Ga naar inhoud


codering rtl 8


dusty

Aanbevolen berichten

Gisteravond heb ik ATWT OPGENOMEN op rtl 8.om 22.55 uur.

Vanmorgen om 08.00 uur wilde ik daar naar kijken en dat was niet meer mogelijk want ze hadden de codering al weer verandert.Na nog geen 9.00 uur.Ik had vanacht moeten kijken?CD gaat nu wel erg ver.Ik betaal best veel.Ik heb een familie pakket en hd. En da doen ze dit.Ik ben het onderhand spuugzat.Als er een alternatief was deed ik het,maar die is er niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: dusty
Als er een alternatief was deed ik het,maar die is er niet.

Misschien niet voor CDS, maar wel voor jouw ontvanger.
Neem er eentje die de opnames ongecodeerd opslaat.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, dit ligt niet aan CD maar aan Uw ontvanger die de uitzending gecodeerd opslaat. De meeste ontvangers slaan deze ongecodeerd op. Ik snap eigelijk niet dat er ontvangers zijn die de uitzending gecodeerd opslaan, dit is om moeilijkheden vragen.

 

Mvg

Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel dualtuners decoderen alleen als er op dat moment niet naar een andere zender wordt gekeken. Dus als je tijdens het opnemen naar een andere zender kijkt, komt de opname gecodeerd op de schijf.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paul F
Ik snap eigelijk niet dat er ontvangers zijn die de uitzending gecodeerd opslaan, dit is om moeilijkheden vragen.

Ik heb hier Dreamboxen met respectievelijk 1, 2 of 4 tuners, en
ik weet niet eens hoe een gecodeerde opname er uit ziet.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jouw Dreambox gebruikt een softcam. Dan is gedecodeerd opnemen geen probleem; als je gelijk toevallig kijkt dan doe je feitelijk aan "kaartdelen": Twee tuners die dezelfde kaart gebruiken. Voorlopig kan dat, ik hou mijn hart vast bij anti-kaartdeelmaatregelen die gaan komen.

 

Als je geen softcam maar CI gebruikt heb je een probleem: Door een CI kan maar 1 transportstream. In praktijk komt dat erop neer dat als je opneemt en kijkt naar een andere zender, er een conflict onstaat: De CI is al bezet.

 

De enige mogelijkheid is dan gecodeerd opnemen. Kortom, dit is een inherent probleem van CI. Gezien Canal Digitaal CI ondersteunt dienen ze betreffende ontvangers dan tijd genoeg te geven de opname later te decoderen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dusty
Gisteravond heb ik ATWT OPGENOMEN op rtl 8.om 22.55 uur.
Vanmorgen om 08.00 uur wilde ik daar naar kijken en dat was niet meer mogelijk want ze hadden de codering al weer verandert.Na nog geen 9.00 uur.Ik had vanacht moeten kijken?CD gaat nu wel erg ver.Ik betaal best veel.Ik heb een familie pakket en hd. En da doen ze dit.Ik ben het onderhand spuugzat.Als er een alternatief was deed ik het,maar die is er niet.
Topfield 7700 + Enigma
Uhmmm ... kennuh we mekaar niet ?

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
Voorlopig kan dat, ik hou mijn hart vast bij anti-kaartdeelmaatregelen die gaan komen.

Als je geen softcam maar CI gebruikt heb je een probleem


Spreek je jezelf hier niet tegen?
Softcam zoals Oscam werkt perfect, en als je CI gebruikt een probleem?
Of begrijp ik jou nu verkeerd?

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paul F
Ik snap eigelijk niet dat er ontvangers zijn die de uitzending gecodeerd opslaan, dit is om moeilijkheden vragen.
Ze zijn er nu eenmaal, ze zijn niet in staat om gelijktijdig twee programma's te decoderen.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is al vaker geroepen dat met codering x of codering y het kaartdelen niet meer mogelijk zou zijn en het kan nog steeds.

 

Als CDS het echt voor elkaar zou krijgen om twee decoderingen gelijktijdig onmogelijk te maken dan gaan ze wederom veel klanten verliezen. Als ik niet meer 1 of 2 opnames kan laten lopen en een 3e zender kijken dan ga ik over op de kabel aangezien je dan een betere beeldkwaliteit hebt.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...