Ga naar inhoud


[hifi] AVM Evolution V1 (voorversterker)


Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben op zoek naar het schema van een AVM Evolution V1

Dit is een voor-versterker.

Eén der (L/R) uitgangen geeft nauwelijks geluid. De hoofdtelefoon aansluiting is goed op beide kanalen.

Er komt (kwam) een vieze verbrande lucht uit, dus er is kennelijk iets kapot. Dit gebeurde na extreem luid spelen.

Optisch niets te zien.

Ik vind er op het www erg weinig over.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, het is een recht-toe-recht-aan voor-versterker.

Ik ben het probleem al op het spoor.

Het is een slecht kontakt..Lötstelle op het board waar de chinch aansluitingen zitten. Achterzijde dus. Bij kloppen, drukken gaat het defekte kanaal harder en zachter.

Ik zal dit hele board gaan verwijderen en doorsolderen en opnieuw aanbrengen.

Het is een bijzonder goede voorversterker en ik zou hem voor geen goud willen missen.

De vreemde lucht kwam uit de luidprekers. Ik heb een hoge tonen speaker opgeblazen bij zeer luid spelen.

Mijn Luxmam M03 heeft zijn vele Watts gisterenavond weer eens los gelaten met te veel donderend geweld. :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof niet dat een snelle zekering daar wat helpt, tenzij je 10x per avond de zekering wilt vervangen.

De tweeter brand ook niet spontaan door..maar raakt door langzame oververhitting defekt..dat zit hem in de natuur van het geluid.

Ik heb de tweeter uit elkaar gesloopt en de spoel was helemaal bruin-zwart verbrand, de spoellak liep als een soort lijm-smurrie over mijn vingers.

Dus een teken dat door vele malen overbelasting de spoel uiteindelijk bezweken is.

Ik ben nu aan het kijken waar ik 2 nieuwe tweeters kan krijgen, bijvoorbeeld Visaton of iets dergelijks.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Drs. IJzerbout,

 

 

Citaat:
Mijn Luxmam M03 heeft zijn vele Watts gisterenavond weer eens los gelaten met te veel donderend geweld.

 

Na problemen met de toen aangeschafte Kenwood set, voor en eind versterker en na 3 setten te hebben geprobeerd die allemaal de zelfde problemen gaven toch maar over gestapt.

 

Luxman, dat zeg ik, draai hier al jaren met de C-02 in combinatie met de M-02 en dat voor een Yamaha liefhebber laugh .............

 

Helaas gaven de eerste exemplaren problemen met een 50 Hz. brom die het apparaat deed trillen waardoor de gehele kast waarin het apparaat stond mee ging trillen. Het probleem was bekend en werd keurig opgelost door de toenmalige importeur in Nederland die in omgeving Hilversum vertoefde en een nieuwe aangepaste voeding plaatste.

 

Moet nog even vermelden dat de problemen van de Kenwood set toen in de voorversterkers zat. De pluggen zaten n.l. rechtstreeks aan de print gesoldeerd en deze gavan na het insteken van de stekkers printbreuk mad.

 

Deze eindtrappen ben ik later tegen gekomen bij een kennis van mij die een discotheek in Duitsland heeft en deze in gebruik heeft zonder de voorversterker maar met een mengpanaal. Geen problemen en een super geluid.

 

Hoop dat je de jouwe weer aan het draaien krijgt, leuk te lezen dat je ook een Luxman liefhebber bent, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 Visaton G 25 FFL hoogton speakers gekocht en er met minimale aanpassing ingezet. Het gat moest ik maar heel weinig uitschuren en het was binnen 30 minuten gelukt.

Het hoog klinkt nu weer fris.

Ook de nog goede hoogtoner in de andere box was al aangetast door de laksmurrie van de spreekspoel.

Alles bij elkaar toch €uro 140 aan kosten maar de luidsprekers kunnen er weer tegen.

De laagtoners had ik een jaar of 4 al eens vervangen omdat de rubberen ophanging helemaal vergaan was.

Mijn speakers zijn van Alpha Monitor (Triton).

de AVM Evolution voorversterker had inderdaad problemen met de chinch connectoren aan de achterkant. Ik heb het helemaal uit elkaar gehaald en goed doorgesoldeerd op de print. Nu is alles weer perfekt.

Ik zou deze oldtimer combinatie niet graag willen missen.

Die Luxman versterker is inderdaad onverwoestbaar.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...