Ga naar inhoud


[Strong] Hoe krijg ik alle CD kanalan op een Nokia 9302S


Belsat

Aanbevolen berichten

Goedenavond!

 

Een vriend van mij is in zak en as omdat zijn Nokia 9302S (= Strong 8000, geloof ik) uitsluitend kanalen inleest "in willekeurige volgorde". En daar zit geen enkele Ned. zender bij. Dus ook niet bij kiezen van "CD volgorde". Ik zelf krijg het ook niet voor elkaar...

 

Het is een volkomen legale box met de originele firmware met een legale oranje CD kaart.

 

Is hier nog iets aan te doen?

 

Vriendelijke groeten, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites


de Sattracker 4 firmware erin zetten, dan heb je 4000 kanalen ter beschikking en heb je alle kanalen weer. moet je die helaas nog op volgorde zetten maar dat werkt het beste

 

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank, Smurf. Dan zal ik me daar maar eens in gaan verdiepen..

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met originele software moet het ook lukken. Op canaldigitaal volgorde kanalen opnieuw installeren, als ie voorbij de 50 procent andere 999 en canaldigitaal 0 kanalen geeft zoeken afbreken en opnieuw beginnen.De aanhouder wint (heb het soms wel eens 20x moeten proberen voordat ie goed ging).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx! Hij heeft Firmware versie 15. Ik heb ergens versie 20 gevonden en dacht dat eerst maar eens te proberen te flashen. Goed idee?

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan ik altijd nog Sattracker 4 nemen, als ik die kan vinden. Is me tot nu toe niet gelukt..

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even in de schotel instellingen schotel 2 instellen en dan het ontvangst signaal van schotel 2 checken.

Is deze ok en groen, dan naar kanalen zoeken met schotel 2 als voorkeur.

Dit geeft bij de meeste secaboxen wel meteen de canaldigitaal lijst.

Het lijkt erop dat je de kanalen volgorde krijgt via astra 23.5.

De secabox begint standaard met astra 19 of disecq A.

Als de box op B word gezet bij het instellen en checken van het signaal van schotel 2 ,disecq B, begint hij ook met inscannen op B atra 23.5 en komt de canaldigitaallijst.

Astra 23.5 heeft ook geen 999 kanalen welke maximaal ingelezen kunnen worden.

Bij astra 19 loop het geheugen vol bij 999 en schakelt hij denk ik niet meer om naar B astra 23.5 en krijg je de lijst niet.

Veel geneuzel maar het werk hier wel, bij de strong-philips-pioneer en AssCom, alle secaboxen.

Vu+UNO, Vu+DUO2, digitenne, astra1+3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt yaho. Weer een stukje van de puzzel opgelost (hoop ik).

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook hetzelfe probleem met een strong 8000. Al 15 keer de kanalen laten zoeken Toch iedere keer de verkeerde lijst in de ontvanger. Wanneer zou "de storing" opgelost zijn?

 

Ik heb nu een andere ontvanger geplaatst maar wel heel vervelend voor mensen die geen reserve ontvanger hebben staan!

 

Gr

Echostar 5020 PVR + Strong 8000 +80 cm Wok + Motor+Alps Twin LNB + Abo+X-cam+Aston 1.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo kilometervreter en Henk,

 

Al resultaat met mijn verhaal?

Even signaal van ontvangst controleren van schotel 2 in het menu van je ontvanger, er van uitgaande dat je twee satellieten bekijkt.

Hierna kanalen zoeken met de instelling op schotel 2.

 

Laat het even weten.

P.S. het is geen storing maar het verkeerd kijken van je ontvanger bij het inscannen van de frequenties.

Hij moet dus eerst naar schotel 2 kijken bij begin van het scannen.

Hij begint anders standaard op schotel 1.

 

Vu+UNO, Vu+DUO2, digitenne, astra1+3

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK yaho, hoe het kan snap ik niet, maar het werkt! Hoewel de decoder volgens mij maar één satelliet aan kan heeft hij wel de optie om in te lezen van "Schotel B" en dat werkt inderdaad...

 

Hartelijk dank!! Henk

 

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de originele versie 15 firmware?

 

Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...