Ga naar inhoud


[DM500S] Network Setup not ok


rdb1975

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb sinds kort een tweetal dreambox 500s 2e hands gekocht. De 1e wil ik gebruiken voor rechtstreeks aan de schotel en de tweede om te sharen voor de tweede tv.

 

Ik heb er keurig een gemini 4.7 image op geplaatst en heb met DCC prima toegang tot de box. Als ik echter toegang wil tot het internet om te zien of er plugins zijn e.d. dan slaagt dit niet.

 

De communicatie instellingen heb ik zo staan dat ik een vast ip aan de box heb gegeven. Hetgeen ik aan twijfel is de nameserver, welk adres dien je hier te geven (momenteel heb ik hier mijn adres van de router, of moet dit worden aangepast naar het ip van het adslmodem)

Zodra ik een test doe krijg ik de melding "network setup not ok".

 

Als ik wil krijken of er plugins zijn bij gemini dan komt de melding dat de hostname niet gevonden kan worden.

 

Heeft iemand tips of een handleiding voor me hoe ik dit kan oplossen?

 

Alvast dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: rdb1975
Hallo,

ik heb sinds kort een tweetal dreambox 500s 2e hands gekocht. De 1e wil ik gebruiken voor rechtstreeks aan de schotel en de tweede om te sharen voor de tweede tv.

Ik heb er keurig een gemini 4.7 image op geplaatst en heb met DCC prima toegang tot de box. Als ik echter toegang wil tot het internet om te zien of er plugins zijn e.d. dan slaagt dit niet.

De communicatie instellingen heb ik zo staan dat ik een vast ip aan de box heb gegeven. Hetgeen ik aan twijfel is de nameserver, welk adres dien je hier te geven (momenteel heb ik hier mijn adres van de router, of moet dit worden aangepast naar het ip van het adslmodem)
Zodra ik een test doe krijg ik de melding "network setup not ok".

Als ik wil krijken of er plugins zijn bij gemini dan komt de melding dat de hostname niet gevonden kan worden.

Heeft iemand tips of een handleiding voor me hoe ik dit kan oplossen?

Alvast dank.



Je router is geen DNS server, dus dat gaat niet.
Voor DNS kan je inprincipe elke DNS server gebruiken.

bijv 195.241.77.54, maar ook die van je ADSL prov. kan.

Handleiding zit als je geluk heb ook op de 500s, zou even naar fabrieks instellingen gaan en dat riedeltje(wizard) doorlopen, dan heb je ook een schone start.

Wat echter wel verstandig is, is om eventuele zenders etc te downloaden naar je PC, zodat als je klaar ben dat alleen maar hoeft te upld.

Om je enigszins in de richting tehelpen.
500S---- >>> IP 192.168.1. 75
subn mask 255.255.255.0, dit betekent dus dat je 253 IP adr teverdelen heb.
DNS 195.241.77.54
gateway 192.168.1.1 oid.
Let wel op dat je modem meestal 192.168.1.254 heeft, dit kan vaak problemen geven met routers oid omdat die slim weg ook hetzelfde IP hebben.

Dit alles is simpel optelossen door de 3de byte van het subnmask op 0 tezetten, dus 255.255.0.0, en bijv je router op 192.168. 2.254
Zo krijg je 65535 IP adressen en dat werkt lekker royaal.
Heb het al jaren zo.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even DHCP aanvinken, opslaan. Dan zoekt de box automatisch de netwerkgegevens op. Daarna DHCP weer uitvinken.

 

Voer dan nog eens een netwerkcontrole uit om te kijken of je nu wel connectie met je netwerk hebt.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips, helaas werken beide niet. Ik had de box eerst op dhcp staan, deze heb ik uitgezet ivm het vaste ip adres. De router heb ik inderdaad zelf ook al jaren op 192.168.2.1 , ik heb zelf ook een adsl modem gehad op het standaardnummer.

 

Hebben jullie nog andere tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

a) verander je na flashen in het image de hostname opdat meerder 500 boksjes uniek herkenbaar worden

B) pas je ook de hosts aan opdat een ieder mekaar kent

c) gebruik toch eidelijk vaste ip adressen (buiten de door de router vastgestelde range) opdat je geen conflicten krijgt met pC's en of laptops die dagelijks hernieuwd aanmelden

 

ciao

Butterfly

Lloyd Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle moderne routers kennen IP adres reservering.

Hierbij word het IP adres gekoppeld aan het MAC adres van een apparaat zodat die altijd hetzelfde IP adres krijgt toegewezen.

Je kunt dan je Dreamboxen, computers etc instellen op automatisch IP adres krijgen en zo problemen met instellen omzeilen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je tweede moet ook op de schotel, je shared alleen de C+-card.

Gemini wordt niet meer geupdated en de internetadressen kloppen niet meer.

PLI is net zo goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Greatone
Even DHCP aanvinken, opslaan. Dan zoekt de box automatisch de netwerkgegevens op. Daarna DHCP weer uitvinken.

Voer dan nog eens een netwerkcontrole uit om te kijken of je nu wel connectie met je netwerk hebt.


Als je hierna weer DHCP uitzet, zijn ook de gegevens weg.
Je kan alleen met een scanner die nog vinden, opschrijven en erna DHCP uitzetten.
Daarna handmatig invullen, maar wel veel extra werk lijkt me.

JA even factory defaults instellen, en dan opnieuw beginnen, maak wel een back up vanje freq etc.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chelloanarchist
Als je hierna weer DHCP uitzet, zijn ook de gegevens weg.


Dat is bij mij dus niet het geval, nadat ik DHCP heb uitgevinkt sla ik direct de gegevens op (volgens mij groene knop). Dan blijven de gegevens er keurig instaan wink

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...