Ga naar inhoud


tv kijken via webinterface op 2e TV


fenzo

Aanbevolen berichten

Ik gebruik al enige tijd met plezier mijn DM8000 in de woonkamer maar mis de mogelijkheid om in de slaapkamer verder te kijken naar tv programma's of gedownload materiaal op mijn DM8000.

 

mijn DM8000 heeft een kabelkaart en een full abo op CD sat.

 

Nu vraag ik mij af of de moderne tv's van tegenwoordig met een multimedia mogelijkheid via netwerkaansluiting al dan niet voorzien van webtv mogelijkheid, in staat zijn om via de webinterface van de dream, de TV en media programma's in HD te bekijken en evt te bedienen (kan ook via ab verlenger)

Nu zijn er tegenwoordig wel apparaten die HD draadloos kunnen verlengen via HDMI, maar ik vind die dingen enorm overpriced.

vandaar mijn vraag of er hier mensen zijn die van de mogelijkheid gebruik maken om met een TV zonder extra kastjes, de dreambox inhoud te streamen?

 

grtz. Fenzo

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Tha Great Mac

Niet gehinderd door enige kennis van zaken even het volgende.

 

De tv's van tegenwoordig kunnen inderdaad web-content tonen, bv. van youtube en verwanten. Naar dat wat ik begrijp uit reviews, is het afhankelijk per tv-merk, wat er beschikbaar is. Nergens wordt gesproken over in-huis-streaming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelfs al TV's gezien met Android erop, en ook TV's met een compleet internet explorer achtig iets met een qwerty toetsenbord.

TV's met de mogelijkheid content van een NAS af te spelen zijn er ook.

 

Ik heb me verder nog niet echt in dit soort TV's verdiept, dus vandaar mijn vraag of er iemand is die hier ervaring mee heeft.

Ik sta op het punt een nieuwe 2e TV aan te schaffen, en zou zeker een model overwegen die de inhoud van mijn Dream zichtbaar kan maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Maar dan nog, de tv moet ook het streamformaat van de dreambox kunnen begrijpen. Of de tv moet de mogelijkheid hebben om plug-ins te installeren mbt het tonen van content. Ben overigens enorm benieuwd naar je uiteindelijke keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe 8000 serie van Samsung heeft een webbrowser die ook flash ondersteund, die vind ik zelf veelbelovend.

het vervelende is echter dat er geen winkel is waar je een dreambox hebt staan alsook deze tv om het geheel te kunnen testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

winkels hebben meestal enkel een kabel multiplexer en als het mee zit een dvd spelertje aangesloten op die led tv's

 

maar er zijn wel al heel wat aantal ervaringen met de samsung 8000 serie

 

ik heb zelf mijn vu+ erop aangesloten gehad

en als je dan bedenkt dat de dream8000 volgens alle vergelijkingen nog beter is,,,

dan kan ik hem je enkel toewensen... die 8000 op de 8000 :D

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik gebruik gewoon een Mini PC deze zit in mijn netwerk en aan de tv op slaapkamer mijn dreambox zit ook in het netwerk

kan alles zo zien.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets soortgelijks zoek ik ook, maar dan voor 'n bestaande TV. Nu zijn er diverse netwerk media-spelers te koop tegenwoordig, sommigen zelfs voor maar een paar tientjes. Helaas is er niks bekend of al die spelers direct met een Dreambox willen werken. Bijvoorbeeld de ACRyan PlayOn snapt de M3U bestanden niet van de Dreambox, en dus is een live-stream al onmogelijk. Ook de TS opname bestanden worden geweigerd (firmware versie van begin dit jaar).

 

Misschien dat iemand nog andere spelers heeft geprobeerd?

 

Uiteraard ben ik ook wel benieuwd of er ooit nog een klein HD scherm uit komt die al 'n netwerk mediaspeler in zich heeft.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...