Ga naar inhoud


Geen ontvangst via Astra vandaag!


Fred Flintstone

Aanbevolen berichten

Hallo,

kan het zijn dat er een storing is aan de Astra sateliet vandaag?

Gisteren nog gekeken maar heden morgen wilde ik via Sky Sport naar de trainingen gaan kijken van de Formule 1 maar bijna alle zenders lagen er uit!

Ook bij onze dochter in een andere woonplaats het zelfde!

Iemand een idee of het aan de Astra ligt?

Groetjes,

Fred

AXbox Premium +, 1TB interne HD WesternDigital (groen label)Triax 68cm schotel, CanaalDigitaal Duo LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites


hier geen probleem ,

groeten vanuit het verre belgie ( ardenen )

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

nee ook niet!

Op de AZbox geeft de bovenste (Q)blauwe balk 3 kwart berijk aan maar de onderste balk (S)geel zakt telkens van 3 kwart terug naar zo goed als 0.

Weet jij misschien waar dit aan ligt? Onze dochter in een andere woonplaats heeft sinds vrijdag avond precies het zelfde.

Hopelijk weet jij waar het aan kan liggen?

En nu het weer Formule 1 weekend is mis ik alle trainingen/qualificatie en waarschijnlijk ook de wedstrijd en dat is flink ballen.

Kijk dit normaal via Sky Sport HD 1.

Mvg, Fred

Groetjes,

Fred

AXbox Premium +, 1TB interne HD WesternDigital (groen label)Triax 68cm schotel, CanaalDigitaal Duo LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Ik begin te denken aan de volgende dingen:

* schotel misschien iets uit het lood

* LNB stuk

* switch stuk, als je die al gebruikt

 

't Simpelst om mee te beginnen is vervangen van je LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

kan die dan zomaar zonder aanleiding stuk gaan?

En dan op 2 adressen tegelijk, want ook bij onze dochter in een andere woonplaats is het probleem vrijdag avond van het ene op het andere moment ontstaan.

Het kan natuurlijk altijd maar acht de kans zo klein omdat het bij ons alle 2 vrijdag avond van de ene minuut op de andere minuut hetzelfde was.

Boven in het scherm komt af en toe een rood schoteltje te staan met een rood kruisje er door heen.

Nu heb ik er ook een extra tuner kaart voor Ziggo zenders te ontvangen in zitten maar is nooit gevuld geweest met zenders.

Weet jij misschien hoe ik dit het eenvoudigst kan doen? Want ben echt nog een beginneling op dit gebied!

Ik weet ook niet of je ver van mij vandaan woont maar zou je mij anders willen en kunnen komen helpen?

Mvg, Fred

Groetjes,

Fred

AXbox Premium +, 1TB interne HD WesternDigital (groen label)Triax 68cm schotel, CanaalDigitaal Duo LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@FreD Flintstone

Nou, het lijkt me wel erg onwaarschijnlijk dat het aan de schotel ligt als beide personen hetzelfde probleem hebben. Het zou aan de tuner kunnen liggen. Hebben jullie misschien beide dezelfde tuner? Geef eens op welk merk en type en geeft ook eens aan welke Common Interface Module je gebruikt (CAM-module), die platte metalen houder waar je je kaartje in steekt. Druk even op het zwarte knopje rechts van je kaartje en trek de module er uit. Dan kun je de gegevens lezen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Satkijker
@FreD Flintstone
Nou, het lijkt me wel erg onwaarschijnlijk dat het aan de schotel ligt als beide personen hetzelfde probleem hebben. Het zou aan de tuner kunnen liggen. Hebben jullie misschien beide dezelfde tuner? Geef eens op welk merk en type en geeft ook eens aan welke Common Interface Module je gebruikt (CAM-module), die platte metalen houder waar je je kaartje in steekt. Druk even op het zwarte knopje rechts van je kaartje en trek de module er uit. Dan kun je de gegevens lezen.

TS heeft een AZBox, misschien de tuner-specifieke vragen even in dat forum posten?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

gebruik de volgende schotel en box etc.:

 

AXbox Premium +, 1TB interne HD WesternDigital (groen label)Triax 68cm schotel, CanaalDigitaal Duo LNB

 

Voor het overige kan ik je niet meer info geven over kaart etc.

als je begrijpt wat ik bedoel.

En inderdaad ook onze dochter heeft dezelfde box. Alleen zij heeft nog niet zoals ik de nieuwste updates en ook geen harddisk en extra tunerkaart in haar box zitten.

Mvg, Fred

Groetjes,

Fred

AXbox Premium +, 1TB interne HD WesternDigital (groen label)Triax 68cm schotel, CanaalDigitaal Duo LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

had gisteren al zitten zoeken maar wist niet in welk forum ik dit onderwerp moest plaatsen?

Het gaat inderdaad in beide gevallen over een:

AXbox Premium +, 1TB interne HD WesternDigital (groen label)Triax 68cm schotel, CanaalDigitaal Duo LNB.

Mvg, Fred

Groetjes,

Fred

AXbox Premium +, 1TB interne HD WesternDigital (groen label)Triax 68cm schotel, CanaalDigitaal Duo LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Fred, daar zul je het probleem toch moeten zoeken, in de tuner of in de Common Interface Module. Daar is al heel wat over geschreven de laatste weken. Waarschijnlijk zal er wel geen CanalDigitaal CAM in zitten en dat is denk ik het probleem. Echter zolang ik niet weet welke CAM er in zit, kan ik je niet verder helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...