Ga naar inhoud


keuze satteliet ontvanger


terrorgiant

Aanbevolen berichten

Ik heb al het een en ander gelezen over ontvangers, maar ik kom er niet helemaal uit. Ik heb op dit moment een erg goedkope(lidl) ontvanger van silvercrest. Graag wil ik met name oost europese fta muziekzenders ontvangen, die ik op dit moment niet kan ontvangen. dit schijnt misschien aan mijn ontvanger te liggen. Omdat ik niet veel te besteden heb wil ik toch wel een goede keuze maken wat betreft ontvangers. Het belangrijkste is dat ik de bulgaarse fta muziekzenders kan ontvangen. Waar moet ik op letten als ik er een aanschaf? Het hoeft geen hdmi aansluiting te hebben, opname mogelijkheid en xtra tv is ook niet zo belangrijk. Kan iemand mij suggesties geven hierover. En mocht ik toch over willen stappen op gecodeerde (bulgaarse zenders) waar moet ik dan nog meer op letten.

 

Bij voorbaat dank.

 

TerrorGIANT

receiver = silvercrest dvb-s sl 65/12, schotel = 80cm triax, motor = sat control sm3d12, LNB = Alps bsne8-601b

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Graag wil ik met name oost europese fta muziekzenders ontvangen, die ik op dit moment niet kan ontvangen

waar die worden uitgezonden en of ze fta zijn is dus belangrijk om te weten

dat noopt tot nakijken op kingofsat, op welke satelliet posities die zenders uitgestraald worden, dus ook of je receiver per "multifeed antenne" het diseqc protocol kent.

als je op die website bulgaria intiept als zoek optie komen meerdere satelliet posities in het resultaat naar voren

wil je ze allemaal, wil je specifike zenders?

menig receiver is echter diseqc 1.0 en 1.1 compatibel
dat is het eerste waarna je moet kijken tov de keuze

alle opties die je niet hoeft / wenst, zitten meestal echter toch al en ook voor maar weinig extra aanschafkosten in de doorsnee receivers mee opgenomen

wil je overstappen naar gecodeerde zenders moet de receiver het coderings principe OF embedded in kaartlezer hebben OF per CI-module in CI-slot mogelijk maken.

EN NIET TE VERGETEN of die met dvb-s2 uitzenden < dus toch HDtuner nodig

zodra je een CI- module moet aanschaffen naast de nieuwe receiver wordt het al snel zo duur dat ook een mooie linux receiver in de voorkeur keuze kan komen

er zijn er ook altijd tweedehands te koop die indien dvb-s2/HD voor jou veel wensen mogelijk maken.

ciao

Don't Let Me Be Understand

Valerie Broussard

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien wil ik wel overstappen naar gecodeerde zenders. met name uit bulgarije, roemenië ,servië, bosnië, kroatië, albanië moldova en macedonië.

receiver = silvercrest dvb-s sl 65/12, schotel = 80cm triax, motor = sat control sm3d12, LNB = Alps bsne8-601b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Ik denk dat je met je wensen al gauw naar een T90 neigt, qua schotel. Als ontvanger is een linux-gebaseerde ontvanger een goede optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Huh?

 

Hij wil alleen fta en eventueel misschien gecodeerde bulgaarse muziekzenders luisteren.

 

Wat moet hij dan met eeen overkill t90?

 

Gewoon een simpele triax schotel vast opgesteld op de juiste satelliet en een simpel ci-ontvangertje is meer dan voldoende.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Ik baseerde me hierop >> Klik <<, waar ook over Bosnische zenders wordt gesproken (15.8E, waar een grote schotel nodig is). Als je 39E + 15.8E wilt, kom je al gauw bij een T90 of misschien een Big BiSat... Dit dan weer op basis van diameter + graden-spreiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 80 cm schotel lijkt me prima voor ontvangst met 2 koppen naar 39 en 45 oost, daarop zitten tegenwoordig de meeste Bulgaarse FTA muziekzenders. KingOfSat lijstje.

Voor 45 oost is wel een HD ontvanger nodig vanwege de DVB-S2 transponder van Vivacom!

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: terrorgiant
misschien wil ik wel overstappen naar gecodeerde zenders. met name uit bulgarije, roemenië ,servië, bosnië, kroatië, albanië moldova en macedonië.
http://www.bulcrypt.com/index.php?option=com_content&view=article&id=46&Itemid=53

klik pdf: ZHD100 DVB-S2 MPEG4 HD Bulcrypt Zapper
klik pdf: HDR1000 DVB-S2 MPEG4 HD Bulcrypt PVR <====
http://www.flysat.com/bulsatcom.php

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

DVB-S MPEG 2 FTA zendes , maaakt feitlijk nie uitrwelke ontvagner smile

 

DVB-S2 FTA MPEG 2 & 4 , ALLE DVB-S2 ontvngers ,

(mits inDVB-S2 SR lagr kandan 10000 Ms/s)

sommige gaaaan maa van:

DVB-S => SR 1000-45000

DVB-S2 => SR 10000-31000

 

 

http://www.flysat.com/is12.php

11663 V DVB-S MPEG-2 8888 7/8

EKids (06-00 CET)

Fiesta TV

NKTV Evrokom

 

Betaaal TV enkel met Vivacomontvangre => videoguard coderign:

http://www.flysat.com/vivacom.php

http://en.wikipedia.org/wiki/Vivacom

http://2.bp.blogspot.com/_ccADLldN1K8/TFCNYLxLGqI/AAAAAAAAAAQ/wpzYfQxeG24/s1600/vivacom.png

 

bulsatcom => hun ontvanger !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...