Ga naar inhoud


[ET9000] Trage netwerkmount, soms verbreken


Beeper

Aanbevolen berichten

Van een DM7000 overgestapt naar een ET9000, zondermeer een vooruitgang dat HD spul.

 

Ook mijn maat een ET9000 aangesmeerd ;-) hij werkt met een netwerkmount voor het opnemen van programma's. De DM7000 was daar zeer betrouwbaar in.

 

De ET echter lijkt zeer traag om te gaan met de netwerkmounts ( OpenPli 2.0 recentste versies ) De connectie komt langzaam op gang, duurt regelmatig meer als 10 seconden na het kiezen van bijvoorbeerld filelist. Nadeel is dat hierdoor ook wel eens opnames de fout in gaan. Tandwieltjes komen regelmatig in beeld bij toegang tot de NAS.

 

Zoals aangegeven met de DM indertijd geen problemen maar nu dus helaas wel. HEt lijkt erop dat de mount inactief wordt na een bepaalde tijd en dat die weer opgebouwd dient te worden.

 

Wat kan een mogeijke oorzaak zijn en is er een methode om de moutn levend te houden? Het lijkt me niet aan de NAS te liggen omdat de DM7000 bij heraansluiten weer gewoon verder gaat en alle opgenomen afleveringen kan weergeven. ( behalve natuurlijk de MP4 opnames )

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb zelf zo'n NAS en de VU+

maar ook al eens een et9000 eraan hangen gehad (om eens te testen)

 

een en ander kan men pas beoordelen als men weet hoe gemount werd

dus de methode van mounten

 

waarvoor je drie mogelijkheden hebt

-per netwerkbrowser / via cifs OF via NFS (dus een automount van de autofs en opgelsagen in automounts.xml)

-per fstab / via cifs OF via NFS (dus een duurzame fixed mount als onderdeel van het filesystem)

-per script en/of telnet mount (hetgeen af te raden is)

 

alsook het protocol voor ethernet TCP of UDP (instelbaar bij bovenstaande naar keuze)

 

als de NAS erg laat reageerd (opvallend laat reageerd) is zonder meer de automount en ingebakken timeout een issue

 

maar let wel, de NAS (merk model en type) kan een te geringe cash hebben die het uit standby halen van diens hdd's en dus reageren op "aanvragen uit het net laat beantwoord

EN

ethernet gekoppelde servers en clients kennen ook nog het principe van broadcast die misschien via omwegen plaats vindt en de et9000 laat wachten

 

zonder nadere gegevens over hoe er gemount is en dus wat de server en client onderling hebben afgesproken over de beste verbinding kan men niet tweacken / optimaliseren

 

in telnet van de et9000 gaan

en eens een >mount< vragen, intypen en enter, toont hoe nu de status is van het aangekoppelde externe medium tov de mountpoints op de et9000

 

misschien is het enkel tcp toevoegen

misschien is het enkel niet automounten maar fstab aanwenden

 

zonder info kan ik er nu geen zinnig antwoord bij formuleren.

 

ciao

 

 

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dennis per automount?

 

preferent was bij dm7000 udp

met nieuwere periferie werd dat tcp (switch / router)

 

per vastingestelde mount via menu van enigma1 is het helder

per automount via enigma2 features is die mount enkel zolang actief als de timeout.

 

ciao

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gents, dank voor de snelle reacties.

 

Ik heb de mount via automount gemaakt, dat weet ik vrijwel zeker, heb het namelijk via de netwerkbrowser ingesteld.

 

Met Fstab nog geen ervaring maar als dit beter werkt dan ga ik er mee aan de slag.

 

De NAS is een synology DS408

De router een Linksys WRT54G

Netwerksnelheid 100Mb

Router doet volgens mij niet ter zake omdat zowel de NAS als de ET9000 in hetzelfde segment op een en dezelfde switch zitten.

 

Die automount en timeout komen wel erg veel overeen met hetgeen ik ervaar....

Link naar reactie
Delen op andere sites

die router is K U T

tegen alle regels in

 

zet er een switch 1000Mbit tussen bijvoorbeeld netgear GS105

 

ciao

 

waarom....

omdat synology en pC wel 1000Mbit kunnen

en

omdat die router een oud wrak uit de kelder is die meer collissions veroorzaakt dus met udp helemaal niet te gebruiken is.

 

ciao

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijke en klare taal blush

 

Maar dan toch de kort door de bocht: waar kan ik meer lezen over de fstab instellingen, dat gaat hem dan worden.

 

die router blijft nog even, draait op een DDWRT image en nog geen verdere problemen daarmee gehad. Bovendien heeft de connectie de router toch niet nodig? de switch kan het locale segment prima afhandelen.

 

De switch vervangen is mogelijk een optie, als fstab nog niet goed zou werken.

 

Dus fstab tips welkom, alsvast dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is een volgend deel van de mount lessen

 

maar een regel is uiteraard genoeg

Citaat:
rootfs / auto defaults 1 1

proc /proc proc defaults 0 0

devpts /dev/pts devpts mode=0620,gid=5 0 0

usbdevfs /proc/bus/usb usbfs defaults 0 0

/dev/mtdblock2 /boot jffs2 ro 0 0

tmpfs /var tmpfs defaults 0 0

tmpfs /tmp tmpfs defaults 0 0

tmpfs /dev/shm tmpfs mode=0777 0 0

#/dev/discs/disc0/part1 /media/hdd auto defaults 0 0

#/dev/sda1 /media/hdd auto defaults 0 0

10.0.0.100:/Qmultimedia /media/hdd/ nfs rw,nolock,proto=tcp 0 0

de laatste toegevoegd in etc/fstab uiteraard

 

ciao

 

10.0.0.100:/Qmultimedia /media/hdd/ nfs rw,nolock,proto=tcp 0 0

IP_server:/<naam_share> /media/<mountpoint/ nfs <mount fstype> rw,nolock,proto=tcp 0 0

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...