeschakeld hebt staan, dat het noodzaak is om je oplader altijd bij je te hebben (geld voor beide toestellen) dus zet 3gs uit als je er toch geen gebruik van maakt.

 

 

 

 

Maak van je hobby je werk, dan hoef je nooit meer te werken

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier de galaxy s en deze vergeleken met de iphone,maar ben blij dat de galaxy van mij is en de iphone terug naar zijn baasje.

 

mijn gps icm copilot werkt altijd binnen twee seconden,en binnen duurt het 15 tot 25 sec voor hij signaal heeft.

Mijn internet staat altijd aan,maar kan makkelijk de dag ermee doorkomen.

het scherm is in de zon veel beter zichtbaar dan bij de iphone,hij is een stuk lichter en heeft uitbreidings mogenlijkheden(sd kaart)

Ook heeft hij een standaard oplader,dus grote kans dat als je hem wil opladen en je je eigen vergeten bent,dat iemand hem heeft.

 

ook een plus punt in mijn geval is de verbinding met mijn samsung tv.draadloos foto's en films vanaf de tel streamen naar de tv.

 

Vastloper heb ik nog nooit gehad,en gebruik hem zeer intensief.(gingerbread 2.3.3)

wifi werkt ALTIJD.nog nooit gehad dat hij het niet deed.

ook bluetooth,

 

bij gebruik als accespoint,slurpt hij wel baterij...

 

mvg stef

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sevensheaven
ik heb hier de galaxy s en deze vergeleken met de iphone,maar ben blij dat de galaxy van mij is en de iphone terug naar zijn baasje.

mijn gps icm copilot werkt altijd binnen twee seconden,en binnen duurt het 15 tot 25 sec voor hij signaal heeft.
Mijn internet staat altijd aan,maar kan makkelijk de dag ermee doorkomen.
het scherm is in de zon veel beter zichtbaar dan bij de iphone,hij is een stuk lichter en heeft uitbreidings mogenlijkheden(sd kaart)
Ook heeft hij een standaard oplader,dus grote kans dat als je hem wil opladen en je je eigen vergeten bent,dat iemand hem heeft.

ook een plus punt in mijn geval is de verbinding met mijn samsung tv.draadloos foto's en films vanaf de tel streamen naar de tv.

Vastloper heb ik nog nooit gehad,en gebruik hem zeer intensief.(gingerbread 2.3.3)
wifi werkt ALTIJD.nog nooit gehad dat hij het niet deed.
ook bluetooth,

bij gebruik als accespoint,slurpt hij wel baterij...

mvg stef


Ik weet niet wat voor een iPhone jij bekeken hebt, maar de iPhone 4 staat algemeen bekend als degene met het beste scherm.

Maar ik meng me er verder niet in want dit zijn toch 2 kampen... iOs <-> Android wink

Overigens mag je de oude Windows mobile zeker niet vergelijken met de Windows Mobile 7. Deze is erg goed (ook nog erg jong) maar is een hele sprong voorwaarts.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vanwege het (grote) prijsverschil een paar maanden terug voor de galaxyS gegaan, mijn zoon heeft een iphone, moet eerlijk zeggen dat deze mooier en degelijker is dan de galaxy. Maar in grote lijnen kun je met beide hetzelfde, en bij de galaxy hoef je geen jailbreak oid uit te voeren om eigen baas over je telefoon te worden smile

Ik heb (nog) geen spijt van mijn keuze

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik heb beide toestellen uitgebreid bekeken.

 

Qua software kunnen ze ongeveer even veel, al zijn de applicaties in de Apple store wel kwalitatief beter en er zijn er veel meer van wink

 

Qua hardware is de iPhone 4 wel absoluut de betere. Die is veel beter en degelijker afgewerkt.

 

Mvg,

 

Michel

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot nu toe dus nog geen schokkende verschillen tussen de twee genoemde smartphones, de betere hardware van de Iphone dan even niet meegenomen.

Aangezien ik de smartphone ook niet intensief zal gebruiken denk ik dat ik gelet op het prijsverschil toch maar tot aankoop van de Samsung besluit.

 

Allen bedankt voor de gegeven antwoorden.

 

Nog even een vraag over de kwaliteit van de te maken foto`s.

Kun je met de Samsung 16:9 foto's maken en zijn de foto's bij normaal daglicht genomen van goede kwaliteit?

 

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

mag ik na alles wat ik in het voorgaande gelezen heb nog 2 vragen stellen ? Gingedrbread 2.3.3 , kan dit via kies geinstalleerd worden en is het inderdaad zo dat je geen internetverbinding of wifi nodig hebt om de gps te laten werken en dan nog gratis ook , of zie ik dit laatste verkeerd ?

Alvast dank voor het antwoord

Geel , Stad in de Kempen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Harley
GPS ontvangst van een iPhone is nooit een sterk punt geweest.


Niet generaliseren.... Bij mij doet hij het fantastisch. Net een trip met de camper gemaakt en veelvuldig ook de gps van de iPhone. Geen enkel probleem ondervonden

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Origineel bericht van: Harley
GPS ontvangst van een iPhone is nooit een sterk punt geweest.


Niet generaliseren....


Is gewoon de waarheid, kan ook jij niks aan veranderen wink


Zijn ook niet voor niks TT houders voor de iPhone op de markt, met de 4 is het wel iets beter geworden.

VU+ Duo2 - PrismCube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...