Ga naar inhoud


Dreambox 7020 met wireless USB stick?


Gast tabaksbaars

Aanbevolen berichten

Gast tabaksbaars

Is het mogelijk om een dreambox 7020 met daarin een wireless USB stick draadloos op een netwerk te krijgen. Zo ja hoe stel je dat dan in?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast tabaksbaars

Ik heb een Vonets VAP11G wifi bridge gehaald, de dreambox kan hiermee prima werken alleen weet ik niet hoe ik een vast IP adres in de vonets krijg. Toen de dreambox nog bedraad was had ik er altijd een vast IP adres in staan maar deze is met de vonets wifi brige blijkbaar anders geworden. Ienmand een idee hoe dat moet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast tabaksbaars

Inmiddels heb ik het IP adres vast kunnen zetten en het werkt prima. Alleen het benaderen van de DB lukt niet altijd om dat vonets adapter inactief wordt. Als ik dan de usb stekker eruit haal en weer terug plaats is hij weer actief. Ik weet nog niet hoe dit op te lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Ik heb de VAP11G ook, tweemaal aan mijn dreamboxen. Die van mij worden nooit inactief, dus geen idee hoe dat bij jou zit.

Je moet hem eerst instellen middels het bijgeleverde cd-tje via je pc en dan aansluiten + IP instellen op je dreambox. Maar ja, dat heb je nu inmiddels vast al wel gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn god wat een toestand!

(sorry als ik iemand beledig, het is een algemeen gebruikte expressie van hopeloos zijn en afkeur)

 

een usb wifi bridge, ja dan heb je echt de combinatie die je helpen zal en gaat werken inzake je connectivity. pfffffffffffff whistle

 

laat je niet inspireren door wat er te koop is maar door wat zinvol is als alternatief, als je echt geen LAN/UTP kabel kunt aanleggen thuis.

 

lees eens een beetje voordat je een aanschaf pleegt.

 

weggegooide tijd geld en moeite.

ciao

 

 

 

Don't Let Me Be Understand

Valerie Broussard

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Tonskidutch
laat je niet inspireren door wat er te koop is maar door wat zinvol is als alternatief, als je echt geen LAN/UTP kabel kunt aanleggen thuis.

... of wilt aanleggen (mijn geval)... VAP11G is goed alternatief, simpel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Tonskidutch
beschrijf dan aub waarom er geen kabel kan liggen.
ciao

Ik was er te lui voor, had er geen zin in, wilde niet overal UTP naartoe slepen etc. Ik had het wel kúnnen doen, ik heb bv. voor coax wel de moeite genomen leidingen te trekken en in te fresen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast tabaksbaars

Ik heb het voor elkaar. Ik heb twee zaken veranderd en nu blijft hij actief. Als eerste heb tijdens het programeren de beveiliging modus veranderd van WPA2-PSK naar WPA-PSK en als tweede heb ik bij het afkoppelen de netwerkkaart aan laten staan. Normaal schakel ik deze uit voordat ik iets afkoppel en laat ik deze op mijn laptop ook uitstaan omdat ik deze maar sporadisch gebruik. Om de usb bridge te kunnen programeren moet de netwerkkaart wel aanstaan omdat de software de wifi bridge anders niet kan vinden.

Nu nog een paar dagen wachten op de nieuwe dreambox om ook de cardsharing onderling te kunnen testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast tabaksbaars

Gisteren leek het nog goed. Vanochtend even weer gekeken maar staat weer op inactief terwijl de ontvanger aanstaat. Is er iemand die met hetzelfde werkt en niet dat probleem heeft? vertel dan even hoe de router en dreambox zijn ingesteld. Alvast bedankt.

Ik heb in mijn DB een vast IP adres staan DHCP staat uit.

Mijn router (Thomson TG789vn experiabox)staat wifi aan en door de router wordt voor de DB een vast adres afgegeven. Beveiligingmodus in de Vonets wifi bridge staat op WPA-PSK.

de router kan zowel WPA-PSK en WPA2-PSK aan, accepteerd ook alle twee.

Dreambox draait op pli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: tabaksbaars
Ik heb in mijn DB een vast IP adres staan DHCP staat uit.
Mijn router (Thomson TG789vn experiabox)staat wifi aan en door de router wordt voor de DB een vast adres afgegeven.

Vast IP in je box snap ik, maar hoe bedoel je dat je router een vast adres aan de dreambox geeft? Staat de router in DHCP mode en geeft ie een IP uit aan het mac-adres van je VAP?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast tabaksbaars
Origineel bericht van: Tha Great Mac
Origineel bericht van: tabaksbaars
Ik heb in mijn DB een vast IP adres staan DHCP staat uit.
Mijn router (Thomson TG789vn experiabox)staat wifi aan en door de router wordt voor de DB een vast adres afgegeven.

Vast IP in je box snap ik, maar hoe bedoel je dat je router een vast adres aan de dreambox geeft? Staat de router in DHCP mode en geeft ie een IP uit aan het mac-adres van je VAP?


Als je in de DB DHCP aanzet kun je in je router aangeven dat deze aan de DB een vast IP adres afgeeft, op die wijze heeft je dreambox uiteinelijk ook een vast IP adres. Deze mogelijkheid is er trouwens voor alle verbindingen in de router mogelijk. Krijg je ook geen IP problemen als een keer iets niet aanstaat.

Uiteindelijk ben ik eruit wat het probleem is. Het blijkt aan de Vonets VAP11G WiFi Bridge te liggen. Ik heb een andere gehaald en deze gisteren aangesloten. Vanochtend is de DB nog steeds actief in het netwerk en is ook benaderbaar.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Geachte leden,

 

Ik wil ook even vragen of de VAP11G of een andere voor mij de oplossing kan zijn. Het is zo dat sinds vorige week de ethernet poort van mijn Dm 7020 defect lijkt te zijn (vermoedelijk na het zware onweer).

Vraag is nu welk image moet ik op de box installeren om de wifi te kunnen instellen. Kan ik deze image via de null modem kabel installeren want via de ethernet poort lukt het dus niet meer?

 

Alvast bedankt voor een reactie,

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...