Ga naar inhoud


[Clarke Tech] HD5000 -Sofware schotelbesturing beschadigd?


Eduard07

Aanbevolen berichten

Voor de tweede maal constateer ik dat een Clarke Tech HD5000 "geheugenverlies" heeft bij de diseqc schotelbesturing: zowel bij protocol 1.2 als bij de USALS.

Fabrieksinstellingen helpen niet.

 

Wie herkent dit probleem?

Doe ik iets verkeerd, of kan/moet hij worden gerepareerd?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Eduard07
Voor de tweede maal constateer ik dat een Clarke Tech HD5000 "geheugenverlies" heeft bij de diseqc schotelbesturing: zowel bij protocol 1.2 als bij de USALS.
Fabrieksinstellingen helpen niet.

Wie herkent dit probleem?
Doe ik iets verkeerd, of kan/moet hij worden gerepareerd?



Hoi,

Ik ken de ontvanger verder niet maar wel het probleem, indien je de firmware van de ontvanger kunt flashen zou je eerst eens een andere versie erop kunnen zetten en dan terug naar de door jou gewenste software...zo kun je nog wel eens een ontvanger terug krijgen naar een werkende versie.

Meestal wel steeds na het flashen gelijk terug naar fabrieksinstellingen voor je verder wat doet.


Succes...............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Terradon

Ik ken de ontvanger verder niet maar wel het probleem, indien je de firmware van de ontvanger kunt flashen zou je eerst eens een andere versie erop kunnen zetten en dan terug naar de door jou gewenste software...zo kun je nog wel eens een ontvanger terug krijgen naar een werkende versie.

Meestal wel steeds na het flashen gelijk terug naar fabrieksinstellingen voor je verder wat doet.


Dank je, Terradon. smile
Ik heb net een firmware-update doorgeveord en daarna terug naar de fabrieksibnstellingen.
Heeft niet geholpen.

Ik vraag me af wat de oorzaak is van dit plotselinge geheugenverlies. Hij blijft op sommige posities steeds heen en weer gaan zonder te stoppen, alsof hij zoekt. Enig idee waar het probleem vandaan komt?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Heb je de motor al eens met een andere ontvanger getest......ook die kan stuk zijn ...als het een stab is dan kan het zijn dat de flatcable losse contacten heeft.

Dat is een veel voorkomend probleem bij de stab.

 

 

Groetjes.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Terradon
Hoi,

Heb je de motor al eens met een andere ontvanger getest......ook die kan stuk zijn ...als het een stab is dan kan het zijn dat de flatcable losse contacten heeft.
Dat is een veel voorkomend probleem bij de stab.


Groetjes.....

Ja, ik heb hem met 2 andere ontvangers getest: de Homecast 2100 (Inderdaad, dat kleine ding) en een bijna no-name Premium X.
En de schotel draaide meteen weer gehoorzaam. sick

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

En wat gebeurd er als je handmatig de sat posities vastlegt, kan die ze dan wel onthouden? ik zou er gewoon een stuk of 5 proberen en eens kijken wat er gebeurd.

 

En anders toch een paar keer achter elkaar de receiver flaschen.

Dan wel zonder deze verder te gebruiken ......geen data veranderen

 

Ik neem aan dat het een uitvoering is zonder harde schijf of aangekoppelde usb schijf?

 

Kan namelijk zijn bij een harde schijf dat daar door de ontvanger gebruikte data opstaat welke niet goed werkt....

 

Groetjes..............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Terradon

En wat gebeurd er als je handmatig de sat posities vastlegt, kan die ze dan wel onthouden? ik zou er gewoon een stuk of 5 proberen en eens kijken wat er gebeurd.

Nee, hij gaat dan terug en vindt de positie niet of gaat hem gewoon voorbij
Origineel bericht van: Terradon

En anders toch een paar keer achter elkaar de receiver flaschen.
Dan wel zonder deze verder te gebruiken ......geen data veranderen
Hoe pak ik dat aan?
Origineel bericht van: Terradon

Ik neem aan dat het een uitvoering is zonder harde schijf of aangekoppelde usb schijf?
Yep.

Het gekke is ook, dat hij Astra 1, 2 en 3 wel blijft vinden, maar de andere satellieten niet. Hotbird bijvoorbeeld.
En dat hij meer westelijke satellieten eerder terugvindt, als ik vanuit west de schotel terugdraai.

En dat hij instabieler reageert, naarmate satellietposities westerlijker liggen, vanaf Hotbird.

Terradon, tot nu toe dank voor het feit dat je wilt meedenken! smile

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Eduard,

 

Geen dank hoor is toch hobby....zo leren we toch van elkaar.

 

Met een paar keer flashen bedoel ik zonder dat je al te veel veranderd gelijk weer gaat flashen....mijn theorie hier achter is dat er met nieuwe software vaak de oude word overschreven en slechts de nieuwe items worden toegevoegd (Denk aan windows update die kijkt ook wat er geüpdatet moet worden en slaat de rest over)dus de nieuwe software kijkt al het ware wat er reeds is geïnstalleerd en voegt er nieuwe dingen aan toe en nu komt die als die dan een omgevallen bitje tegenkomt verwacht ik dat die deze ook zal meenemen....het is slechts een theorie maar ik heb toch al wel in de praktijk gezien dat het wel eens wil werken.....

 

Dus gewoon achetr elkaar een paar keer flaschen zonder instellingen te doen of kanalen laden ed....zodra het kan flashen.

 

 

 

Groetjes...........

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: chelloanarchist
Meet de 12 Volt, en de 22 KHz , signaal die wordt gebruikt om de functie stelaten schakelen ..


Daar wordt nu inderdaad aan gewerkt!
Dank voor deze tip, trouwens. Ik denk inderdaad dat dit de hoek is waar ik het moet zoeken.
En ik vraag me tegelijk af of de warmteontwikkeling in menige Clarke-Tech ervan de oorzaak kan zijn dat er er problemen met de schotelbesturing ontstaat.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...